Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lagt merke til noe merkelig på Tinder som jeg ikke skjønner. Men KG har jo svaret på alt, så da spør jeg her:

Kvinner skriver jo som regel ikke profiltekst, men de få som faktisk gjør det skryter veldig ofte av at de er klønete/klumsete og hypre. Hvorfor er akkurat dette noen dere vil trekke fram?
Når jeg leser at en kvinne på 32 er klumsete og hyper så ser jeg for meg at hun er som et av de slitsomme barna som alltid skriker og løper rundt i butikken for å rive ned ting fra hyllene :bond: 

Hvorfor ikke nevne noe positivt som at man er omsorgsfull, nysgjerrig eller at man faktisk interesserer seg for noe i livet?

  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje fordi alle kvinnelige hovedkarakterer i alle romantiske komedier noensinne laget har en eller annen quirk eller noe rart som skal være søtt sånn at mannen føler at de er tilnærmelige og kvinnene identifiserer seg med dem. 

Selv den romantiske komedien laget nylig med Emilia Clarke er sånn.

Typisk er de vimsete eller snitter når de ler.

Anonymkode: 0805e...fe4

  • Liker 4
Skrevet

*snøfter. Ikke snitter.

Anonymkode: 0805e...fe4

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje fordi alle kvinnelige hovedkarakterer i alle romantiske komedier noensinne laget har en eller annen quirk eller noe rart som skal være søtt sånn at mannen føler at de er tilnærmelige og kvinnene identifiserer seg med dem. 

Selv den romantiske komedien laget nylig med Emilia Clarke er sånn.

Typisk er de vimsete eller snitter når de ler.

Anonymkode: 0805e...fe4

Meget mulig, og veldig trist om det er derfor. Jeg liker ikke sånne filmer.

  • Liker 1
Skrevet
Doge skrev (Akkurat nå):

Meget mulig, og veldig trist om det er derfor. Jeg liker ikke sånne filmer.

De lages nesten ikke lenger. Det var en trend. Og ja, det er Isåfall synd. Men dette var bare et forslag. Kanskje noen har en bedre eller riktigere teori.

Anonymkode: 0805e...fe4

  • Liker 1
Skrevet

Type Bella Swan og Anastasia Steele. Ramler over ingenting.
Svakhet må man ha så menn tørr nærme seg! 

Anonymkode: 616d3...88a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Type Bella Swan og Anastasia Steele. Ramler over ingenting.
Svakhet må man ha så menn tørr nærme seg! 

Anonymkode: 616d3...88a

Det å skrive at man er klønete og hyper på en tinder profil høres mer frastøtende ut for min del. 

Anonymkode: 7507a...517

  • Liker 2
Skrevet

Tror kvinner lett snakker seg nedover mens menn skryter av seg selv.. 

Omsorgsfull er noe jeg hvertfall ikke ville skrive på en dating app uansett, for det er alltid noen som vil utnytte sånn, da vil jeg heller at de skal tro jeg er en bitch fra starten av, før de blir bedre kjent med meg. 

Anonymkode: f7fb4...db2

  • Liker 2
Skrevet

Det er en lett selvironisk, humoristisk måte som mange bruker. Ikke bare kvinner, eller? Har ikke tenkt over det, men du har kanskje noe der... Men det er typisk for utadvendte, sosiale jenter som funker bra med andre, egentlig, De stive og sjenerte er mer «ekte» når de snakker seg selv ned, mens litt humoristisk påpeking av egne «feil» er en sosial lek som ufarliggjør og skaper fellesskap.

Anonymkode: 0c1d3...d0f

  • Liker 1
Skrevet

Ps - Dessuten er ALLE klønete på et eller annet område. Også menn. 

Anonymkode: 0c1d3...d0f

Skrevet
Doge skrev (4 timer siden):

Har lagt merke til noe merkelig på Tinder som jeg ikke skjønner. Men KG har jo svaret på alt, så da spør jeg her:

Kvinner skriver jo som regel ikke profiltekst, men de få som faktisk gjør det skryter veldig ofte av at de er klønete/klumsete og hypre. Hvorfor er akkurat dette noen dere vil trekke fram?
Når jeg leser at en kvinne på 32 er klumsete og hyper så ser jeg for meg at hun er som et av de slitsomme barna som alltid skriker og løper rundt i butikken for å rive ned ting fra hyllene :bond: 

Hvorfor ikke nevne noe positivt som at man er omsorgsfull, nysgjerrig eller at man faktisk interesserer seg for noe i livet?

Vel, jeg er den mest vimsete og klønete dama på to bein. Jeg har ikke tinder lenger, men da jeg hadde var jeg som regel ærlig om det hvis det ble spurt ang egenskaper under samtale. Hvorfor ikke liksom? De vil jo se det når vi møtes uansett.

Anonymkode: 7584f...aab

Skrevet

Har ikke skrevet det selv, men sånn generelt så tenker jeg jo stå trekke frem andre ting enn de typiske og kjedelige «jeg er snill og omsorgsfull» er fint, man vil jo fremstå som et helt menneske med ulike sider, og ikke fremstille seg som «perfekt», når det er sagt synes jeg det er bedre å klare å beskrive seg selv gjennom andre ting enn å direkte bruke adjektiver. 

Anonymkode: b9f24...1d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er en lett selvironisk, humoristisk måte som mange bruker. Ikke bare kvinner, eller? Har ikke tenkt over det, men du har kanskje noe der... Men det er typisk for utadvendte, sosiale jenter som funker bra med andre, egentlig, De stive og sjenerte er mer «ekte» når de snakker seg selv ned, mens litt humoristisk påpeking av egne «feil» er en sosial lek som ufarliggjør og skaper fellesskap.

Anonymkode: 0c1d3...d0f

Dette

Anonymkode: b9f24...1d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...