Gå til innhold

Makspuls når jeg sover

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nettopp lagt merke til pulsen er mellom 62 til å sprette opp til 95 i løpet av natte.

En lege fortalte meg at det kan være tegn på søvnapné . Men er 95 høy puls på natten? 

Anonymkode: b7a55...1d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

95 er ikke maxpuls 

Du har bare drømt noe spennende 🙂

Anonymkode: a0b13...50d

• Liker 4
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har nettopp lagt merke til pulsen er mellom 62 til å sprette opp til 95 i løpet av natte.

En lege fortalte meg at det kan være tegn på søvnapné . Men er 95 høy puls på natten? 

Støtter det med at 95 er normalt, kan godt være en drøm 🙂

Skrevet

Regner med at du har pulsklokke? 95 er relativt normal puls, hender man bare har drømt noe spennende, i hvert fall for min del.

Dersom andre forteller deg at du snorker veldig f.eks, eller du våkner veldig sliten, så kan søvnapné være fullt mulig å behandle, bare snakk med legen :) 

Anonymkode: 37c41...acf

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er helt normalt å ha varierende puls i løpet av natten, det kommer an på type søvn og drømmer blant annet. 

Men 95 er ikke makspuls da...

Skrevet

Hvilepuls er normalt mellom 40-100. 95 er innenfor. Kan være du drømmer noe. Om legen tror du har søvnapnè skal du henvises til søvnklinikk

Anonymkode: 975ca...7a8

Skrevet

95 var vel litt høyt må jeg si, men ikke unormalt. Det er heller ikke normalen tror jeg. 

Anonymkode: 4e067...6ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvilepuls er normalt mellom 40-100. 95 er innenfor. Kan være du drømmer noe. Om legen tror du har søvnapnè skal du henvises til søvnklinikk

Anonymkode: 975ca...7a8

Eh nei. Over 85 er regnet som for høyt og bør sjekkes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...