AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 En på jobben har fått skabb. Sjefen KREVER derfor at alle vi andre smører oss med skabbsalve og utfører alle prosedyrene. Dvs. vaske alt av sengetøy, klær osv som har vært i kontakt med huden. Har sjefen rett til å kreve dette, selv om jeg ikke klør? Dessuten står det at man oftest blir smittet via hudkontakt i 15 minutter. Man kan bli smittet indirekte, men dette er svært sjeldent. Ser ut som at man må vaske omtrent alt man har, så lenge huden har vært borti. Så jeg spør igjen: Kan sjefen kreve at jeg smører meg når jeg ikke klør? Anonymkode: 9d6c0...1c5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Unnskyld meg. Men skabb er vanskelig å bli kvitt hvis du først får det. Smør deg du. Så ikke det blir smitte på rundgang. Anonymkode: d8fcb...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Unnskyld meg. Men skabb er vanskelig å bli kvitt hvis du først får det. Smør deg du. Så ikke det blir smitte på rundgang. Anonymkode: d8fcb...bb4 Du må vel ha salve eller piller på resept? Vi fikk ikke det, da min mor hadde skabb i høst. Siden hun ikke hadde overnattet ol ville ikke legen la oss ta kur før vi eventuelt fikk utbrudd. Vi fikk aldri utbrudd. Anonymkode: ea8d3...e70
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå