Gå til innhold

Hvor rent må man ha under visning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Mannen min er på jobbreise og må bli der noen dager til pga corona og lockdown.

Vi hadde planlagt å selge boligen vår og skulle ha visning i de nærmeste dagene. Nå som han ikke er tilstede så må jeg få til alt selv. Jeg er gravid. 7 måneder på vei og har en 2 åring som ikke går på barnehage enda.. syns det blir veldig slitsomt for meg å klare alt selv.

Spm mitt er hvor rent og ryddig må man ha når det er visning? Leker og sånt må jeg sikkert gjemme. Hva annet skal man passe på under visning? Holder det med at jeg mopper gulvene og støvsuger, fjerner støv og går over med en klut på alle overflater..Vaske toalett og serevant..

Det er 4 roms leilighet vi skal selge. Hagen er fortsatt full av snø så tror ikke jeg får gjort så veldig mye der. Fotografering av leiligheten er blitt gjort.

Anonymkode: 2355c...c27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bør være rent og ryddig. Å vaske gulv, kjøkkeninnredning, badet, tørke støv, er minimum. Det er også en fordel om vinduene er nogenlunde (men ikke så lett alltid, da...). Trenger ikke vaske tak og vegger, akkurat, men det må ikke være støvete og skittent noe sted. 

Og ja, leker må ryddes, det kan ikke være rot når det skal være visning. 

Anonymkode: 8a280...168

Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvordan folk klarer å rydde før visning. Hvor plasserer de alle sine ting? På visning ser man jo nesten ingen personlige eiendeler 

Anonymkode: 46539...a45

Skrevet

Det må være fint og lukte godt. Gjem unna leker ja og personlige bilder (ta vekk bilder av barna og dere).

Dusj og bad bør være ganske skinnende, vask vasken godt på kjøkkenet. Men spør også megler :)

Husk at folk kommer til å åpne skap og skuffer. Pakk unna verdisaker og ta de med deg når visningen pågår. Vi hadde med oss pass og kontanter, sølvet, og diverse annet.

Anonymkode: 57928...308

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har alltid lurt på hvordan folk klarer å rydde før visning. Hvor plasserer de alle sine ting? På visning ser man jo nesten ingen personlige eiendeler 

Ikke alle av oss eier så mye :) men vi starter å pakke ned unødvendige gjenstander (pynt og bilder), og satte det på loftet klar i flyttekassene. Har aldri tenkt at det er et problem :)

Anonymkode: 57928...308

• Liker 2
Skrevet

Fjern alt unødvendig av nips, leker, ting og tang. Rene, ryddige flater. Rent og pent over alt.

Anonymkode: 40df9...607

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I boden, på loftet, i esker, eller i garasjen eller bilen. For eksempel. Og i verste fall spør om å få sette vekk ting til andre noen timer mens visningen pågår. 

Det går også an å ha det ryddig uten å hive ting ut av huset. Her har ungene lekekasser, og leker ryddes i kassene, som settes pent på plass i skapet sitt. Tadaa, ryddig.. 

De som kommer på visning har ikke noe med å snoke i skap og skuffer som ikke er sånt som skal følge med boligen. 

Anonymkode: 8a280...168

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi lånte varebilen til en nabo og fylte den med ting som skulle stues unna før visning. Så parkerte vi den bare litt unna boligen.

Vi hadde også en utebod på baksiden som vi satset på at ingen gadd å se inni under visningen, og det stemte. Den var også full av saker under visningen.

• Liker 1
Skrevet

Rent, skikkelig rent. Vi tok nesten utvasken til visning, for vi skulle jo ut av boligen. Like greit å starte nedpakkingen og sette på lager, og vaske flatene når du rydder. Få noen til å hjelpe deg å rydde, og lei inn vaskehjelp.

• Liker 2
Skrevet

Det bør være rimelig rent og ryddig, husk at folk flest går og titter i skuffer og skap på kjøkkenet, og i garderobene osv. 

Skrevet

Jeg hadde rett og slett betalt for en visningsvask.

Anonymkode: c0157...5fa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi har enten skaffet ny bolig før visning av den andre, eller som nå, når min samboer flyttet til meg. Da flyttet vi de fleste av tingene hans over til min plass, før visning 😊 utenom det kan man plassere vekk ting hos kjente (om det ikke er for mange ting), på et minilager, eller lignende. :)

Anonymkode: ac08c...613

Skrevet

Det bør være rent. Skinnende rent. 
Har selv rygget ut av visning fordi boligen så litt «ekkel» ut, og da vi var ærlige ovenfor megler når det gjaldt årsaken til at vi ikke var interessert kunne hun fortelle at hun en gang hadde kastet sokkene sine fordi en bolig hun hadde visning i var så skitten. :P 

Så hva du må gjøre kommer jo helt an på hvordan dere har det til vanlig. Dersom dere regelmessig vasker vegger, tak og alt innimellom så behøver du kanskje ikke vaske så mye. For vår del så kommer vi til å måtte vaske såpass mye at jeg ikke aner hvordan vi noen gang skal kunne flytte :P 

Anonymkode: d5758...08e

Skrevet

RENT!!! 

Og please husk fastmonterte skap og hvitevarer. Ikke minst bak toalettet.

Synlig skitt er aldri ett kvalitetstegn og ser jeg det setter jeg alltid spørsmål ved resten av kvaliteten på boligen. 

Anonymkode: a0924...449

• Liker 2
Skrevet

Kjøp deg hjelp. 
Hadde jeg kommet på visning og boligen ikke var skikkelig ren, hadde jeg antakelig mistet interesse fordi jeg hadde lurt på hva annet selgerne hadde gitt blaffen i.

Få det rent eller utsett visning til mannen er tilbake. 

Anonymkode: 0d938...1fa

• Liker 2
Skrevet

Dersom jeg var i din situasjon, ville jeg kjøpt visningsvask. Prøv mittanbud eller småjobber på finn. Eller kjenner du kanskje noen som er permitterte og gjerne trenger litt ekstra?

Anonymkode: 3d2e6...32a

Skrevet

Det bør være ganske rent og ryddig. Fjerne ting og småmøbler. Ting som platetopp, stekeovner, amatur på bad, med mer, bør også være strøkent. Mange åpner for eksempel skap på kjøkken og bad for å sjekke under vasken.

Det gir et mye bedre inntrykk av at her bor det noen som tar vare på tingene sine. Det er også viktig at det ikke "flommer over" av ting hver gang noen åpner en bod eller lagringsplass, det gir et inntrykk av de er dårlig plass. Så jeg hadde garantert leid inn hjelp. 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vi har hatt ulike løsninger. Lagret møbler og ting hos foreldre eller venner. En gang lånte vi naboens garasje og stuet den full av ting under visningshelgen. En annen gang spurte vi de vi hadde kjøpt av om det var ok at vi satt noen møbler hos dem allerede. Og ting som kattene + kattedo + utstyr til katt "bor" i bilen under selve visningen. 

Anonymkode: 86629...f78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...