AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Saken er følgende. Jeg som mor har stoppet samværet i samarbeid med barnevernet og advokat. Yngstemann får kun samvær under tilsyn, eldstemann er skjermet totalt fra far. Dette pga. uttalelser psykisk og fysisk vold. Barnevernet har undersøkt saken (for 3. gang) og komt med sine rapporter og mener far har vært fysisk og psykisk voldelig med begge barna. Eldstemann har vært i avhør. Barna er for øvrig 8 og 6. Far har saksøkt meg, for å få samværet tilbake. I tillegg dømmes å betale sakskostnader. Far bruker Forsikringsadvokat via husforsikringen sin. Jeg har en ''vanlig'' advokat som er spesialisert på barnerettssaker. En god og ofte brukt advokat i Oslo. Har nå sendt inn tilsvar til Oslo tingrett med min advokat. Spørsmålet mitt er, har noen vært i en slik situasjon selv? Hvordan har det endt opp? Bare slik at det er helt klart og tydelig: Jeg har aldri ønsket denne situasjonen, men jeg må beskytte barna mine for hans sinne og voldelige sider. Det var også hovedgrunnen jeg gikk fra han. Hadde aldri trodd at han skulle utøve dette på barna. Anonymkode: 25973...856 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 Du har nok en god sak siden barnevernet har konkludert slik. Anonymkode: 79df6...f3e 7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 Jeg har vært gjennom samme med min eks.mann. Han var fysisk og psykisk ufin med barna, vi var gjennom tre runder. De to første var i forbindelse med at vi flyttet ut, da ble det samvær med tilsyn de første gangene så alene hver annen helg, det fungerte et par år så var det tilbake til hvor han var en dritt. Han ble anmeldt av barnevernet, barna var på barnas hus. Det endte med at han ble fradømt retten til samvær med barna om de ikke spesielt ønsket dette selv. Kommer jo litt ann på barnas alder og hvor flinke de er til å sette ord på ting. Mine barn har ikke hatt samvær med sin far siden da, dette er 7-8 år siden nå Anonymkode: 47ebf...d50 6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har vært gjennom samme med min eks.mann. Han var fysisk og psykisk ufin med barna, vi var gjennom tre runder. De to første var i forbindelse med at vi flyttet ut, da ble det samvær med tilsyn de første gangene så alene hver annen helg, det fungerte et par år så var det tilbake til hvor han var en dritt. Han ble anmeldt av barnevernet, barna var på barnas hus. Det endte med at han ble fradømt retten til samvær med barna om de ikke spesielt ønsket dette selv. Kommer jo litt ann på barnas alder og hvor flinke de er til å sette ord på ting. Mine barn har ikke hatt samvær med sin far siden da, dette er 7-8 år siden nå Anonymkode: 47ebf...d50 Det var veldig trist å lese. Får vondt i meg. Men godt at de ikke har mer samvær med faren. Eldstemann nekter fullstendig på å møte faren. Livredd om det skal skje mer. Faren har tvunget barna å ikke si noe til meg om volden, og lovet dem ulike leker/utstyr om de ikke sa det til meg som feks PS spill, ny nettbrett etc. Ganske tragisk dette. Anonymkode: 25973...856 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 Man skulle jo aldri tro at noen ville være voldelige mot sine egne barn. Selvsagt holder du deg vekke fra han. Han er jo ikke riktig klok. Samværet er barnas rett og ikke foreldrenes. Og barna har også rett på trygghet! Jeg ville snakket med barnevernet. Jeg er sikker på at de kan betrygge deg på at far ikke har noe sak. Og at du rett og slett ikke har lov til å sende de dit! Anonymkode: e8f14...86d 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man skulle jo aldri tro at noen ville være voldelige mot sine egne barn. Selvsagt holder du de vekke fra han. Han er jo ikke riktig klok. Samværet er barnas rett og ikke foreldrenes. Og barna har også rett på trygghet! Jeg ville snakket med barnevernet. Jeg er sikker på at de kan betrygge deg på at far ikke har noe sak. Og at du rett og slett ikke har lov til å sende de dit! Anonymkode: e8f14...86d Rettelse Anonymkode: e8f14...86d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Rettelse Anonymkode: e8f14...86d Heldigvis har barnevernet flere ganger gitt uttrykk for at jeg har gjort det rette. Både muntlig og skriftlig, det kommer også tydelig frem i rapporten. Far har nærmest truet barnevernet for å presse meg å gi samvær med eldste gutten. Barnevernet har sagt nei flere ganger, at det er å tråkke over grensene til sønnen vår som helt tydelig og klart har sagt at han ikke ønsker å se faren sin. Noe alle parter bør og skal respektere. Likevel er jeg redd og engstelig for det som kan skje i retten. Jeg har ingen kjennskap eller kunnskap om slike saker i retten. Jeg har gjort som forventes av meg som mor, at jeg beskytter mine barn Anonymkode: 25973...856 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #8 Skrevet 29. januar 2021 Ingen flere som har erfaring? Anonymkode: 25973...856
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 Barnevernet sin mening her veier tungt. Du har en god sak. At han ber om å få dekket saksomkostningene er en ren formalitet og skjer meget sjeldent i barnefordelingssaker. Det er større sannsynlighet for at du får dekket dine omkostninger om retten også finner det bevist at du har gjort rett på alle punkt. Det er dessverre ingen fasit på slike saker, og min erfaring er at far stiller veldig sterkt uansett hvor lite omsorgsdyktig han er eller ei. Han bruker en via forsikring. I de vilkårene, står det i overført betydning at advokaten ‘bestemmer’ framgangen. Har erfaring fra 4 runder i retten, en runde med bv involvert. Anonymkode: 1550b...e2a 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #10 Skrevet 29. januar 2021 Trist lesning. Og, jeg forstår din usikkerhet. Det vil kobles på en sakkyndig i retten, det er svært viktig at vedkommende snakker med barnevernstjenesten og får rapporter etc fra dem. Min erfaring i retten er blandet, og dessverre også min erfaring med barnevernstjenesten. Retten har sett og opplevd så mye som er så ille at jeg tror de har vanskeligheter med å forstå at det som kanskje ser ok ut på overflaten overhodet ikke er det når en skraper litt. Og, de er også vant til mange hevngjerrige mødre som kun er ute etter masse samvær fordi de er bitre eller økonomiske hensyn (eller en blanding). Barnevernstjenesten opplevde jeg også at ble engstelige og utrygge, fordi det var gått litt tid siden de hadde hatt med far å gjøre så ville de omtrent trekke tilbake vitnemålet sitt og kun snakke generelt. Faren truet dem jo også, med å anmelde dem til Fylkesmannen og mye annet. Og, de sa da til meg at det kunne jo tenkes at faren hadde blitt bedre på den tiden som var gått etc etc. Når alt kom til alt hadde jeg også et barn med samværsvegring, som fikk uttrykt seg til dommeren og sakkyndig. Dette var i hovedforhandling. Min erfaring er dessverre at dommerne i saksforberedende møter er uerfarne og ikke «tør» å stå i mot krasse fedre. Sakkyndig var også en historie for seg, hun vurderte etter kun et forsøk at sønnen vår ikke ville uttale seg. Jeg er så kritisk til jobben til vedkommende, grr.. heldigvis en dyktig dommer i hovedforhandling som ville snakke med barnet som ga samme tilbakemelding som ditt eldste barn. Du skal også vite det at alle barn skal høres, om de har en selvstendig oppfatning av situasjonen. Jeg ville bedt dem vurdere om også ditt yngste barn skal høres! Jeg ville anbefalt et kort saksforberedende møte og at dere går direkte til hovedforhandling - nettopp slik at dere får en rask avklaring og at dine vitner, feks i barnevernstjenesten, ikke «trekker seg unna» slik jeg på sett og vis erfarte. Og, barnevernstjenesten kan også bekrefte at barn ikke skal presses til noe de ikke ønsker. Ønsker deg og barna alt godt og lykke til, du må bare stå i det - til det beste for barna! Anonymkode: f359e...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #11 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Barnevernet sin mening her veier tungt. Du har en god sak. At han ber om å få dekket saksomkostningene er en ren formalitet og skjer meget sjeldent i barnefordelingssaker. Det er større sannsynlighet for at du får dekket dine omkostninger om retten også finner det bevist at du har gjort rett på alle punkt. Det er dessverre ingen fasit på slike saker, og min erfaring er at far stiller veldig sterkt uansett hvor lite omsorgsdyktig han er eller ei. Han bruker en via forsikring. I de vilkårene, står det i overført betydning at advokaten ‘bestemmer’ framgangen. Har erfaring fra 4 runder i retten, en runde med bv involvert. Anonymkode: 1550b...e2a Takk for svar! Ja jeg antok nesten det, da min advokat skrev noenlunde det samme i vårt tilsvar til Oslo Tingrett. Egentlig er det ikke pengene jeg tenker på, men hadde vært ganske kjipt å måtte betalt for han, som har forårsaket dette. Gjør det? Prøvde å lese meg opp på vilkårene, for jeg ble ganske satt ut når jeg så at han bare kunne kjøre på med en forsikringsadvokat og ikke ha noe særlig med utgifter. Men jeg er ingen jurist og klarer ikke helt å finne den setningen du beskriver. Kan du forklare hva betydning det har å si for saken, når advokaten bestemmer fremgangen. Kan advokaten hans bare si at nå stopper vi? Hvordan endte din sak? Du trenger absolutt ikke fortelle om du ikke vil. Jeg bare spør Anonymkode: 25973...856
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #12 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Trist lesning. Og, jeg forstår din usikkerhet. Det vil kobles på en sakkyndig i retten, det er svært viktig at vedkommende snakker med barnevernstjenesten og får rapporter etc fra dem. Min erfaring i retten er blandet, og dessverre også min erfaring med barnevernstjenesten. Retten har sett og opplevd så mye som er så ille at jeg tror de har vanskeligheter med å forstå at det som kanskje ser ok ut på overflaten overhodet ikke er det når en skraper litt. Og, de er også vant til mange hevngjerrige mødre som kun er ute etter masse samvær fordi de er bitre eller økonomiske hensyn (eller en blanding). Barnevernstjenesten opplevde jeg også at ble engstelige og utrygge, fordi det var gått litt tid siden de hadde hatt med far å gjøre så ville de omtrent trekke tilbake vitnemålet sitt og kun snakke generelt. Faren truet dem jo også, med å anmelde dem til Fylkesmannen og mye annet. Og, de sa da til meg at det kunne jo tenkes at faren hadde blitt bedre på den tiden som var gått etc etc. Når alt kom til alt hadde jeg også et barn med samværsvegring, som fikk uttrykt seg til dommeren og sakkyndig. Dette var i hovedforhandling. Min erfaring er dessverre at dommerne i saksforberedende møter er uerfarne og ikke «tør» å stå i mot krasse fedre. Sakkyndig var også en historie for seg, hun vurderte etter kun et forsøk at sønnen vår ikke ville uttale seg. Jeg er så kritisk til jobben til vedkommende, grr.. heldigvis en dyktig dommer i hovedforhandling som ville snakke med barnet som ga samme tilbakemelding som ditt eldste barn. Du skal også vite det at alle barn skal høres, om de har en selvstendig oppfatning av situasjonen. Jeg ville bedt dem vurdere om også ditt yngste barn skal høres! Jeg ville anbefalt et kort saksforberedende møte og at dere går direkte til hovedforhandling - nettopp slik at dere får en rask avklaring og at dine vitner, feks i barnevernstjenesten, ikke «trekker seg unna» slik jeg på sett og vis erfarte. Og, barnevernstjenesten kan også bekrefte at barn ikke skal presses til noe de ikke ønsker. Ønsker deg og barna alt godt og lykke til, du må bare stå i det - til det beste for barna! Anonymkode: f359e...8b9 Tusen takk for lang og fin svar. Ja jeg har skjønt at det er mange mødre der ute som er ute å ta den andre parten. Som jeg sa til advokaten min så ville jeg gjort alt annet her i verden enn akkurat dette. Barna mine er traumatiserte og får nå oppfølgning av ulike instanser for å bearbeide det de har opplevd. Spesielt eldstemann. Er ikke første gang jeg hører at BV trekker seg unna og prøver å holde lav profil. Jeg skjønner ikke hvorfor? Heldigvis virker det som vår saksbehandler er rimelig tilstede og skjønner saken. Hun har ringt meg flere ganger og holder god kontakt jevnt over. Av lesningen din kjenner jeg at jeg gruer meg. De ville ikke avhøre minstemann for de mente han ikke var like påvirket som eldstemann. Men kan absolutt snakke med advokaten min om dette. Advokaten min har bedt om sakkyndig på saken og skal innhente alle dokumenter fra BV samt be BV som vitne (slik jeg leste tilsvaret) Jeg skal notere det du skriver, om saksforberedende møte. Er det noe mellom det, altså mellom saksforberedende møte og hovedforhandling? Kan jeg spørre hvordan ting utviklet seg i din sak? Hva ble avgjørelsen til slutt? Forstår om du ikke ønsker å legge ut. Ingen problem Anonymkode: 25973...856
