Sylveon Skrevet 26. januar 2021 #21 Skrevet 26. januar 2021 Nicathv skrev (4 minutter siden): 2. Tja, det kunne vel vært en løsning. Men folk flest er vel også så glad i alkoholen sin at det ville blitt store klager 6. Nei, flertallet bruker ikke maske fordi det ikke er påbudt. Så det er ikke noe bot å bekymre seg for. Hvor bor du? Oslo. Nå vet jeg ikke hvor hun som du siterer bor, men nå viser jeg til hvor jeg bor og hvordan det har fungert her i lang tid. 1
velociraptor Skrevet 26. januar 2021 #22 Skrevet 26. januar 2021 Nicathv skrev (2 minutter siden): 2. Tja, det kunne vel vært en løsning. Men folk flest er vel også så glad i alkoholen sin at det ville blitt store klager 6. Nei, flertallet bruker ikke maske fordi det ikke er påbudt. Så det er ikke noe bot å bekymre seg for. Hvor bor du? 6. Bor på et tettsted på det sentrale østland. Jeg hadde forøvrig brukt maske på butikkene nå også uten trussel om bot. Jeg er inne der kanskje max 20 minutter, det tåler jeg for å unngå den bittelille risikoen for at jeg er asymptomatisk smittet og smitter videre. Jeg skulle heller ønske de ansatte på butikken slapp om de ikke ønsket (og så heller ta på om de måtte gå nær en kunde). Å gå med maske på i 8 timer høres ut som et helvete. 2. (ja, rekkefølgen ble rar). Sant nok. Men vi som savner breddeidrett og barneidrett klager jo også masse 🤣 2
Sylveon Skrevet 26. januar 2021 #23 Skrevet 26. januar 2021 (endret) førstedamen skrev (7 minutter siden): Så kjøp klær på nett da, de vokser vrl ikke så fort at du ikke kan vente 4-5 dager mens det fraktes med posten? Dvit og tran har faktisk ingen innvirkning på at du slipper alvorlig sykdomsforløp. Så dette er irrelevant. Man bør leve sunt uansett om det er pandemi eller ikke. Nå vet vi ikke hvor lenge dette kan vare, men jeg har dårlig erfaring med å kjøpe sko til barn på nettet. Nettopp fordi at barn har så forskjellig føtter. Noen er litt bredde og korte, noen er litt tynnere og lengre. Det er vanskelig å plukke sko ut på nettet. Men men.. Det er viktigere å få lakket neglene og klippe håret enn å kjøpe sko Siden de får holde åpent. Nå ramset jeg bare opp hva som er allmennkunnskap. Det er viktig, uansett hva, å ta Dvitamin på vinteren på grunn av mangelen på sol. Endret 26. januar 2021 av Sylveon 2
2ro Skrevet 26. januar 2021 #24 Skrevet 26. januar 2021 Sylveon skrev (2 minutter siden): Nå vet vi ikke hvor lenge dette kan vare, men jeg har dårlig erfaring med å kjøpe sko til barn på nettet. Nettopp fordi at barn har så forskjellig føtter. Noen er litt bredde og korte, noen er litt tynnere og lengre. Det er vanskelig å plukke sko ut på nettet. Men men.. Det er viktigere å få lakket neglene og klippe håret enn å kjøpe sko Siden de får holde åpent. Nå ramset jeg bare opp hva som er allmennkunnskap. Det er viktig, uansett hva, å ta Dvitamin på vinteren på grunn av mangelen på sol. Du får dra på obs da. Har barnet ditt virkelig bare et par sko? 1
Sylveon Skrevet 26. januar 2021 #25 Skrevet 26. januar 2021 2ro skrev (1 minutt siden): Du får dra på obs da. Har barnet ditt virkelig bare et par sko? Nå var ikke poenget hvor mange sko mine barn har, men at det er veldig rart at det anses som livsnødvendig med vin, å få lakket negler, få tatt hudpleie og klippet håret, men at det ikke anses som nødvendig å få kjøpe seg sko eller klær midt på kaldeste vinteren. Jeg har barn i vekst der den ene har vokst fire skostørrelser i året den siste tiden, plutselig så er det tid for nye sko. Det går fort og plutselig så er behovet der. Jeg har dessverre ingen tro på at dette er over på søndag, men at dette kommer til å vare noen måneder til. Håper jeg tar feil. Barn skal ha kortere skoledager, ha hjemmeskole, ikke trene, være mest mulig hjemme og minst mulig sosiale. Voksne derimot skal få kose seg med vin, lakket neglene, få tatt hudpleie og klippet håret. Søtt. 2
Gjest førstedamen Skrevet 26. januar 2021 #26 Skrevet 26. januar 2021 Sylveon skrev (2 minutter siden): Nå var ikke poenget hvor mange sko mine barn har, men at det er veldig rart at det anses som livsnødvendig med vin, å få lakket negler, få tatt hudpleie og klippet håret, men at det ikke anses som nødvendig å få kjøpe seg sko eller klær midt på kaldeste vinteren. Jeg har barn i vekst der den ene har vokst fire skostørrelser i året den siste tiden, plutselig så er det tid for nye sko. Det går fort og plutselig så er behovet der. Jeg har dessverre ingen tro på at dette er over på søndag, men at dette kommer til å vare noen måneder til. Håper jeg tar feil. Barn skal ha kortere skoledager, ha hjemmeskole, ikke trene, være mest mulig hjemme og minst mulig sosiale. Voksne derimot skal få kose seg med vin, lakket neglene, få tatt hudpleie og klippet håret. Søtt. Det handler jo om økonomi. Klesbutikker har andre ordninger en tjenesteytende virksomhet som frisører. Noe må vi faktisk opprettholde og det gir mening at frisør ol kan holdes åpen da de kan ha oversiktlig smittevernstiltak og det alltid kun er 1 kunde pr ansatt. Det er også enkelt å holde avstand da kundene ikke løper rundt å tar på ting og ikke holder avstand til andre kunder. Logisk
2ro Skrevet 26. januar 2021 #27 Skrevet 26. januar 2021 Sylveon skrev (Akkurat nå): Nå var ikke poenget hvor mange sko mine barn har, men at det er veldig rart at det anses som livsnødvendig med vin, å få lakket negler, få tatt hudpleie og klippet håret, men at det ikke anses som nødvendig å få kjøpe seg sko eller klær midt på kaldeste vinteren. Jeg har barn i vekst der den ene har vokst fire skostørrelser i året den siste tiden, plutselig så er det tid for nye sko. Det går fort og plutselig så er behovet der. Jeg har dessverre ingen tro på at dette er over på søndag, men at dette kommer til å vare noen måneder til. Håper jeg tar feil. Barn skal ha kortere skoledager, ha hjemmeskole, ikke trene, være mest mulig hjemme og minst mulig sosiale. Voksne derimot skal få kose seg med vin, lakket neglene, få tatt hudpleie og klippet håret. Søtt. Disse ble tillatt (ikke alt) for at voksne ikke skal reise over kommunegrensene. Det er de som er problemet og derfor blir enkelte ting åpne. For min del kan det gjerne være stengt. Dette er de samme som vaser rundt i kjøpesenteret og titter, så det er deres feil at ting må stenges. Men klær og sko får man tak i om man prøver. Jeg har også barn, og har handlet klær og sko over nett. Det er ikke noe problem, men nå støtter jeg heller lokale butikker når de er åpne. Jeg velger å ikke ta sorgene på forskudd og håper de får slått ned den engelske varianten. Klarer vi det ser det lovende ut for smittesituasjon i hele landet.
Gjest førstedamen Skrevet 26. januar 2021 #28 Skrevet 26. januar 2021 Og ang sko så har jeg alltid handlet det på nett. Man bestiller 2 eller 3 par I to forskjellige str. Man prøver, også sender man i retur. Man kjøper med faktura og betaler kun for paret man skal ha. Dette er selvfølgelig ikke så miljøvennlig, men nærmeste skobutikk for barn her jeg bor er 6 timer unna med bil.
Enda en tulling Skrevet 26. januar 2021 #29 Skrevet 26. januar 2021 førstedamen skrev (22 minutter siden): Det handler jo om økonomi. Klesbutikker har andre ordninger en tjenesteytende virksomhet som frisører. Noe må vi faktisk opprettholde og det gir mening at frisør ol kan holdes åpen da de kan ha oversiktlig smittevernstiltak og det alltid kun er 1 kunde pr ansatt. Det er også enkelt å holde avstand da kundene ikke løper rundt å tar på ting og ikke holder avstand til andre kunder. Logisk De anså tydeligvis ikke dette som logisk våren 2020. Da var det omvendt. 1
Fremhevede innlegg