AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Hvilken type OCD har du? Anonymkode: df167...204
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 Da er det bare meg da...😐 Anonymkode: df167...204
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 Jeg var boti det, men måtte bare gi meg. Det ble altfor tidkrevende, stressigt og styr. Valgte å gi blaffen i det, og da forsvant det etter en tid. Anonymkode: 4bccb...368
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg var boti det, men måtte bare gi meg. Det ble altfor tidkrevende, stressigt og styr. Valgte å gi blaffen i det, og da forsvant det etter en tid. Anonymkode: 4bccb...368 Da var det ikke så alvorlig... Anonymkode: df167...204 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #6 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da var det ikke så alvorlig... Anonymkode: df167...204 Det vet jeg ikke, men drev og vasket hendene i ett sett. Måtte også sjekke komfyr og kaffetrakter uavbrutt. Skrev en lapp til meg selv at kaffetrakter og komfyr var av. Så på den om jeg ble usikker. Kuttet ut å kjøpe såpe. Da ble håndvask mye mer uinteressant. Anonymkode: 4bccb...368
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #7 Skrevet 27. januar 2021 Bare en smule.. sjekker brannvarslere sykelig mye. Skrur av vann til toalett når vi reiser bort. Pusser tennene pinlig ofte. Men det meste annet er normalt (og ingen vet noe om det andre bortsett fra det med toalettene, det vet mine nærmeste). Hus og rengjøring er akkurat bra nok og ikke bedre. Ikke har vi en tellekant i skapet heller. Anonymkode: d1223...cb2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #8 Skrevet 27. januar 2021 Oppvokst med foreldre og søsken som har OCD. Merkelig nok gikk den genen meg hus forbi. Men EKSTREM renslig og ryddig. Kunne snu på en liten ting på rommet til søsken mine og de visste med engang hva som hadde blitt rørt på. Foreldrene mine klarte nesten ikke vente til vi var ferdig å spise middag før de måtte vaske og rydde. Ganske ekstremt, blitt mildere ila årene. Men fremdeles ekstremt. Husene til søskene mine ser ut som showroom hus, ryddet og vasket til enhver tid. Er nokså glad for den genen gikk meg forbi, slitsomt. Anonymkode: d851d...50e 1
Gjest 123 eller noe Skrevet 27. januar 2021 #9 Skrevet 27. januar 2021 Kanskje ikke så mye, men merker jeg må ha ting ekstra ryddig på jobben. Ting(paller og pant/pappsøppel) må stå på rekke og i orden inne på lageret, trallene må fylles på fra paller så de ser like kubiske ut som pallene (de andre slenger bare på esker, det ser veldig rotete ut og som at alt skal til å rase), 50% disken må danderes kjemperyddig og fin.. når jeg scanner varene gjennom kassen, må de ligge fint og oppstilt klar til logisk pakking for kundene. Når jeg tar frukt og grønt, må tomme esker tilbake på pallen og se ut som da den ble tatt inn i butikken. Har fått høre av assisterende sjef at jeg virker som jeg har en mild ocd, men heldigvis like effektiv. Klarer ikke pappesker og drit og rot over hele butikken rundt meg! Andre pakker ut varene og slenger omtrent pappen over skuldra bak seg i en haug, det der orker jeg ikke forholde meg til.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #10 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det vet jeg ikke, men drev og vasket hendene i ett sett. Måtte også sjekke komfyr og kaffetrakter uavbrutt. Skrev en lapp til meg selv at kaffetrakter og komfyr var av. Så på den om jeg ble usikker. Kuttet ut å kjøpe såpe. Da ble håndvask mye mer uinteressant. Anonymkode: 4bccb...368 Og nå har du ikke behov for å vaske hender så ofte? Anonymkode: df167...204
Silva Pluvialis Skrevet 27. januar 2021 #11 Skrevet 27. januar 2021 (endret) . Endret 8. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #12 Skrevet 27. januar 2021 Uatskillelig skrev (1 time siden): Jeg er litt usikker på om jeg faktisk har diagnosen eller ikke. Det står i papirene at jeg har OCD, og jeg ble så henvist til OCD-team som ikke mente jeg hadde diagnosen, men symptomer har jeg unektelig. Veldig slitsomt. Er til å bli gal av. Hva slags symptomer har du? Anonymkode: df167...204
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #13 Skrevet 27. januar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Og nå har du ikke behov for å vaske hender så ofte? Anonymkode: df167...204 Ikke så rart om behovet gikk vekk. Personen har jo på en måte utsatt seg selv for en slags eksponeringsterapi, og da vil jo tvangen avta. Anonymkode: fe8df...cc0
Silva Pluvialis Skrevet 27. januar 2021 #14 Skrevet 27. januar 2021 (endret) . Endret 8. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #15 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke så rart om behovet gikk vekk. Personen har jo på en måte utsatt seg selv for en slags eksponeringsterapi, og da vil jo tvangen avta. Anonymkode: fe8df...cc0 Ikke nødvendigvis. Terapien kan gjøre en enda mer engstelig Anonymkode: df167...204 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #16 Skrevet 27. januar 2021 43 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke nødvendigvis. Terapien kan gjøre en enda mer engstelig Anonymkode: df167...204 Det kan det sikkert for noen, og hvertfall om den gjennomføres feil. Men eksponeringterapi er også behandlingen som benyttes med god effekt på OCD og er anbefalt terapi. Så at denne personen føler seg bedre ved å ha gjort noe som likner eksponering er jo ikke veldig rart. Anonymkode: fe8df...cc0
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #17 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan det sikkert for noen, og hvertfall om den gjennomføres feil. Men eksponeringterapi er også behandlingen som benyttes med god effekt på OCD og er anbefalt terapi. Så at denne personen føler seg bedre ved å ha gjort noe som likner eksponering er jo ikke veldig rart. Anonymkode: fe8df...cc0 Legen sa til meg at hvis eksponeringsterapi ikke hjelper, er det min skyld. Jeg synes det er rart at legen mener h*n har ingen ansvar Anonymkode: df167...204
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #18 Skrevet 27. januar 2021 Uatskillelig skrev (2 timer siden): Mest aggressive tvangstanker, men også tvangstanker som omhandler kropp og seksualitet. Jeg har mye påtrengende tanker om at folk blir utsatt for farlige situasjoner jeg må forhindre. Når jeg er ute alene så føler jeg at folk blir voldtatt og utsatt for fare over alt, og det ender opp med at jeg "skanner" alt jeg går forbi (sjekketvang), men det er aldri noe som helst. Det dukker opp gjentatte bilder av mennesker som blir utsatt for de mest grusomme ting, men det er bare tanker og ikke noe som faktisk skjer. Vet ikke om du forstår hva jeg mener? Jeg føler jeg ser mennesker som ikke er der. Ikke at jeg hallusinerer, men at hodet prøver å fortelle meg at "der er det noen som blir utsatt for noe", og så klarer jeg ikke å integrere at det bare er tanker og ikke noe som skjer, for "tenk hvis det er sant? Man har jo plikt til å gripe inn om man ser noe, og da er jeg medskyldig om jeg bare går forbi og ikke gjør noe med situasjonen". Fryktelig slitsomt. Har du noen tvangshandlinger? Anonymkode: df167...204
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #19 Skrevet 27. januar 2021 Jeg vet ikke helt om det ligger under OCD, men jeg har en kvittering i lomma som er flere måneder gammel. Klarer ikke kaste den, for er så redd for det skal skje noe galt. Må også sjekke sjekke sjekke alt før jeg legger meg. Komfyr, kjøleskap, lysbryter og sånt. Holder ikke med en sjekk, men må gå fysisk bort å kjenne etter flere ganger før sengetid. Har også en julepynt hengende oppe som har hengt i flere år. Tør ikke ta den ned for er så redd for at jeg skal dø eller noe fordi jeg tar den ned. Skjønn det den som kan, jeg skjønner ikke tankegangen min. Anonymkode: 465c1...e80
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #20 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg var boti det, men måtte bare gi meg. Det ble altfor tidkrevende, stressigt og styr. Valgte å gi blaffen i det, og da forsvant det etter en tid. Anonymkode: 4bccb...368 Da hadde du ikke ocd Anonymkode: 29d25...ffa 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå