AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Jeg har mottatt permitteringsvarsel i dag om at jeg er permittert 50% fra arbeidets slutt den 26. januar. Dokumentet er også datert 26. januar - altså har jeg fått 0 dager varsel. Vet jeg skal ha ihvertfall 2 dager varsel ved uforutsette hendelser, og ellers 14 dager varsel. Jeg kommer uansett til å jobbe 100% de to neste dagene, og dette er bekreftet av arbeidsgiver. Det jeg lurer på er om dette vil ha noe å si når jeg søker dagpenger. Er permitteringen fortsatt gyldig selv om dokumentet inneholder denne feilen? (Det var masse krøll sist jeg søkte dagpenger, så jeg ønsker ikke å lage problemer for meg selv.) Har sendt spørsmål til både arbeidsgiver og Nav, men jeg er utålmodig og håper noen her har svaret. Anonymkode: ada4a...6ce
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Det er vel ikke helt entydig om det er to eller 14 dager, se artikkel som tar for seg dette Skal det være to eller 14 dagers varslingsfrist for permitteringer? LO-advokatene svarer | FriFagbevegelse Anonymkode: 8e1cb...422
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå