Gå til innhold

Reisedagbok og koronapatrulje

Anbefalte innlegg

Skrevet

To forslag.

- Alle (så mange som mulig) fører reisedagbok. Jeg startet i dag. Det er så enkelt. Klokkeslettene er bussavganger

Jan
Tirs 28: 12.58 til Rema utenfor senteret. Tilbake 13.28

- Koronapatrulje. Folk går rundt for å hjelpe, snakke med folk. Veldig mange som sliter med å bruke munnbind riktig, holde avstand på bussen osv. Gjerne to fra samme husstand som patruljerer sammen, med vest eller lignende som viser at de er koronapatrulje. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lastet ned appen og bruker bankkort på alle kjøp. Så da skal jeg kunne spore hvor og når om det skulle bli nødvendig. Det viktigste er jo uansett de små tingene, som å holde avstand og ikke møte for mange (og være frisk, hygienetiltak osv). 

Men neste to ukene skal vi være ekstra forsiktig. Like greit.

Skrevet

Det nytter ikke å lage reisedagbok. Du må være synlig for smittesporerne. Det er du når du laster ned appen.
Med en reisedagbok vil du ikke få beskjed om noen på bussen din var smittet.

Og så må folk bare lære å bruke munnbind rett, det er ikke så komplisert. Vi kan ikke behandle voksne folk som småbarn og passe på dem. 

Skrevet
Hasselnøtter skrev (59 minutter siden):

Det nytter ikke å lage reisedagbok. Du må være synlig for smittesporerne. Det er du når du laster ned appen.
Med en reisedagbok vil du ikke få beskjed om noen på bussen din var smittet.

Og så må folk bare lære å bruke munnbind rett, det er ikke så komplisert. Vi kan ikke behandle voksne folk som småbarn og passe på dem. 

Reisedagbok er nyttig om man blir bedt om å redegjøre for hvor man har vært og når. 

Jo, det virker som at vi må behandle mange voksne som barn. Det er altfor mange som sliter med munnbindene. Helt merkelig, men jo, dette er vanskelig for mange. De klarer nok å knytte skolissene selv, men klarer ikke å bruke munnbind. 

• Opprett ny...