AnonymBruker!. Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Jeg søker jobb og trenger hjelp med intervju. Hva slags spørsmål må man regne med å få på et sykehjem? Har dere erfaringer, trenger hjelp da jeg så og si har null arbeidserfaring. Er sykepleiestudent på andre året.
Someone.out.there Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 Hvis du ikke vet hva du skal svare på jobb intervju som har med mennesker å gjøre er du kanskje på feil plass?
AnonymBruker!. Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2021 Someone.out.there skrev (55 minutter siden): Hvis du ikke vet hva du skal svare på jobb intervju som har med mennesker å gjøre er du kanskje på feil plass? Syns du var litt vell angripende? Jeg vet godt hvorfor jeg går sykepleie og har et ønske om å bidra i samfunnet. Jeg spør fordi jeg generelt er usikker på hvordan et jobbintervju fungerer. Har så og si null erfaring og har aldri vært på et ordentlig intervju :) 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 Du får selvfølgelig spørsmål om hvorfor de bør velge akkurat deg, tenk på det Og sikkert en del spørsmål om eldre mennesker, hvorfor du liker å jobbe med dem, for eksempel. Anonymkode: 586ca...17f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 De kommer sikkert til å spørre deg både om personlige styrker og svakheter. Ville tenkt igjennom det før intervjuet. Anonymkode: 693ef...dfd
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 Det vektlegges nok spørsmål om hva du har lært så langt på studiet og hvordan du kan bidra med din kompetanse på jobb, tidligere erfaringer som kan være relevant (feks praksis), hvorfor studerer du sykepleie osv. Anonymkode: 3d12b...3d9
AnonymBruker!. Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du får selvfølgelig spørsmål om hvorfor de bør velge akkurat deg, tenk på det Og sikkert en del spørsmål om eldre mennesker, hvorfor du liker å jobbe med dem, for eksempel. Anonymkode: 586ca...17f AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De kommer sikkert til å spørre deg både om personlige styrker og svakheter. Ville tenkt igjennom det før intervjuet. Anonymkode: 693ef...dfd Tusen takk! Har dere tips til antrekk? Hva bør man ha på, evt. ikke ha på?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #9 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker!. skrev (2 minutter siden): Tusen takk! Har dere tips til antrekk? Hva bør man ha på, evt. ikke ha på? Pent hverdagsantrekk. På sykehjem går folk i arbeidstøy, så ikke være for stivpyntet. Og hvis du er 2. års sykepleierstudent, vil du være ettertraktet på sykehjemmet - lykke til! Anonymkode: 81019...c28 1
AnonymBruker!. Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #10 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pent hverdagsantrekk. På sykehjem går folk i arbeidstøy, så ikke være for stivpyntet. Og hvis du er 2. års sykepleierstudent, vil du være ettertraktet på sykehjemmet - lykke til! Anonymkode: 81019...c28 Ja, regnet med noe hverdagslig da det blir brukt uniform. Tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #11 Skrevet 28. januar 2021 Viktig at du fremstår som motivert for jobben. Hvorfor vil du jobbe der? Får du noe ut av det? Og hva får arbeidsiver av å ansette deg. Anonymkode: 7ebfe...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #12 Skrevet 29. januar 2021 Sikkert lurt å si noe om at du brenner for eldreomsorg og ønsker at alle på sykehjemmet skal ha et verdig liv. Få hjelp til det de trenger, men også opprettholde det de kan klare selv. Psykososiale aktiviteter er viktig, bruke ledige stunder på det. Lage vafler, bingo, en liten tur ut, manikyr osv. Fokus på hva du kan bidra med som vil gjøre dagen for beboerne best mulig. Lykke til😀 Anonymkode: 672ea...858
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå