J.E Skrevet 27. januar 2021 #21 Skrevet 27. januar 2021 (endret) Det har også stått flere steder at 75 % av befolkningen over 18 år skal vaksineres. Flere som har lest det... ? Men at alle over 45 år er prioritert. 45-55 år i siste prioriteringsgruppe. Norge har dessuten skaffet vaksine avtaler for 3,9 millioner nordmenn. Hva skal de liksom gjøre da med resten av vaksinene...Dessuten sees det jo på mulighet for felles vaksinebevis for og kunne reise til utlandet. Men Avitsland tror tydeligvis at alle under 45 år i Norge skal slutte og reise da... merkelig uttalelse. Andre land skal da vaksinere sin voksne befolkning over 18 år. Endret 27. januar 2021 av J.E 1
Sen ve ben Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #22 Skrevet 28. januar 2021 Helgeline skrev (9 timer siden): Jeg har fått en dose. Samme kveld verket jeg i arma, mer enn etter influensavaksine. Hadde også litt frysninger. Neste dag våknet jeg med en merkelig lukt i nesen 🤔 5-6 dager etterpå fikk jeg hodepine og følte meg litt uggen. Gikk fort over da, og jeg vet jo ikke om det siste skyldes vaksina, selv om hodepine er uvanlig for meg å ha. De fleste av dere skriver om hodepine, tar dere tablett da? Er det slik at dere må ta paracet for hodepinen?
Helgeline Skrevet 28. januar 2021 #23 Skrevet 28. januar 2021 Sen ve ben skrev (21 minutter siden): De fleste av dere skriver om hodepine, tar dere tablett da? Er det slik at dere må ta paracet for hodepinen? Nei, tok ikke. Men hadde sikkert vært lurt... er ikke glad i å ta tbl. Min kollega ble vaksinert samtidig, og hadde hodepine samtidig med meg 5-6 dgr etterpå. Hun tok Paracet.
Sen ve ben Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #24 Skrevet 28. januar 2021 Helgeline skrev (Akkurat nå): Nei, tok ikke. Men hadde sikkert vært lurt... er ikke glad i å ta tbl. Min kollega ble vaksinert samtidig, og hadde hodepine samtidig med meg 5-6 dgr etterpå. Hun tok Paracet. Ok, takk for svar Likef heller ikke tabletter men noen ganger må man bare ta dem. 1
Lana01 Skrevet 28. januar 2021 #25 Skrevet 28. januar 2021 Jeg tok i går. Pfzizer, endelig. Ikke merket noe. i
Little Diva Skrevet 28. januar 2021 #26 Skrevet 28. januar 2021 J.E skrev (20 timer siden): Det har også stått flere steder at 75 % av befolkningen over 18 år skal vaksineres. Flere som har lest det... ? Men at alle over 45 år er prioritert. 45-55 år i siste prioriteringsgruppe. Norge har dessuten skaffet vaksine avtaler for 3,9 millioner nordmenn. Hva skal de liksom gjøre da med resten av vaksinene...Dessuten sees det jo på mulighet for felles vaksinebevis for og kunne reise til utlandet. Men Avitsland tror tydeligvis at alle under 45 år i Norge skal slutte og reise da... merkelig uttalelse. Andre land skal da vaksinere sin voksne befolkning over 18 år. 5. januar skrev FHI at Norge ikke hadde planer å vaksinere friske under 45 år. Det var basert på en uttalelse fra FHI, mens Trondheim kommune sier at alle innbyggere over 18 år skal få tilbud om vaksine, der de fleste skal bli vaksinert før sommeren. Regjeringen derimot mener tilbudet skal bli en den av det ordinære tilbudet i vaksinasjonsprogrammet, men at prioriterte grupper kommer først. Så det er neimen ikke rart folk blir forvirret. Det har også vært saker i media der pårørende til svært syke barn ikke får tilbud om vaksine på lik linje med prioritert helsepersonell, enda de har den dagligdagse omsorgen for barn uten særlig immunforsvar. Så med tanke på dette og at vaksiner blir ødelagt og feilmedisinering, så vil dette ta tid. 2
Lana01 Skrevet 28. januar 2021 #27 Skrevet 28. januar 2021 Little Diva skrev (18 minutter siden): 5. januar skrev FHI at Norge ikke hadde planer å vaksinere friske under 45 år. Det var basert på en uttalelse fra FHI, mens Trondheim kommune sier at alle innbyggere over 18 år skal få tilbud om vaksine, der de fleste skal bli vaksinert før sommeren. Regjeringen derimot mener tilbudet skal bli en den av det ordinære tilbudet i vaksinasjonsprogrammet, men at prioriterte grupper kommer først. Så det er neimen ikke rart folk blir forvirret. Det har også vært saker i media der pårørende til svært syke barn ikke får tilbud om vaksine på lik linje med prioritert helsepersonell, enda de har den dagligdagse omsorgen for barn uten særlig immunforsvar. Så med tanke på dette og at vaksiner blir ødelagt og feilmedisinering, så vil dette ta tid. FHI sier at de avventer å tilby vaksine til de under 45 år.( utenfor risikogruppen) Dette fordi de vil vite et mer om hvordan vaksinen virker. Gir den ikke god nok beskyttelse mot å spre smitte videre, kan det bli aktuelt å tilby en annen vaksine til denne aldersgruppen Er enig i at pårørende til med svekket immunforsvar burde blitt tilbudt vaksine, dette har jeg ikke lest selv, men utifra det du sier. Man regner med at vaksinen kan bli endel av den ordinære vaksinasjonsprogrammet og må tas på lik linje som man gjør med influensa vaksinen,, hvor mange det vil gjelde og som da vil få tilbud avhenger av smitte situasjonen 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 28. januar 2021 #28 Skrevet 28. januar 2021 Nei, jeg er langt bak i køen.
Sen ve ben Skrevet 29. januar 2021 Forfatter #30 Skrevet 29. januar 2021 Connie skrev (12 timer siden): Jeg tør ikke å ta vaksinen. Hvorfor? Kan du utdype?
t0nje Skrevet 29. januar 2021 #31 Skrevet 29. januar 2021 Ikke enda. Skal ta den da jeg er helsepersonell og jobber med pasienter i risikogruppen. Akkurat når der kommer til denne vaksinen er jeg veldig for å legge min egen egoisme til side, slik at vi forhåpentligvis får hverdagen tilbake raskere. Jeg er noe skeptisk men uavhengig skepsisen skal den tas når jeg får tilbudet. Jeg er selv ung, frisk og uten store helseplager annet enn migrene og da burde det ikke være et problem for meg å ta den når jeg får tilbudet. 2
Krantz95 Skrevet 29. januar 2021 #32 Skrevet 29. januar 2021 (endret) Connie skrev (13 timer siden): Jeg tør ikke å ta vaksinen. Er du under 45 år med normalt god helse, så er det helt greit at du ikke tar vaksinen. Men er du over 45 eller er i risikogruppen, så er det best for deg selv om du tar den. Endret 29. januar 2021 av Krantz95
Frk Midnattsol Skrevet 29. januar 2021 #33 Skrevet 29. januar 2021 Jeg har tatt den, og merket litt verk i overarmen samme dag, og dagen etter. Det ble faktisk litt verre mer verking/støhet på kvelden, og på dagen påfølgende dag. Dette verket gikk over utover kvelden dagen etter, og merket stort sett ingenting når jeg la meg den kvelden. Eller ingen bivirkninger, men må si at det kjennes greit å ha fått den. Slapper litt mer av mentalt 🙂 1
Sofia85 Skrevet 29. januar 2021 #34 Skrevet 29. januar 2021 Jeg har tatt første dose. Eneste bivirkningen var store smerter i armen som gikk over etter et døgn.
Fremhevede innlegg