Note92 Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Hei. Jobber som lærer og ble brått usikker hva jeg skal gjøre. Har siden lørdag hatt smerter på midten av ryggen og hodepine+svimmelhet når jeg står opp. Snikende hodepine gjennom hele dagen, er usikker om det kommer av stress eller rygg. I dag har jeg hatt litt diaré og er sikkelig tung i hodet. Ble så usikker, så ringte inn en egenmeldingsdag i tilfelle. Bør jeg teste meg? Bor i nord med relativt lite smitte per nå.
2ro Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Test deg du. Det er bare ubehagelig og da vet du. Om alle tenker "det er ikke smitte her og derfor ingen vits i å teste" kan et utbrudd bli stort før det oppdages. 🙂 1
Hedy Lamarr Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 (endret) Fra WHO: Vanlige symptomer: feber tørrhoste tretthet Mindre vanlige symptomer: verk og smerter i kroppen sår hals diaré øyekatarr hodepine tap av smaks- eller luktesans utslett på huden eller misfarging av fingre eller tær Alvorlige symptomer: pustevansker eller andpustenhet brystsmerter eller trykk i brystet tap av tale- eller bevegelsesevne Oppsøk lege umiddelbart hvis du har alvorlige symptomer. Ring alltid før du besøker legekontoret eller andre helsetjenester. Endret 28. januar 2021 av Hedy Lamarr 1
kvinne35+ Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 Note92 skrev (7 minutter siden): Hei. Jobber som lærer og ble brått usikker hva jeg skal gjøre. Har siden lørdag hatt smerter på midten av ryggen og hodepine+svimmelhet når jeg står opp. Snikende hodepine gjennom hele dagen, er usikker om det kommer av stress eller rygg. I dag har jeg hatt litt diaré og er sikkelig tung i hodet. Ble så usikker, så ringte inn en egenmeldingsdag i tilfelle. Bør jeg teste meg? Bor i nord med relativt lite smitte per nå. Test deg er mitt råd. 2
utakulanini Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 Her i Norge er testing gratis, så da er det mye bedre å ta den én gang for mye. Jeg har tatt en gang hittil og jeg synes ikke det var verken vondt eller ubehagelig, slik som mange sier. Veldig underlig og en helt ny følelse som ikke kan sammenlignes med noe, men absolutt ikke noe jeg kvier meg for å gjenta dersom det blir nødvendig. Det er rett og slett som at de kiler deg litt på hjernen 😂 God bedring TS! Håper du blir bedre raskt, uansett hva du feiler 1
Note92 Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2021 Takk for mange svar! Jeg har testet meg to ganger tidligere, så selve testinga er null problem. Bare redd man tenker at man tester seg unødvendig, men da tar jeg en test på lørdag og har tatt helg🙈🤪 takk! 1
Lana01 Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 Lurt. Hodepine er vanlig tegn. Kjenner flere som har hatt korona kolleger og venner. Samtlige jeg har snakket med har hatt hodepine som første symptom
Hedy Lamarr Skrevet 28. januar 2021 #9 Skrevet 28. januar 2021 Note92 skrev (37 minutter siden): Takk for mange svar! Jeg har testet meg to ganger tidligere, så selve testinga er null problem. Bare redd man tenker at man tester seg unødvendig, men da tar jeg en test på lørdag og har tatt helg🙈🤪 takk! Hold deg inne (og helst alene) fram til lørdag, da!
Note92 Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #10 Skrevet 28. januar 2021 Hedy Lamarr skrev (2 timer siden): Hold deg inne (og helst alene) fram til lørdag, da! Selvsagt. Kan dessverre ikke kaste ut mann og barn å ta meg sikkelig egentid, men ellers holder jeg meg hjemme som jeg håper alle andre også med symptomer gjør🙂 ts. 1
Ayesh Skrevet 28. januar 2021 #11 Skrevet 28. januar 2021 Hedy Lamarr skrev (15 timer siden): Fra WHO: Vanlige symptomer: feber tørrhoste tretthet Mindre vanlige symptomer: verk og smerter i kroppen sår hals diaré øyekatarr hodepine tap av smaks- eller luktesans utslett på huden eller misfarging av fingre eller tær Alvorlige symptomer: pustevansker eller andpustenhet brystsmerter eller trykk i brystet tap av tale- eller bevegelsesevne Oppsøk lege umiddelbart hvis du har alvorlige symptomer. Ring alltid før du besøker legekontoret eller andre helsetjenester. Er ikke forkjølelse også et corona symptom?
Anbefalte innlegg