Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som jobber som frisør her??? Jeg har gått på privat skole, og var ferdig der for ca 1/2 år siden..etter dette var det litt skremmende og hoppe uti det og få læreplass,så jeg fikk en sommerjobb innen noe helt annet og har tatt opp et fag..og jeg har ikke studiekompetanse,så jeg vet jeg må ta noen fag før jeg eventuelt kan få fagbrev. men nå er jeg fylt 21 år, og har kjempe lyst og ut i jobb. noen tips om hvordan jeg skal gå ut og søke??cv,vitnemål fra skolen, samt søknad med bilde, og bare gå rundt og høre??gruer meg litt, men har veldig lyst til å finne meg en plass,kjempe lei av og gå hjemme nå,og vil i fast arbeid.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg kan bare si at det ikke er så veldig positivt at du ikke gikk ut i læra med en gang. man glemmer fort, og det ser litt "slapt" ut å vente et halvt år.

så når du søker jobb, så si at du ikke fikk lærlingeplass, ikke at du fikk kalde føtter.

(selv om en arbeidsgiver helst ville sett at du hadde fikset plass mens du gikk på skole)

gå rundt i salonger du kunne tenke deg å jobbe i , lever søknad til daglig leder -de andre i salongen kan fort glemme å gi den videre- så denne ser hvem du er.

Skrevet
jeg kan bare si at det ikke er så veldig positivt at du ikke gikk ut i læra med en gang. man glemmer fort, og det ser litt "slapt" ut å vente et halvt år.

så når du søker jobb, så si at du ikke fikk lærlingeplass, ikke at du fikk kalde føtter.

(selv om en arbeidsgiver helst ville sett at du hadde fikset plass mens du gikk på skole)

gå rundt i salonger du kunne tenke deg å jobbe i , lever søknad til daglig leder -de andre i salongen kan fort glemme å gi den videre- så denne ser hvem du er.

hehe, jeg tror igrunnen ikke man glemmer det så fort, tror man kommer fort inni det igjen!! men greia var jo at jeg ville ha studiekompetanse oxo, så jeg begynte på noen fag. er d bedre å si at man han søkt på læreplass i over et år og ikke fått noe????? da virker man jo som en person som ingen vil ha!?

Skrevet

sorry, det så jeg ikke.

ja, får jo håpe du har holdt det ved like med å klippe mens du gikk på skole ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...