Gå til innhold

Mirena eller minipiller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken har dere hatt mest trøbbel med?

Anonymkode: bb27f...b0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De færreste har vel prøvd begge?  Jeg har Mirena på femte året nå, og er fornøyd.

Jeg er sterilisert tidligere, og har bare satt den inn for å lindre migrenen min.  Det har fungert veldig bra.  Etter en periode med uregelmessige blødninger, stabiliserte det seg på null og migreneanfallene som alltid kom i forbindelse med menstruasjonen har stanset. 

Jeg har fortsatt migrene, det er jo ingen kur - men de ekstra vonde og vanskelige anfallene som ble utløst av østrogenfallet ved menstruasjon er borte.  

Skrevet

Jeg har prøvd mirena som en slags behandling mot store blødninger. Jeg har tidligere blitt deprimert av å bruke p-piller så var skeptisk, men lot meg overtale til å teste hormonspiral da den ikke inneholder østrogen, som er det man blir "sprø" av i følge legen. Mirena funket ikke for å dempe mine store blødninger- ca ingen endring på 7 mnd, og da støtte livmoren min spiralen delvis ut så den måtte fjernes. Jeg ble også litt mer "tung" og introvert, og mistet lysten ganske mye. Hjalp ikke mot min migrene heller.

Har ikke prøvd minipiller, men nysgjerrig på det jeg også. 

Anonymkode: 8d26f...c6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...