Gå til innhold

Lokaler i Bergen??


Solstrålen

Anbefalte innlegg

Vi gifter oss i juni og har allerede booket lokale til bryllupsfesten.. Men nå er vi ikke sikre. Vi har booket på "Suitellet Edvard Grieg", men er egentlig mest interessert i å ha et "fritt lokale". Et hvor man kan kjøpe egen mat og drikke og fikse det meste selv.. Vi blir tilsammen ca 100 mennesker, og det reduserer jo valgfriheten endel..

Er det noen som har peiling på noen sånne lokaler :roll: ??

Vet at Komandantboligen er opptatt og at Villa Skjoldnes er for liten...

Jeg føler jeg har lett litt rundt og ringt litt rundt, men det er så vanskelig å finne noe her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har ikke så veldig god peiling, men når vi skulle bestemme sted, søkte vi på gule sider og fant alle selskapslokaler som er registrert der. Fana roklubb har greie lokaler tror jeg. Dessuten finnes det grendehus på Nesttun og sikker mange andre steder også.

Dette hjalp deg vel kanskje ikke så masse...

På Kommandantboligen og Villa Skjoldnes kan du vel ikke ta med mat selv heller tror jeg. Vi skal forøvrig feire vår dag på Kommandantboligen og gleder oss veldig :D

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreningen Nord Norge har greie lokaler i Kalfaret. Koster ca 3000 for leie (inkl. vask) og man kan ta med alkohol selv.

Bergen Roklubb (ved Nordåsvannet) har fine lokaler. Dette leies gjennom Fana Catering. Her kan man også holde alkohol selv, men tror man må ta maten gjennom Fana Catering (er ikke helt sikker på dette).

Fana Roklubb har litt mindre - og ikke så veldig fine - lokaler, dette leies gjennom Scan Catering. Her kan man også holde alkoholen selv.

Lykke til!

mvh

juni02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann!

Jeg anbefaler Villa Skjoldnes på det sterkeste! Der hadde vi vårt bryllup i august (i år) og både vi og gjestene var storfornøyde. Vi hadde strålende vær (27 grader) så gjestene kunne "vandre fritt" rundt i hagen. Det eneste "dumme" var at det ble så utrolig varmt på "loftet" der vi spiste, em det ble det bare spøkt med, så da gikk det greit også! Det er litt dyrt, men absolutt verdt pengene dersom du vil ha et bryllup i romantiske omgivelser. Vi fikk også god hjelp av personalet der. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med dem så fort som mulig dersom du er interessert.

Lykke til!

Vennlig hilsen augustbrud-02 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lekkerbisken i Salhus er å anbefale, (da har du i tillegg fotografen Nina Norill ikke langt unna). På Lekkerbisken tar de ca 500 kr. på kuve, for en 3 retters middag. I tillegg holder de serveringsfolk, blomster til bordet, bryllupskaken. Du kan ta med deg kaker og snop/frukt til kaffen så mye du bare orker, dette setter de ut på bordene og tar i skåler. Veldig flinke folk og gjør det maksimalet for at DU skal få en vellykket dag. I tillegg er det muligheter for å sette seg ut..

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Hei!

Jeg var selv lenge på jakt etter lokale i Bergen, og det var ikke en enkel sak. Jeg vil uansett fraråde deg på det sterkeste mot Fana Roklubb. Skikkelig kjipt lokale som er L-formet. Altså veldig kjedelig for de som sitter i endene for de får nesten ikke med seg hva som skjer rundt hjørnet.

Lekkerbisken har god mat + service, men lokalene er ikke så superfine.

Kronstad hovedgård er skikkelig loslitt, men der kan du ha med alkoholen.

Jeg har hørt om et selskapslokale som er i Sølvberget borettslag/ Sandviken. Der betaler du kun leie, og har alt annet med selv. De har visst stort og godt kjøkken.

Hvis det er sommer bryllup burde du ta en kikk på Alvøen Musikkforening i Alvøen. Der er det bare helt fantastisk nydelig, området altså. Lokalet har stort potensiale og kan pyntes flott med litt fantasi, eføy o.l. Der kan man også sette opp party telt utenfor hvis man vil være utendørs. Stor plass foran huset. Her betaler du kun leie, og har med deg alt annet. Husker dessverre ikke tlf nr, men det er en hyggelig dame som har med det å gjøre. Sjekk tlf katalogen. Bør virkelig sjekkes ut!

Dette svaret kommer kanskje for sent og du har allerede funnet lokale, tvi tvi og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Varegg idrettslag har et klubbhus i Sandviken som kalles Badstuen, og dette brukes en del til slike arrangementer. Helt greie lokaler, og der kan man helt sikkert ta med alkohol selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...