AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 Hei! Har en BC på 7 år som jeg har sammen med samboer. Vi fikk han for under 1 år siden, så dette er første vinter vi har han. Vi har en annen hund også, som må bruke mye klær pga tynn pels. Jeg lurer på om vi bør kjøpe et fleece/ull eller annet dekken til han som varmer? Ikke tykk dress altså. Det blir sjelden mindre enn -5 her, men har vært litt kaldere enn det de siste ukene. Har hatt på han et regndekken da, selv om det sikkert ikke hjelper så mye... Det ser egentlig ikke ut som han fryser, men hvis jeg er litt kald står jeg ikke og skjelver heller, så kan vær han er bare litt ubehagelig kald? Han løper ikke så mye heller (går mye løs) Hadde dere kjøpt varmedekken til han og ved evnt hvilken temperatur hadde dere tatt det på?😄 Anonymkode: 7e222...346
Poldark Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Vanskelig å si, men jeg hadde vurdert det når det er kaldt og surt. Border collier sin pels varierer, min hadde ganske lite underull, så den varmet ganske lite sammenlignet med aussien sin f.eks. Han var veldig aktiv da, så det var sjeldent behov likevel, kun hvis vi var mer stillestående ute, skulle ligge i kald bil eller lignende... Men siden du sier din ikke løper så mye, så kan det muligens være fint. Skader jo ikke. Tror kanskje jeg hadde kjøpt, brukt på de kaldeste vinterdagene og ved mye nedbør/vind. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 Varierer veldig, det beste er å se an hunden. Vi har to hunder med masse pels og underull. Den ene fryser og trenger dekken, den andre trenger ikke. Ville forøvrig ikke brukt regndekken uten for, det gjør det bare værre. Da er det bedre uten 😊 Anonymkode: 1e862...8a4
Troyamin Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 Ville kjøpt inn dekken til å bruke etter tur/trening dersom hunden blir liggende i kald bil. Men kun dersom hunden er av type tynnpelset bc. Kjøp gjerne Canelana sine produkter. Ull er naturlig og varmer selv om det er vått.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå