AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 jeg trenger litt støtte og positive erfaringer. Jeg er mor til en 15 år gammel gutt og vi har hatt utfordringer lenge. Jeg har hatt godt samarbeid med barnevernet hele veien og nå har de bestemt at han skal plasseres på institusjon sånn at vi får pause hjemme. Han skal utredes der også. Dette er planlagt plassering 4+ 4 uker. Jeg er veldig sliten men totalt knust etter jeg fikk beskjeden. Hsn har utfordringer med å regulere følselsene sine og kan bli veldig sint og utagerende. Både fysisk og verbalt. Truer og sparker. Vanligvis mot meg. Ingen andre utfordringer. Fungerer bra på skolen og har mange gode venner. Vi har hatt mange tiltak hjemem og det har gått opp og ned. Det har slitt meg helt ut. Mange gode perioder men de dårlige ødelegger alt. Han skal plasseres på insitusjon med ungdom med atferdsvansker. BUP er også med på saken . De skal fortelle han det snart og han kommer til å bli helt knust. Mamma hjerte gråter, men jeg må se på dette som noe positivt og at han skal få oppfølgning han trenger . Hvordan er en institusjon og hvordan fungerer det ? Anonymkode: 915a5...fc0
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Hvis han fungerer bra ellers, så er det jo håp for at han fungerer bra på denne institusjonen også. Jeg tror du skal skille mellom hans opplevelse og din opplevelse. Synes han det er fryktelig å være der regner jeg med at han får komme tilbake. Hvis det bare er du som synes det er fryktelig så er vel det en liten pris å betale for at han har det bra. Jeg krysser fingrene for at dere kommer styrket ut av dette begge to. Anonymkode: fa73d...f1c 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 HeltAnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pass på at du ringer ham daglig og forteller at du er glad i han det skal jeg ❤️ de skal formidle at dette er ikke min avgjørelse og at dette er for hans beste Ja vet at jeg makter ikke mer å håndtere hans utbrudd , men hjertet mitt blør . Han er en god gutt på mange måter og har ingen rus historie. Sånn som jeg forsto han skal ha hjemmeskole i starten for å skåne han litt i starten Anonymkode: 915a5...fc0 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): jeg trenger litt støtte og positive erfaringer. Jeg er mor til en 15 år gammel gutt og vi har hatt utfordringer lenge. Jeg har hatt godt samarbeid med barnevernet hele veien og nå har de bestemt at han skal plasseres på institusjon sånn at vi får pause hjemme. Han skal utredes der også. Dette er planlagt plassering 4+ 4 uker. Jeg er veldig sliten men totalt knust etter jeg fikk beskjeden. Hsn har utfordringer med å regulere følselsene sine og kan bli veldig sint og utagerende. Både fysisk og verbalt. Truer og sparker. Vanligvis mot meg. Ingen andre utfordringer. Fungerer bra på skolen og har mange gode venner. Vi har hatt mange tiltak hjemem og det har gått opp og ned. Det har slitt meg helt ut. Mange gode perioder men de dårlige ødelegger alt. Han skal plasseres på insitusjon med ungdom med atferdsvansker. BUP er også med på saken . De skal fortelle han det snart og han kommer til å bli helt knust. Mamma hjerte gråter, men jeg må se på dette som noe positivt og at han skal få oppfølgning han trenger . Hvordan er en institusjon og hvordan fungerer det ? Anonymkode: 915a5...fc0 Uff vanskelig situasjon ja. Men han har jo ikke så mye annet valg. Har han ADHD? Anonymkode: bf702...03b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uff vanskelig situasjon ja. Men han har jo ikke så mye annet valg. Har han ADHD? Anonymkode: bf702...03b han har ikke fått påvist ADHD, men BUP vil gjerne undersøke og utrede han der . ts Anonymkode: 915a5...fc0
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis han fungerer bra ellers, så er det jo håp for at han fungerer bra på denne institusjonen også. Jeg tror du skal skille mellom hans opplevelse og din opplevelse. Synes han det er fryktelig å være der regner jeg med at han får komme tilbake. Hvis det bare er du som synes det er fryktelig så er vel det en liten pris å betale for at han har det bra. Jeg krysser fingrene for at dere kommer styrket ut av dette begge to. Anonymkode: fa73d...f1c det er hans største skrekk å bo der. Jeg krysser fingrene st han får den hjelpen han trenger og forstår alvoret ts Anonymkode: 915a5...fc0
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): han har ikke fått påvist ADHD, men BUP vil gjerne undersøke og utrede han der . ts Anonymkode: 915a5...fc0 Det kan hende det er det, kan høres litt sånn ut men jeg vet jo ikke. Min datter hadde også et veldig stort sinne da hun var i denne alderen og egentlig frem til hun ble 25 år, da ble det konstatert at hun hadde ADHD. Hun har alltid vært ganske utspekulert fra barneskolealder og fant på mye rampestreker, også var det dette sinnet hennes som eskalerte da hun ble 14 år. Kalte meg masse stygge ting og var veldig sint ofte. Kun små ting kunne hun bli illsint for så det var veldig slitsomt og utfordrende. Hun ble som en helt annen person da hun fikk medisiner for dette Anonymkode: bf702...03b 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 Du er sterk, det er det ingen tvil om. Institusjon er alltid siste utvei, og det sier litt om alt du har stått i frem til nå. Når du nå sier ja til institusjon betyr det at du tenker på hva som er best for barnet ditt, ikke alle kommer til å forstå det, men alle burde vite at du gjør dette fordi du elsker barnet ditt. Jeg ønsker deg masse lykke til❤️ Anonymkode: 7f1e0...c81 9
Connie Skrevet 28. januar 2021 #9 Skrevet 28. januar 2021 Jeg håper han får hjelpen som han trenger. Skjønner det er vanskelig for deg og gutten din. ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #10 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan hende det er det, kan høres litt sånn ut men jeg vet jo ikke. Min datter hadde også et veldig stort sinne da hun var i denne alderen og egentlig frem til hun ble 25 år, da ble det konstatert at hun hadde ADHD. Hun har alltid vært ganske utspekulert fra barneskolealder og fant på mye rampestreker, også var det dette sinnet hennes som eskalerte da hun ble 14 år. Kalte meg masse stygge ting og var veldig sint ofte. Kun små ting kunne hun bli illsint for så det var veldig slitsomt og utfordrende. Hun ble som en helt annen person da hun fikk medisiner for dette Anonymkode: bf702...03b Og jeg er egentlig ikke noe for å sette diagnoser og at barn og unge skal gå på medisiner. Men i min datter sitt tilfelle så var det det beste som kunne hendt oss og ikke minst hun selv. Hun slet veldig og hadde det vanskelig selv med dette sinne sitt. Det er kjipt å tenke på at diagnosen ikke ble stilt når hun var i tenårene og folk hjelp den gangen, mye kunne vært unngått da. Anonymkode: bf702...03b 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #11 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og jeg er egentlig ikke noe for å sette diagnoser og at barn og unge skal gå på medisiner. Men i min datter sitt tilfelle så var det det beste som kunne hendt oss og ikke minst hun selv. Hun slet veldig og hadde det vanskelig selv med dette sinne sitt. Det er kjipt å tenke på at diagnosen ikke ble stilt når hun var i tenårene og folk hjelp den gangen, mye kunne vært unngått da. Anonymkode: bf702...03b Fikk* Anonymkode: bf702...03b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #12 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): det er hans største skrekk å bo der. Jeg krysser fingrene st han får den hjelpen han trenger og forstår alvoret ts Anonymkode: 915a5...fc0 jeg skjønner godt at dette er trasig. Kan det være at han tror det er verre enn det egentlig er? Eller kjenner han til stedet godt? Anonymkode: fa73d...f1c 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #13 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og jeg er egentlig ikke noe for å sette diagnoser og at barn og unge skal gå på medisiner. Men i min datter sitt tilfelle så var det det beste som kunne hendt oss og ikke minst hun selv. Hun slet veldig og hadde det vanskelig selv med dette sinne sitt. Det er kjipt å tenke på at diagnosen ikke ble stilt når hun var i tenårene og folk hjelp den gangen, mye kunne vært unngått da. Anonymkode: bf702...03b Det er vanskelig å sette diagnosen pga han er ikke helt villig p svare grundig på 100 spørsmål de får på arket. Det blir nok lettere å utrede han og observere han der. ts Anonymkode: 915a5...fc0
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #14 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): jeg skjønner godt at dette er trasig. Kan det være at han tror det er verre enn det egentlig er? Eller kjenner han til stedet godt? Anonymkode: fa73d...f1c vi vet ikke enda hvor skal han bli plassert. De prøver å finne den beste løsningen for han og det er jeg glad for at det skal være nøye planlagt. Han har alltid bodd med meg og vi bor fint og har det helt ok, reiser og har grei økonomi. Han ser det som fengsel tror jeg . Anonymkode: 915a5...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #15 Skrevet 28. januar 2021 Institusjon er bare som en hvilken som helst annen institusjon (barnehage, skole, helseinstitusjoner osv.) krysset med et vanlig hjem, hvor de ansatte har kompetanse til å håndtere utfordrende atferd. Anonymkode: 0796a...ad5 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #16 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vanskelig å sette diagnosen pga han er ikke helt villig p svare grundig på 100 spørsmål de får på arket. Det blir nok lettere å utrede han og observere han der. ts Anonymkode: 915a5...fc0 Ja det blir nok lettere det om han ikke vil svare på spørsmålene. Får satse på de finner ut av det så ting blir lettere for dere. Er helt sikker på at det ordner seg til slutt, det gjør det alltid ❤️ Gled deg til den dagen dere kan se tilbake på det her, for den kommer 😊 Anonymkode: bf702...03b 1
Connie Skrevet 28. januar 2021 #17 Skrevet 28. januar 2021 HeltAnonymBruker skrev (21 minutter siden): Pass på at du ringer ham daglig og forteller at du er glad i han Enig ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #18 Skrevet 28. januar 2021 Hadde det ikke vært bedre om du trygget ham, på at dette var en god avgjørelse? Å bli dratt i alle retninger er vel det siste han trenger? Anonymkode: d8c4e...b59 7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #19 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): vi vet ikke enda hvor skal han bli plassert. De prøver å finne den beste løsningen for han og det er jeg glad for at det skal være nøye planlagt. Han har alltid bodd med meg og vi bor fint og har det helt ok, reiser og har grei økonomi. Han ser det som fengsel tror jeg . Anonymkode: 915a5...fc0 Jeg skjønner godt at han ser på det som et fengsel, han er jo ikke så gammel enda og da er sånne ting som det her veldig vanskelige og skremmende. Kan han ikke ringe deg hver dag hvis savnet blir for stort? Kan du komme å besøke han der? 😊 Anonymkode: bf702...03b 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #20 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde det ikke vært bedre om du trygget ham, på at dette var en god avgjørelse? Å bli dratt i alle retninger er vel det siste han trenger? Anonymkode: d8c4e...b59 de skal ta en prat med han før det skjer . De gjør det av sikkerhetsgrunner pga mange barn blir redd og stikker av . Jeg skal bare bruke dagene for å forsikre han hvor glad jeg er han og at jeg er alltid der for han Anonymkode: 915a5...fc0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå