Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #21 Skrevet 17. august 2005 Det er klart menn vil ha kesiersnitt på sin kvinne! Der som føder blir jo vrengt ut-inn i underlivet, og da blir det slik etterpå...og ved neste fødsel ennå mer slarkete. Det er å be om bråk for sexlivet å føde naturlig - når vi har noe som heter keisersnitt, hvorfor ikke bruke det? Det blir bare et lite snitt, et lite nesten usynlig arr med tiden, og det kan gjemmes under bikinilinjen. Klart legene ikke vil ha for mange keiseranitt: det betyr merarbeid for dem og større risiko for pasient-klager i etterkant.
Trill Skrevet 17. august 2005 #22 Skrevet 17. august 2005 Det er klart menn vil ha kesiersnitt på sin kvinne! Der som føder blir jo vrengt ut-inn i underlivet, og da blir det slik etterpå...og ved neste fødsel ennå mer slarkete. Det er å be om bråk for sexlivet å føde naturlig - når vi har noe som heter keisersnitt, hvorfor ikke bruke det? Det blir bare et lite snitt, et lite nesten usynlig arr med tiden, og det kan gjemmes under bikinilinjen. Klart legene ikke vil ha for mange keiseranitt: det betyr merarbeid for dem og større risiko for pasient-klager i etterkant. ← Meget bra innlegg. Du virka smart. (Og eg gidd engasjere meg med å svare..)
Gjest Gulltopp Skrevet 17. august 2005 #23 Skrevet 17. august 2005 Det er klart menn vil ha kesiersnitt på sin kvinne! Der som føder blir jo vrengt ut-inn i underlivet, og da blir det slik etterpå...og ved neste fødsel ennå mer slarkete. Det er å be om bråk for sexlivet å føde naturlig - når vi har noe som heter keisersnitt, hvorfor ikke bruke det? Det blir bare et lite snitt, et lite nesten usynlig arr med tiden, og det kan gjemmes under bikinilinjen. Klart legene ikke vil ha for mange keiseranitt: det betyr merarbeid for dem og større risiko for pasient-klager i etterkant. ← Jeg håper du tuller nå... Er det ikke nok press på helsevesenet fra før, om det ikke skal brukes enorme ressurser på å utføre totalt unødvendige operasjoner på friske kvinner? Burde ikke de ressursene heller brukes på mennesker som er syke og trenger behandling, enn på pyser som er redde for hva mannen deres skal synes om underlivet etter fødselen? Dette er så tåpelig at jeg ikke finner ord. Er man voksen nok til å få barn, så er man også voksen nok til å ta det som følger med, men det er det tydeligvis mange som ikke er. Jeg vil heller være barnløs resten av livet enn å få barn med en slik mann.
Tusenfryd Skrevet 17. august 2005 #24 Skrevet 17. august 2005 Det kom frem i nyhetene på TV at mye av grunnene til dette, var mannens følelse av manglende kontroll. Vi må huske på at alle menn i dag blir presset inn i fødestuene, uten kanskje vite hva de går til og å ha vært involvert på forhånd. Jeg vet om flere som ikke har hatt med mannen til annet en én ultralyd under svangerskapet. Ikke til jordmor, ikke på kurs, ikke til lege - i det hele tatt ikke fått blitt involvert. Men på fødestuen skal han! Jeg synes ikke det er riktig. Enten får han involveres, eller ikke. Husk at det er to om å få barn. Noen oppfører seg som når man skal gifte seg, alt handler om bruden, han skal bare møte opp og si ja - oppkledd i hva bruden ønsker etc. Hvis han fikk lov å delta litt mer, så kanskje han hadde følt det litt annerledes, bla fått lov å velge selv om han ønsker å være tilstede. Ja, jeg vet mor ikke kan velge om hun vil føde eller ikke, når hun først er gravid, men hun kan velge hvor mye dette er et samarbeid eller et sololøp.
Murf Skrevet 19. august 2005 #25 Skrevet 19. august 2005 Tja.. tviler på at mannen min ville mast seg til keisersnitt. Tror det heller kan bunne i at kvinnen diskuterer med mannen sin i en tid med mange spørsmål, og hvis man gruer seg til fødselen kan det jo være at man tenker den utveien? og at mannen da backer opp å få sjekket den muligheten? Men statistikk kan man jo si mye rart med.. at antall keisersnitt har økt samtidig med at far tar mer del i svangerskapet kan jo skyldes andre ting enn at far ikke kan tenke seg å se blod/redsel for "ødelagt" vagina/ fars redsel for mors smerte? Murf
Gjest sexysadie Skrevet 19. august 2005 #26 Skrevet 19. august 2005 Det er her jeg lurer på en ting, må mannen være med på fødselen hvis han er ei slik pingle da? Kan man ikke heller ta med seg ei venninne i stedet?
Iskvinnen Skrevet 19. august 2005 #27 Skrevet 19. august 2005 Nå er jo dette blåst opp til en kjempesak i mediene å da. Jeg leste i adresseavisa at det var tre menn som hadde ønsket keisersnitt på sine kjære i fjor. Jeg vet ikke hvor mange fødsler som er på st.olavs i løpet av et år men noen tusen er det iallefall. Det er jo ikke akkurat snakk om majoriteten av norske menn dette her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå