Gå til innhold

Utslitt og skrubbsulten av langrenn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trener mye. Styrke, løping, sykling ute, spinning, fjell- og skogsturer. Jeg spiser vanlig og  får mer overskudd etter en treningsøkt. Men: I vinter har jeg begynt å gå på ski også. Flott trening der man bruker hele kroppen. Og for en forskjell det er fra annen trening! En times rolig tur, og jeg er sliten og kjenner det no j*vlig i kroppen i minst en dag etterpå. Våkner neste dag og føler meg i halvkoma istedenfor sprek og uthvilt.   Og så sulten!! Jeg er fristet til å spise tre middager dagen etterpå, og kroppen skriker etter proteiner!! En times løpeøkt eller en halvtime med beinhard løpeintervall kan ikke måle seg med den kraftanstrengelsen en skitur er. Forskjellen fra all annen trening er faktisk helt enorm! 
Er det noen andre som har samme opplevelse av langrenn? 

Anonymkode: 22fab...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Løpegærn

Jeg blir ikke sånn sliten dagen etterpå, men jeg blir veldig sulten og sliten etterpå, selv om turen ikke er såååå slitsom 😛  Tror det er litt fordi det er frisk luft, kaldt osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står ikke på langrenn, men snowboard, og får samme opplevelse! Er vel fordi man bruker veldig mye energi? Jeg prøver å spise en del på vei hjem fra bakken, og passe på at jeg spiser en skikkelig middag. Unner meg også snacks med god samvittighet, for vet jeg har forbrent mange kalorier.

Har jeg stått en hel dag i bakken ligger jeg flatt ut dagen etter. Bruker jo masse muskelgrupper jeg ikke bruker ellers, gjennom flere timer. + all den friske luften. 😛

Anonymkode: 8e1f8...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det sånn før ja.

i år Har det ikke vært like markert. Etter 3t forholdsvis hard gåing , (2-2,5 mil, vet desverre ikke nøyaktig lenge på tur, men jeg gidder aldri smøre skiene så jeg bruker ekstra kalorier pga dårligere glid) så er jeg ikke skrubbsulten av den grunn.

Men ja. 3t langrenn er mer slit enn 3t gåing 🤣

til en viss grad skyldes det kulda. Da bruker vi langt mer energi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg hadde planer om å ta en tur u lysløypa hver kveld, men det kan jeg bare glemme, hahahahaha! 

Det er mulig at kulden har noe å si. Og nå er det ekstra kaldt her jeg bor. Nå har jeg planlagt neste skitur lørdag på dagen, men får se om det blir for heftig når jeg skal bort og spise hos venninne på kvelden. Men.... Kanskje det blir bedre med tiden som brukeren over meg sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vampira skrev (1 time siden):

Det er slitsomt, ja. Men, det gir jo en herlig følelse i kroppen etterpå, synes jeg.

Jeg håper den godfølelsen kommer, for nå føles det ikke behagelig i det hele tatt. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er det noen andre som har samme opplevelse av langrenn? 

Ja, til dels. Men da må jeg gå vesentlig lenger en en time. Lange turer merkes godt, men jeg synes det er en "godsliten" følelse. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...