Gå til innhold

Cyste på eggleder/ tett eggleder?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil bare høre om noen har erfaring med dette. Er ganske lei av at det oppstår ting i underlivet, her hatt flere vanncyster på eggstokker som jeg har måtte fjernet. Og i dag ble det oppdaget en 5 cm stor cyste på eggleder. Gynekologene mener eggleder mest sannsynlig er tett/ delvis tett og at det er derfor denne cysten har oppstått. Jeg har ønske om å bli gravid, men fikk beskjed at dette må fjernes/ sjekkes opp i med laptaskopi før en graviditet grunnet risiko for svangerskap utenfor livemoren. Noen som har hatt cyste på eggleder? Dette et altså ingenting farlig, men jeg har angst for narkose, og dette innebærer jo nok en runde for meg :-/

Anonymkode: f8e5a...ce1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en sjokoladecyste inni den ene eggstokken, appelsinstørrelse.

Det er en liten operasjon, kikkhull vanligvis. Det legene sa til meg var at etter en slik operasjon er det mange som blir gravide (hvis de vil og er prøvere, jeg var ikke prøver) fordi man får rensket opp godt inni der. De brant av mye gammelt endometriosevev hos meg som hang på ulike organer. Jeg har ikke hatt problemer i etterkant, men jeg går på p-piller konstant pga endometriosen. Det er jo ikke relevant for deg akkurat nå da :) Men jeg har ikke hatt problemer siden, og det er noen år siden nå.

Husk at når du har narkose så er det minst en person som har som ansvar å passe på deg. Gjerne gi beskjed når du legges inn, så kan de gi deg litt ekstra beroligende kanskje. Jeg har hatt det to ganger, en gang for den operasjonen som var over på en time, og en for en lang operasjon. Narkosen for den korte var mye lettere, følte meg ok etterpå (om en litt kvalm). 

Du bør jo få vite hvorfor du har gjentatte problemer, kanskje spesifiser det til operasjonslegen at du er litt lei og håper at de finner ut av hva som er årsaken! Håper det ordner seg, høres ut som at du bør ta operasjonen ❤️ 

Anonymkode: e28c4...1d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...