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #13 Skrevet 29. januar 2021 Jeg tror etterhvert at sakkyndig og retten opplevde at jeg så absolutt ønsket faren til mitt barn tilstede i livet til barnet - men at det måtte være til barnets beste og ikke til fars beste. Av mange årsaker endte det med timessamvær dann og wann, ikke noe overnatting og at faren kunne forsøke å invitere barnet med på aktiviteter utenom. Og, at barnet skulle få bestemme om/når det ville overnatte. Dessverre klarte ikke faren å følge opp det retten bestemte og her hos oss endte alt med at faren etter årevis med alvorlig psykisk sykdom valgte å avslutte livet sitt. Selv om det var og er trist så medførte det samtidig mer ro i livene våre. Sønnen vår mistet en far som ikke var særlig tilstede og bidro dessverre mer negativt enn positivt. For min del sliter jeg med Ptsd etter årene med han - og årene etter brudd og alle hendelsene vi da opplevde. Barnevernstjenesten skal ikke blande seg i diskusjon mht samvær, tror mange prøver å dra dem inn i dette og det er uheldig. Mulig det er derfor de trekker seg. Hele dette området, barneloven vs barnevernloven, kunne med fordel ha blitt gått opp - ikke minst hvordan sakkyndige i slike saker jobber. De jobber helt alene, ingen å diskutere mer og bli korrigert av. Helt hinsides.. Hos oss hadde vi 3 saksforberedende møter, mulig fordi jeg ikke helt forsto og fordi det er kjekt for advokatene å ha saker som dette gående.. de tjener jo godt med penger på slike saker. I saksforberedende møte kan man enten umiddelbart avklare mandat for hovedforhandling, eller man kan forsøke å komme til en minnelig løsning/forlik ved at man prøver ut og ser om ulike ordninger kan fungere før en kommer til nytt møte hvor en evaluerer etc. I deres tilfelle mener jeg det er unødvendig å teste ut.. jeg ble anbefalt av advokat å vise at jeg var villig til å teste ut ulike løsninger - selv om jeg mente vi hadde testet ut alt mulig lenge før vi kom til retten. Synes vel sønnen vår var prøvekanin for hva faren maktet/orket - uten at noe så ut til å fungere (han krevde nærmest delt samvær), og dermed utviklet han vel til slutt også samværsvegring. I og med at vi forsøkte nok en runde med prøving og feiling da vi kom til hovedforhandling - da dommeren/sakkyndig nok en gang trodde faren hadde skjønt situasjonen/hva han måtte bidra med for at barnet skulle ønske samvær /overnatting så kom aldri vitnene på banen altså. Bare så det er nevnt. Men, jeg hadde jo samtaler med barnevernstjenesten da det nærmer seg hovedforhandling og skjønte at de var ubekvemme med å gi det vitnemålet de hadde forespeilet meg ila et par år.. Masse lykke til!! Anonymkode: f359e...8b9
Hr. Aktiv Skrevet 29. januar 2021 #14 Skrevet 29. januar 2021 Det at du og din advokat har stoppet samvær betyr ikke noe annet enn dere som partisk part tyr til selvtekt og det bør slåes hardt ned på (noe det selvfølgelig ikke gjør). Men når barnevernet har gått inn med bekymring så teller det mye mere. Ofte blir det slik barnevernet vil og ønsker om ikke annet fremgår etter en tids "etterforskning". Hvis barnevernet har sagt sitt om at du skal holde tilbake barna så gjør du det fordi hvis du ikke gjør det så vil de komme på banen mot deg også.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #15 Skrevet 29. januar 2021 Et familiemedlem har nettopp vært gjennom noe av det samme. Både bv og sakkyndig har uttrykt sterk bekymring for, i dette tilfellet, mors omsorgsevne. Retten støttet seg på begges vurdering og har gitt far daglig omsorg. Så det finnes håp Har du bv og sakkyndig i ryggen vil jeg tro du har en sterk sak. Det må være forferdelig å gå gjennom og jeg ønsker deg lykke til i tiden fremover ❤️ Anonymkode: 9e645...070
Frklille Skrevet 29. januar 2021 #16 Skrevet 29. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg tror etterhvert at sakkyndig og retten opplevde at jeg så absolutt ønsket faren til mitt barn tilstede i livet til barnet - men at det måtte være til barnets beste og ikke til fars beste. Av mange årsaker endte det med timessamvær dann og wann, ikke noe overnatting og at faren kunne forsøke å invitere barnet med på aktiviteter utenom. Og, at barnet skulle få bestemme om/når det ville overnatte. Dessverre klarte ikke faren å følge opp det retten bestemte og her hos oss endte alt med at faren etter årevis med alvorlig psykisk sykdom valgte å avslutte livet sitt. Selv om det var og er trist så medførte det samtidig mer ro i livene våre. Sønnen vår mistet en far som ikke var særlig tilstede og bidro dessverre mer negativt enn positivt. For min del sliter jeg med Ptsd etter årene med han - og årene etter brudd og alle hendelsene vi da opplevde. Barnevernstjenesten skal ikke blande seg i diskusjon mht samvær, tror mange prøver å dra dem inn i dette og det er uheldig. Mulig det er derfor de trekker seg. Hele dette området, barneloven vs barnevernloven, kunne med fordel ha blitt gått opp - ikke minst hvordan sakkyndige i slike saker jobber. De jobber helt alene, ingen å diskutere mer og bli korrigert av. Helt hinsides.. Hos oss hadde vi 3 saksforberedende møter, mulig fordi jeg ikke helt forsto og fordi det er kjekt for advokatene å ha saker som dette gående.. de tjener jo godt med penger på slike saker. I saksforberedende møte kan man enten umiddelbart avklare mandat for hovedforhandling, eller man kan forsøke å komme til en minnelig løsning/forlik ved at man prøver ut og ser om ulike ordninger kan fungere før en kommer til nytt møte hvor en evaluerer etc. I deres tilfelle mener jeg det er unødvendig å teste ut.. jeg ble anbefalt av advokat å vise at jeg var villig til å teste ut ulike løsninger - selv om jeg mente vi hadde testet ut alt mulig lenge før vi kom til retten. Synes vel sønnen vår var prøvekanin for hva faren maktet/orket - uten at noe så ut til å fungere (han krevde nærmest delt samvær), og dermed utviklet han vel til slutt også samværsvegring. I og med at vi forsøkte nok en runde med prøving og feiling da vi kom til hovedforhandling - da dommeren/sakkyndig nok en gang trodde faren hadde skjønt situasjonen/hva han måtte bidra med for at barnet skulle ønske samvær /overnatting så kom aldri vitnene på banen altså. Bare så det er nevnt. Men, jeg hadde jo samtaler med barnevernstjenesten da det nærmer seg hovedforhandling og skjønte at de var ubekvemme med å gi det vitnemålet de hadde forespeilet meg ila et par år.. Masse lykke til!! Anonymkode: f359e...8b9 Endret 29. januar 2021 av Frklille
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #17 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg tror etterhvert at sakkyndig og retten opplevde at jeg så absolutt ønsket faren til mitt barn tilstede i livet til barnet - men at det måtte være til barnets beste og ikke til fars beste. Av mange årsaker endte det med timessamvær dann og wann, ikke noe overnatting og at faren kunne forsøke å invitere barnet med på aktiviteter utenom. Og, at barnet skulle få bestemme om/når det ville overnatte. Dessverre klarte ikke faren å følge opp det retten bestemte og her hos oss endte alt med at faren etter årevis med alvorlig psykisk sykdom valgte å avslutte livet sitt. Selv om det var og er trist så medførte det samtidig mer ro i livene våre. Sønnen vår mistet en far som ikke var særlig tilstede og bidro dessverre mer negativt enn positivt. For min del sliter jeg med Ptsd etter årene med han - og årene etter brudd og alle hendelsene vi da opplevde. Barnevernstjenesten skal ikke blande seg i diskusjon mht samvær, tror mange prøver å dra dem inn i dette og det er uheldig. Mulig det er derfor de trekker seg. Hele dette området, barneloven vs barnevernloven, kunne med fordel ha blitt gått opp - ikke minst hvordan sakkyndige i slike saker jobber. De jobber helt alene, ingen å diskutere mer og bli korrigert av. Helt hinsides.. Hos oss hadde vi 3 saksforberedende møter, mulig fordi jeg ikke helt forsto og fordi det er kjekt for advokatene å ha saker som dette gående.. de tjener jo godt med penger på slike saker. I saksforberedende møte kan man enten umiddelbart avklare mandat for hovedforhandling, eller man kan forsøke å komme til en minnelig løsning/forlik ved at man prøver ut og ser om ulike ordninger kan fungere før en kommer til nytt møte hvor en evaluerer etc. I deres tilfelle mener jeg det er unødvendig å teste ut.. jeg ble anbefalt av advokat å vise at jeg var villig til å teste ut ulike løsninger - selv om jeg mente vi hadde testet ut alt mulig lenge før vi kom til retten. Synes vel sønnen vår var prøvekanin for hva faren maktet/orket - uten at noe så ut til å fungere (han krevde nærmest delt samvær), og dermed utviklet han vel til slutt også samværsvegring. I og med at vi forsøkte nok en runde med prøving og feiling da vi kom til hovedforhandling - da dommeren/sakkyndig nok en gang trodde faren hadde skjønt situasjonen/hva han måtte bidra med for at barnet skulle ønske samvær /overnatting så kom aldri vitnene på banen altså. Bare så det er nevnt. Men, jeg hadde jo samtaler med barnevernstjenesten da det nærmer seg hovedforhandling og skjønte at de var ubekvemme med å gi det vitnemålet de hadde forespeilet meg ila et par år.. Masse lykke til!! Anonymkode: f359e...8b9 Tusen hjertelig takk for god forklaring og beskrivelse. Veldig trist lesning at du og dine barn har vært gjennom dette. Trist at far avsluttet, men er veldig glad å høre at dere fikk ro i livet også. Disse barna skal bli store i verden og trenger grunnleggende base og ro i livet for å kunne bli de beste av seg selv. Jeg synes vi mødre bør få klapp på skulderen at vi står i så mye for å beskytte det fineste vi har, nemlig våre barn. Takk for lykke ønsker! Kommer nok til å trenge det Anonymkode: 25973...856
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #18 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen hjertelig takk for god forklaring og beskrivelse. Veldig trist lesning at du og dine barn har vært gjennom dette. Trist at far avsluttet, men er veldig glad å høre at dere fikk ro i livet også. Disse barna skal bli store i verden og trenger grunnleggende base og ro i livet for å kunne bli de beste av seg selv. Jeg synes vi mødre bør få klapp på skulderen at vi står i så mye for å beskytte det fineste vi har, nemlig våre barn. Takk for lykke ønsker! Kommer nok til å trenge det Anonymkode: 25973...856 ❤️ Anonymkode: f359e...8b9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #19 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for svar! Ja jeg antok nesten det, da min advokat skrev noenlunde det samme i vårt tilsvar til Oslo Tingrett. Egentlig er det ikke pengene jeg tenker på, men hadde vært ganske kjipt å måtte betalt for han, som har forårsaket dette. Gjør det? Prøvde å lese meg opp på vilkårene, for jeg ble ganske satt ut når jeg så at han bare kunne kjøre på med en forsikringsadvokat og ikke ha noe særlig med utgifter. Men jeg er ingen jurist og klarer ikke helt å finne den setningen du beskriver. Kan du forklare hva betydning det har å si for saken, når advokaten bestemmer fremgangen. Kan advokaten hans bare si at nå stopper vi? Hvordan endte din sak? Du trenger absolutt ikke fortelle om du ikke vil. Jeg bare spør Anonymkode: 25973...856 Tror aldri du blir dømt til å betale hans saksomkostninger. Stort sett så må partene bære sine egne saksomkostninger. Det er fordel deg om barnefar ikke har en advokat som er spesialist på denne type saker. Min eks hadde omtrent samme opplegget, han kjente partner i et advokat firma og brukte han. Fungerte dårlig i første runde. Jeg brukte totalt litt over 200 000 på våre runder i rettssystemet, barnefar brukte nok tilsvarende. Da utgifter til advokat, sakkyndige osv. Hadde også utrolig dyktige advokater, brukte en på første runde, men byttet til siste runde. Hadde da en fra Oslo som er veldig flink på denne type saker, beintøff og klar Anonymkode: 47ebf...d50 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #20 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 29.1.2021 den 18.13): Tror aldri du blir dømt til å betale hans saksomkostninger. Stort sett så må partene bære sine egne saksomkostninger. Det er fordel deg om barnefar ikke har en advokat som er spesialist på denne type saker. Min eks hadde omtrent samme opplegget, han kjente partner i et advokat firma og brukte han. Fungerte dårlig i første runde. Jeg brukte totalt litt over 200 000 på våre runder i rettssystemet, barnefar brukte nok tilsvarende. Da utgifter til advokat, sakkyndige osv. Hadde også utrolig dyktige advokater, brukte en på første runde, men byttet til siste runde. Hadde da en fra Oslo som er veldig flink på denne type saker, beintøff og klar Anonymkode: 47ebf...d50 Takk for svar! Anonymkode: 25973...856
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå