Taimy Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Jeg skal ta ultralyd av magen grunnet smerter, men legen sa at jeg antakelig måtte på Aleris for dette. Sykehuset kan jo fint utføre det. Er det noen grunn til privat? Jeg er bekymret for at han tenker at dette må gjøres raskt, og at det er kortere ventetid der. Men kan det være andre grunner? Jeg bor i et område uten særlig koronabelastning på helsevesenet, men kan korona alikevel være grunnen? Har noen av dere opplevd dette?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 Aleris har vel avtale med helsevesenet på enkelte undersøkelser. Da slipper du å vente så lenge, og de private er gode på slike undersøkelser👍🏻 Anonymkode: 24c4a...0ca 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 Er nok bare for ditt eget beste og din sikkerhet enn at du må vente på sykehuset. Jeg bor på Østlandet og Som regel er det sånn at du venter enda lenger på å få time på sykehus. Er nok ikke corona nei men han vil bare være sikker på at det ikke er noe alvorlig ettersom at aleris tar imot pasienter også raskere. Er nok ikke noe farlig. Ikke Over tenk kjære deg ❤️ i bunn og grunn så er alle mennesker medfødte med sykdommer. Så dette kommer og går. Masse god bedring. Vær glad du har en fastlege som tar grep snarest Anonymkode: f7862...202
altflyter Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 Det er veldig vanlig at fastlegen henviser til private. Ikke noe å stresse med. Det offentlige har mange avtaler med private. Min erfaring er at de er grundige, men du kommer ikke nødvendigvis fort til når det er dekket av det offentlige. De har ofte to køer: en for de offentlig henviste og en for de som betaler fullpris. 1
Pinkee Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 Ingen grunn til panikk! Er bare for å få ting raskere unna at de henviser til private med driftsavtale. Hadde fastlegen vært sterkt bekymret for noe veldig alvorlig, hadde du blitt henvist til sykehus som akutt.
Mezzosoprena Skrevet 26. januar 2021 #6 Skrevet 26. januar 2021 Taimy skrev (33 minutter siden): Jeg skal ta ultralyd av magen grunnet smerter, men legen sa at jeg antakelig måtte på Aleris for dette. Sykehuset kan jo fint utføre det. Er det noen grunn til privat? Jeg er bekymret for at han tenker at dette må gjøres raskt, og at det er kortere ventetid der. Men kan det være andre grunner? Jeg bor i et område uten særlig koronabelastning på helsevesenet, men kan korona alikevel være grunnen? Har noen av dere opplevd dette? Bare slapp av, det foreligger avtaler mellom helsevesenet og Aleris (og andre private) - jeg har aldri vært til røngten/CT/MR-undersøkelser på sykehus - kun Aleris eller lignende. Så dette betyr ikke noe som helst i forhold til hastegrad 🙂
Taimy Skrevet 26. januar 2021 Forfatter #7 Skrevet 26. januar 2021 Takk, jeg har ikke særlig erfaring med slikt som dette, så fikk litt akutt helseangst her 😝
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #8 Skrevet 26. januar 2021 Det dumme med å henvise til privat er at alt må gjøres om igjen hvis du havner på sykehuset.... De private er så trege til å oversende journaler og bilder hvis det skjer akutte ting. Da må sykehuset gjøre alt opp igjen Anonymkode: 50405...7cc
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #9 Skrevet 26. januar 2021 Jeg har vært til ultralyd av buken på Aleris. Det var veldig bra, alt ble sjekket og godt forklart. Jeg ble sendt videre til operasjon i det offentlige, slapp da å ta ny ultralyd, de gikk utifra den som ble gjort på Aleris. Anonymkode: 0df28...d61
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå