Gå til innhold

sexhjelp, menn se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinne 28 her. 

Mannen og jeg har vært samboere og gift i 8 år. Vi har hatt et vedvarende problem med sex i den forstand at han ikke tør å ta initiativ. Både til å ha sex og under selve sexen.  Altså, lysten er der, men problemet ligger i at han ikke vet hvordan/tør han skal gå frem. Han syns det er utfordrende å skulle være den som tar det første steget. Han kan hinte, men der stopper det. 

Han er noe eldre enn meg og han mener selv at han sliter med å skulle endre handlingsmønsteret, siden vi alltid har gjort det slik. Det blir en barriere. Vi har pratet og pratet (og pratet) om dette, men kommunikasjon ser ikke ut til å hjelpe stort. 

Problemet er imidlertid ikke bare initiativbiten. Sexen er ensformig. Jeg er alltid på toppen og det er greit nok det. Jeg liker å være på toppen, men jeg ønsker gjerne å variere. Og som den flotte mannen han tross alt er, blir han gjerne med på en annen stilling. Hvis jeg instruerer ham til det, da. Og da blir han fort sliten og han gjør det gjerne litt halvhjertet.  

Så ønsker jeg av og til å prøve noe nytt. Det være seg en dildo eller en vibrator. Da trenger han tid til å forberede seg før han er klar. Gjerne et halvt år, minst et par måneder. 

Saken er at han vil. Han har ikke det eksperimenteringsbehovet som jeg har, men han syns det er kjipt å være avhengig av at jeg skal tolke de vage hintene hans. Han kan gå å ha lyst på sex en hel dag uten at jeg skjønner det, og så ender jeg opp med å onanere fordi jeg ikke hadde sjans til å lese signalene hans. Også får jeg høre i etterkant at han hadde lyst den og den dagen. Og noen ganger skjønner jeg at han vil, men han gjør meg ikke kåt. Joda, jeg tenner på mannen min, men jeg trenger oppvarming jeg og. Og det tør han ikke å gi. 

Så jeg føler at jeg bærer ansvaret for at vi får hatt sex. Tar jeg ikke initiativ, blir det ikke sex. Og han vil ikke onanere fordi han har så "sjelden" lyst at han vil spare seg til vi har sex. Jeg har oppfordret ham til å onanere, altså. Fordi det er sunt. 

Jeg har prøvd det meste; og han vet hva jeg liker, men han klarer liksom ikke å gjøre disse tingene. Og jeg har vært NØYE med å ikke få ham til å føle seg utilstrekkelig, men jeg ønsker bare at sex skal være litt gi og ta. Men her er det bare jeg som gir. Dessuten er det en negativitet til veldig mange av de tingene jeg foreslår. Rollespill, sex-brettspill, ting som involverer at han utfører noe (aldri mottatt oralsex av ham) er no no.

Noen tanker, forslag eller tips? Aller helst fra menn. 

Har prøvd å google meg frem til noe som belyser temaet, men dette gjelder tydeligvis bare oss. Resten av verden har det visst omvendt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del leser jeg at dere ikke er seksuelt kompatible pr dags dato. Og når det nå har vart sånn i åtte år så er det ikke så rart at det blir et mønster ut av det, og til slutt et gammelt spor og en barriere.

Jeg ser og at du skriver dere har snakket mye om dette. Men har dere prøvd en samlivsterapaut eller sexterapi? Altså få inn en tredjeperson som kan gi mer konkrete og objektive råd, som har erfaring med å snakke med andre i samme situasjon?

• Liker 1
Skrevet

Er han en sånn som aller helst handler på nett og gjerne unngår betjeningen om han må møte opp fysisk i en butikk?

Kanskje det blir enklere om han får lov til å sende hint per melding? Som en melding med fersken+aubergine+spørsmålstegn.. ;)

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, nomore82 said:

For min del leser jeg at dere ikke er seksuelt kompatible pr dags dato. Og når det nå har vart sånn i åtte år så er det ikke så rart at det blir et mønster ut av det, og til slutt et gammelt spor og en barriere.

Jeg ser og at du skriver dere har snakket mye om dette. Men har dere prøvd en samlivsterapaut eller sexterapi? Altså få inn en tredjeperson som kan gi mer konkrete og objektive råd, som har erfaring med å snakke med andre i samme situasjon?

Det kan godt være. Men han var slik før meg også. Vi har time hos samlivsterapaut andre uka i februar. Siden det er såpass dyrt, ble det i regi av familivernkontoret. Jeg må innrømme at jeg kanskje ikke har særlig tiltro til at kompetansen deres er stor på vårt problem. Siden vi er er glad i hverandre og ikke har noen store konflikter ellers. 

Kan jo legge til at vi er veldig kompatible ellers. Vi har interessante samtaler og liker å være sammen. Kanskje vi skulle vært flinkere til å gjøre kjæresteting, som å gå ut å spise, dra på kino etc. men du vet. Covid. 

Skrevet
Just now, blaffen said:

Er han en sånn som aller helst handler på nett og gjerne unngår betjeningen om han må møte opp fysisk i en butikk?

Kanskje det blir enklere om han får lov til å sende hint per melding? Som en melding med fersken+aubergine+spørsmålstegn.. ;)

Nei, ikke egentlig. Han har ingen problemer med å snakke med fremmede og har en jobb med mye ansvar og mennesker å forholde seg til. Men han er introvert. Han sier at han tar på seg jobbamaska om morran 😄 

Skrevet
furaistua skrev (18 minutter siden):

Mannen og jeg har vært samboere og gift i 8 år. Vi har hatt et vedvarende problem med sex i den forstand at han ikke tør å ta initiativ. Både til å ha sex og under selve sexen.  Altså, lysten er der, men problemet ligger i at han ikke vet hvordan/tør han skal gå frem.

Høres jo helt merkverdig ut. Og dere har vært gift i 8 år, uten at det har blitt bedre? 

Hadde skjønt det hvis det var første gang dere hadde sex. 

Jeg tenker at en sexolog hadde vært bra for han! Eventuelt psykolog, hvis det er mulig (kanskje privatpraktiserende). Det virker ikke som om at du klarer alene å rette opp i dette, og at dette stikker så langt inn i psyken hans at han ikke evner å komme seg ut av det uten profesjonell hjelp. Hans tankekjør har hengt seg opp. Er det usikkerhet? Selvtillit? Har han komplekser? Hvem vet, kanskje dere må finne ut av det.

Ser at flere sier at dere er dårlig match og sikkert "dump han" osv. Men ikke gjør det pga dette grunnlag. Fortsett å hjelp han, fortsett å veiled han og ikke minst skaff profesjonell hjelp her. 

Anonymkode: 21c6f...e08

Skrevet

Dump han. Dere matcher ikke seksuelt. Livet for kort til å ha det kjedelig. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har nok resonert meg frem til at det kan være at han syns ting blir påtatt og kleint. Han har det litt slik på jobben også, men der må han levere. Selvom det er ubehagelig så gjør han det. Fake it ´til you make it, på en måte. Og det ser ut som det går greit der. I senga er det jo ingen tvang (heldigvis), så der er det ikke så lett å bryte barrieren. 

Skrevet

Nei, jeg har ikke tenkt til å dumpe ham. Han gir meg så mye glede ellers :) 

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror rett og slett han er sjenert og beskjeden som person, eller i hvert fall i forhold til sex. Er du litt stikk motsatt som han føler han seg kanskje beklemt? Ikke mas og prat for mye om dette. La deg gå nonverbalt, det hadde funket best for meg. Vis at du nyter han.  Jeg er også litt som han og det skyldes nok at jeg er hemmet av sjenanse på dette området. 

Anonymkode: e1680...ec8

Skrevet
furaistua skrev (2 minutter siden):

Jeg har nok resonert meg frem til at det kan være at han syns ting blir påtatt og kleint. Han har det litt slik på jobben også, men der må han levere. Selvom det er ubehagelig så gjør han det. Fake it ´til you make it, på en måte. Og det ser ut som det går greit der. I senga er det jo ingen tvang (heldigvis), så der er det ikke så lett å bryte barrieren. 

Kanskje han egentlig er aseksuell? Men at han har sex med deg som en "plikt", med en slags fake it till you make it stil? 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har prøvd og har pratet om dette og det ikke bedrer seg så vet du jo utveien her. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tror rett og slett han er sjenert og beskjeden som person, eller i hvert fall i forhold til sex. Er du litt stikk motsatt som han føler han seg kanskje beklemt? Ikke mas og prat for mye om dette. La deg gå nonverbalt, det hadde funket best for meg. Vis at du nyter han.  Jeg er også litt som han og det skyldes nok at jeg er hemmet av sjenanse på dette området. 

Anonymkode: e1680...ec8

Her tror jeg du er inne på noe. Han er nok beskjeden. Og det har blitt mye prat om det det siste året. Og da blir det jo press (selv om intensjonen ikke er å presse). Har bare erfart litt for ofte at dersom vi lar ting surkle og gå, så skjer det ingenting. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje han egentlig er aseksuell? Men at han har sex med deg som en "plikt", med en slags fake it till you make it stil? 

I wish. Neida. Men det hadde i det minste gitt avklaring. Saken er at han vil at jeg skal kose med ham. Han liker det veldig godt at jeg bare runker han og og han kan  av og til (ikke så ofte da) ligge i senga med boner og se på meg med bedende øyne 😄 Men det er jeg som må ta styringa. Så han kan av og til vise meg at han er kåt, men han er veldig passiv. Og får seg liksom ikke til å foreta seg noe. Selvom jeg har inntrykk av at han vil.

Skrevet
10 minutter siden, Hr. Aktiv said:

Hvis du har prøvd og har pratet om dette og det ikke bedrer seg så vet du jo utveien her. 

Så du som mann mener at alt kan løses med prat? Veldig interessant. 

Skrevet
2 minutter siden, furaistua said:

Beklager. Det var flåsete sagt av meg. 

Skrevet
furaistua skrev (36 minutter siden):

Hvordan du tolker det utav det jeg skriver får du ta på din egen kappe. Det jeg skriver ganske direkte er at du D.U.M.P.E.R!!

Skrevet
Just now, Hr. Aktiv said:

Hvordan du tolker det utav det jeg skriver får du ta på din egen kappe. Det jeg skriver ganske direkte er at du D.U.M.P.E.R!!

Som sagt. Beklager. Teit sagt av meg. Tipset om å dumpe har jeg allerede fått :) 

Skrevet

Høres ut som har er submissive. Har du noengang luftet den tanken for han for å høre hans refleksjon rundt det?

Anonymkode: 74f2f...984

• Liker 2
Skrevet

Er ikke mann, men han karen din høres rimelig tafatt ut når det gjelder sex. Litt som «potetsekk» bare i herreformat. 

Sikkert ikke den lureste løsningen, men har du forsøkt å droppe all initiativ og på den måten prøve å «tvinge» han til å ta initiativ dersom han vil ha seg noe? 

Anonymkode: 21f06...8df

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...