AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Noen her som bruker eller har prøvd tøybind, og som vil dele sine erfaringer? har prøvd menskopp, men får det ikke til å fungere for meg. Får heller ikke tampong til skikkelig. Er så lei av de klamme plastikkbindene Anonymkode: 8d5a6...8e0
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 Det er helt nydelig. Mykt mot huden, ingen lukt, ikke vått eller klamt. Kan tilpasses til fargen på undertøy. Jeg bruker det med kopp når jeg blør ekstra mye (første dagene) og uten kopp resten av tiden. Anonymkode: 62e43...e93 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 Sparer masse penger og unngår mye søl, og slipper å huske på å hamstre "beskyttelse". Føles også godt å kaste litt mindre søppel. Anonymkode: e48f4...8b3 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 Har ikke prøvd bind, men er veldig fornøyd med tøy-truseinnlegg. Hva er det du ikke får til med menskopp? Anonymkode: bb581...44d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 Veldig behagelig! Brukte vanlige bind tidligere, klamt og ekkelt. Anonymkode: 4b6fe...9a8 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #6 Skrevet 26. januar 2021 Kan dere linke til hvilke produkter eller merker dere bruker? Anonymkode: b042e...895 1
WhiteSwan Skrevet 26. januar 2021 #7 Skrevet 26. januar 2021 Jeg har god erfaring, de blir ikke klamme og er ikke ubehagelige å ha på. Kan anbefale tøybind
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #8 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan dere linke til hvilke produkter eller merker dere bruker? Anonymkode: b042e...895 Jeg har fra imsevimse og mam. Anonymkode: bb581...44d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #9 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan dere linke til hvilke produkter eller merker dere bruker? Anonymkode: b042e...895 Kjøper fra etsy, bare søk cloth pads Anonymkode: 4281d...001
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #10 Skrevet 26. januar 2021 Lagrer dere de brukte bindene og hvordan vasker dere dem? Lukter fort av blod og det er vanskelig å få ut av stoff når det har tørket osv 🙂 Blir mye blod og håndvask av dem så de ikke ligger og blir sure før du tar dem i maskina? 🤨 Anonymkode: 4ce12...2dd
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #11 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lagrer dere de brukte bindene og hvordan vasker dere dem? Lukter fort av blod og det er vanskelig å få ut av stoff når det har tørket osv 🙂 Blir mye blod og håndvask av dem så de ikke ligger og blir sure før du tar dem i maskina? 🤨 Anonymkode: 4ce12...2dd Du kan skylle dem i kaldt vann. Evt kan du oppbevare dem i en bøtte med kaldt vann og litt salt. Det finnes wetbags du kan bruke til å ha dem i mens de venter på vask. Har aldri vasket sånt for hånd, nei. Og jeg vasker bare 60-vasker en gang i uken. Går helt fint å oppbevare dem så lenge. Anonymkode: bb581...44d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #12 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lagrer dere de brukte bindene og hvordan vasker dere dem? Lukter fort av blod og det er vanskelig å få ut av stoff når det har tørket osv 🙂 Blir mye blod og håndvask av dem så de ikke ligger og blir sure før du tar dem i maskina? 🤨 Anonymkode: 4ce12...2dd Jeg la dem i bløt etter bruk i flere år, men nå bare bretter jeg dem sammen og legger dem i skittentøyskurven, og ut igjen før de går i vaskemaskinen. Nei, nei. Det lukter ikke, og det blir rent. Noen tekstiler tar farge, men ikke alle. Anonymkode: e48f4...8b3 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #13 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lagrer dere de brukte bindene og hvordan vasker dere dem? Lukter fort av blod og det er vanskelig å få ut av stoff når det har tørket osv 🙂 Blir mye blod og håndvask av dem så de ikke ligger og blir sure før du tar dem i maskina? 🤨 Anonymkode: 4ce12...2dd Vi bare bretter dem sammen, fester knappen og kaster dem i skittentøyet. Ingen oppskylling, bøtter med vann eller wetbags. Knepper opp før de slenges i vaskemaskina og vaskes på 60 grader med forvask når mensen er ferdig. Alle holdt seg flekkfrie i årevis, men ser nå, etter rundt fem års bruk, at noen av dem begynner å få en viss gulaktig misfarging, men ser ikke helt at det skulle være noe problem. Ingen lukt fra skittentøyet heller, blodet tørker jo temmelig fort. Anonymkode: 56d7b...6f7 1
vesp Skrevet 26. januar 2021 #14 Skrevet 26. januar 2021 Jeg har et spørsmål jeg håper dere med erfaring fra tøybind kan svare på 😁 Har nettopp fått en pakke med tøybind og de så veldig behagelige ut! Men det står at de ikke skal i tørketrommelen, hvorfor ikke? Pleier dere å ha de i tørketrommelen? Jeg har sett at noen sier de kan være der på litt lavere temperatur.. Blir de ødelagt hvis man har de i tørketrommel?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #15 Skrevet 26. januar 2021 Hvor mange tøybind har dere? Har dere nok til en periode, eller vasker dere underveis? Anonymkode: 8d5a6...8e0
Gjest Kaiminator Skrevet 14. februar 2021 #16 Skrevet 14. februar 2021 Å herre, jeg som trodde denne tråden handla om MUNNbind, så ser jeg det skrives om mensen 😂
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #17 Skrevet 14. februar 2021 vesp skrev (På 26.1.2021 den 22.19): Jeg har et spørsmål jeg håper dere med erfaring fra tøybind kan svare på 😁 Har nettopp fått en pakke med tøybind og de så veldig behagelige ut! Men det står at de ikke skal i tørketrommelen, hvorfor ikke? Pleier dere å ha de i tørketrommelen? Jeg har sett at noen sier de kan være der på litt lavere temperatur.. Blir de ødelagt hvis man har de i tørketrommel? De krymper og mister fasongen. Et par av mine ble med trommelen ved et uhell, og de var alt for små etterpå. Anonymkode: bb581...44d
whookanova Skrevet 15. februar 2021 #18 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 12.12): Noen her som bruker eller har prøvd tøybind, og som vil dele sine erfaringer? har prøvd menskopp, men får det ikke til å fungere for meg. Får heller ikke tampong til skikkelig. Er så lei av de klamme plastikkbindene Anonymkode: 8d5a6...8e0 Nå trodde jeg du mente munnbind men i tøystoff!..hehe, det kan misforstås
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #19 Skrevet 15. februar 2021 vesp skrev (På 26.1.2021 den 22.19): Jeg har et spørsmål jeg håper dere med erfaring fra tøybind kan svare på 😁 Har nettopp fått en pakke med tøybind og de så veldig behagelige ut! Men det står at de ikke skal i tørketrommelen, hvorfor ikke? Pleier dere å ha de i tørketrommelen? Jeg har sett at noen sier de kan være der på litt lavere temperatur.. Blir de ødelagt hvis man har de i tørketrommel? Jeg har hatt mine i trommel i flere år, aldri blitt ødelagt på grunn av det. Anonymkode: 774d6...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #20 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 14.52): Jeg la dem i bløt etter bruk i flere år, men nå bare bretter jeg dem sammen og legger dem i skittentøyskurven, og ut igjen før de går i vaskemaskinen. Nei, nei. Det lukter ikke, og det blir rent. Noen tekstiler tar farge, men ikke alle. Anonymkode: e48f4...8b3 Så jeg kan drite i å legge dem i bløt? De kan ligge til etter perioden for så å vaskes? Er jo iså fall fantastisk. Kjøpte mine første nå nylig, og vil helst slippe dette leddet, grunnet dårlig plass, og at denne bløtleggingen virker litt ekkel. Anonymkode: 3c798...45d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå