AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Er det noen her som har peiling på Mac, som kan hjelpe meg? Jeg har altså en Macbook Air fra 2014, som plutselig tok kvelden... Tastaturet lyser opp, og laderen lyser - men skjermen er helt svart. ( Caps lock lyser også dersom vi trykker på den). Hvis vi lyser med lommelykt på Apple logoen bak, så lyser den på skjermen foran - men bare der logoen er. Vi har skrudd opp macen for å se, men den var så kompakt, at det ikke er noe å gjøre. Er det kanskje skjermkortet som har sluttet å fungere? Anonymkode: b865a...f5c
NakenPanda Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Satser på at du har backup, i så fall destruer harddisk og kast resten. Hvis du ikke har backup ta ut harddisk og berg dataene og kast resten. Mac er IKKE laget for reparasjoner
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 Opplevde noe lignende med en 09-modell. Her var både skjermen og tastaturet helt svart, men laderen lyste. Jeg husker ikke helt hva som var galt. Fikk valget om å skrote den eller betale ca 1000 for reparasjon. Jeg valgte sistnevnte. Den fungerte i 2 år til før den igjen tok kvelden. Da fikk jeg lagret alt av bilder etc på harddisk. Synes det var verdt det. Den holdt i 11 år totalt. Har kjøpt ny nå Anonymkode: f5379...f1b 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 NakenPanda skrev (52 minutter siden): Satser på at du har backup, i så fall destruer harddisk og kast resten. Hvis du ikke har backup ta ut harddisk og berg dataene og kast resten. Mac er IKKE laget for reparasjoner Macen blir nesten bare brukt til å se på serie og bestille ting på nettet, så er ikke så masse å ta backup av.. Anonymkode: b865a...f5c
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Opplevde noe lignende med en 09-modell. Her var både skjermen og tastaturet helt svart, men laderen lyste. Jeg husker ikke helt hva som var galt. Fikk valget om å skrote den eller betale ca 1000 for reparasjon. Jeg valgte sistnevnte. Den fungerte i 2 år til før den igjen tok kvelden. Da fikk jeg lagret alt av bilder etc på harddisk. Synes det var verdt det. Den holdt i 11 år totalt. Har kjøpt ny nå Anonymkode: f5379...f1b Ja, er absolutt verdt å prøve! Men det koster så masse å fikse en Mac 😂 Anonymkode: b865a...f5c
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Forsøk å starte mac-en mens du holder nede shift-knappen Anonymkode: 47d68...286
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Forsøk å starte mac-en mens du holder nede shift-knappen Anonymkode: 47d68...286 Ja, det er prøvd uten hell dessverre 🥺 Anonymkode: b865a...f5c
nomore82 Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 Reklamasjonen er utgått så en evnt reparasjon må dere påkoste selv. Og om dere ikke kan bytte deler selv vil jeg tippe kostnaden blir ganske stor. Sannsynligvis kommer dere bedre ut av det med å kjøpe en ny iPad i stede for å fikse MacBooken.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #9 Skrevet 28. januar 2021 Har ikke skrudd ned lysstyrken da? Prøv å koble macen til en ekstern skjerm om du har Anonymkode: 47d68...286
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #10 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har ikke skrudd ned lysstyrken da? Prøv å koble macen til en ekstern skjerm om du har Anonymkode: 47d68...286 Neida, alt er testet! Lysstyrken er både satt opp og ned. Anonymkode: b865a...f5c
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #11 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Neida, alt er testet! Lysstyrken er både satt opp og ned. Anonymkode: b865a...f5c Nei da er det ikke så mye håp. Men den er snart 7 år gammel, så du har sikkert rukket å få litt valuta for pengene. Du kan legge den ut på Finn som reparasjonsobjekt. Mange entusiaster kjøper sånne maskiner. Noen ganger får man til og med ganske mye for dem. Anonymkode: 47d68...286 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå