Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over dette i Dagbladet My Webpage

Ka meiner deke om dette?

Trur ikkje eg hadde tatt keisersnitt fordi mannen min ville det. Det er eg som skal leve med kroppen min etterpå. Takla han ikkje vere med på ein fødsel, for han la vere..

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, Emma3. Ikke tale om at mannen min skulle fa bestemme at jeg skulle ta keisersnitt.

Gjest Violetta
Skrevet

Når man er den som bærer fram barnet er man også den som avgjør slikt.

Gjest Sukkerert
Skrevet

Idiotisk. Keisersnitt medfører større risiko enn naturlig fødsel.

Det er ingenting som taler for keisersnitt under normale omstendigheter. Artikkelen kommer heller ikke med hvilken grunn mennene har for å kreve keisersnitt annet enn at "mannen også er med og ser på fødselen". Keisersnitt er like ille å se på som en naturlig fødsel, om ikke verre. Jeg kan ikke se noen annen grunn til at mennene skulle ønske keisernitt enn for sexlivets skyld, noe som virker overflatisk med tanke på at keisersnitt oftere fører med seg komplikasjoner enn naturlig fødsel.

Skrevet
kan ikke se noen annen grunn til at mennene skulle ønske keisernitt enn for sexlivets skyld, noe som virker overflatisk med tanke på at keisersnitt oftere fører med seg komplikasjoner enn naturlig fødsel.

Det var det som slo meg og!!

Bra at det ikkje er berre meg som reagera!

Skrevet

Aldri i livet om jeg hadde tatt keisersnitt bare fordi mannen min ville det.

Skrevet

Ja, hva gjør man ikke for mannen sin :roll: Det sier faktisk utrolig mye om de kvinnene som velger keisersnitt for mannen sin skyld, og det er at det er mannen som bestemmer alt i den familien. Mannen kommer før alt annet, og selv det ufødde barnet.

De fleste oppegående kvinner vet at keisersnitt kan medføre mange flere risikoer og komplikasjoner enn en vanlig fødsel, og dette er de villig til å gjøre for å glede mannen. Patetisk spør du meg. Om nå ikke kvinnene skylder på mannen, for å slippe å føde normalt selv.

Skrevet

:overrasket::sjokk:

Jeg hadde ALDRI tatt KS etter min mann sitt ønske.Hvis jeg hadde valgt KS hadde det vært av andre grunner,som feks alvorlig fødselsangst.Utsette seg selv for sånn risiko,og ikke minst barnet??? :overrasket:

Skrevet

Er vi kommet så langt at man kan "velge" om man vil ta keisersnitt også nå... :overrasket:

Da vet de neimen ikke hva de velger...

Jeg har tatt et keisersnitt, og da var det ikke tid til noe "valg"! Det ble tatt i all hast (før tiden) for å berge barnet!

Full narkose, og våknet opp etter flere timer!

Når jeg våknet, hadde jeg ingen følelse av å ha blitt mor, bare veeeldige smerter, og veeeldig syk etter narkosen!

Og det barnet de kom og viste meg, etter noen timer... Det kunne forsåvidt tilhøre "hvem som helst"... :sjenert:

Og smertene og problemene med operasjons-såret, det har man jo i flere uker (i vertfall hadde jeg det).

Arret, derimot, det gjør meg ingen ting! Det er stygt, men hva gjør vel det, når både jeg og barnet er friske!

Skjønner ikke de mennene som vil påføre sine kvinner (og barn, for det sies at det er en ekstra påkjenning for barnet også) sånne "sjanser" og ekstra smerter!! :frustrert:

Barn nr 2 fødte jeg normalt.

Selv om det var en lang og hard fødsel, var det rene "julekvelden" å få oppleve den! Og jeg ble gledelig overrasket over hvor fort man kommer seg igjen, etter en vanlig fødsel! :)

Om jeg noen gang fikk valget, så: Nei til frivillig keisersnitt!

Men står det om liv, da blir det ikke noe valg!

Skrevet
:overrasket: Er det mulig? Jeg hadde ALDRI latt mannen tvinge meg til å ta KS. Hadde han så mye som våget å foreslå det tror jeg han hadde fått en rett høyre :frustrert:
Skrevet

Nei, dette er mors valg - ene og alene!! :frustrert:

Så vil jeg bare si at etter to ikke-selvalgte keisersnitt vil jeg ikke anbefale den "metoden" - men å si at jeg ikke følte at jeg har vært med på en fødsel og ikke følte barnet mitt var mitt er å gå litt langt... :forvirret: Har nemlig hørt det flere ganger at å føde med keisersnitt da har man "gått glipp" av en fødsel... :overrasket::overrasket:

Nei, etter 12 timer med veer føler jeg absolutt at jeg har vært med om en fødsel - bare ikke utdrivningsfasen!! :sur:;)

Og jeg kan skjønne de mannfolka som absolutt skulle ned på alle fire og titte når barnet kom ut at det kanskje ser litt vondt ut for mor - men hallo!! dette var da deres valg...??!! :overrasket: Mannen min fikk beskjed om at hans jobb var å ha øye-kontakt med meg!! :)

I og med at det ble keisersnitt så vi ingenting!! Det blir satt opp et forheng hvis man er så heldig å kunne føde uten full narkose og kunne være våken! Ingen ser - hverken mor eller far!!

2.gang ble det dessverre full narkose og da så jeg ikke barnet før etter 2-3 timer - litt rart egentlig - men jeg var ikke i tvil om at han var min...

:babygutt::hjerter_rundt:

Gjest Gulltopp
Skrevet
:overrasket:  Er det mulig? Jeg hadde ALDRI latt mannen tvinge meg til å ta KS. Hadde han så mye som våget å foreslå det tror jeg han hadde fått en rett høyre  :frustrert:

Som om jeg skulle sagt det selv. Dette er vanvittig.

Skrevet
Jeg kan ikke se noen annen grunn til at mennene skulle ønske keisernitt enn for sexlivets skyld, noe som virker overflatisk med tanke på at keisersnitt oftere fører med seg komplikasjoner enn naturlig fødsel.

En annen grunn kan jo være livredde menn som ikke takler å se sin kvinne i smerte, og dermed ønsker en "lettvint" utgang. Lite klartenkt - ja, men slik er det jo også noen kvinner som tenker.

Skrevet
En annen grunn kan jo være livredde menn som ikke takler å se sin kvinne i smerte, og dermed ønsker en "lettvint" utgang.

Da hadde nok det beste vært om de hadde tuslet ut av fødestua... :sjenert:

Men... det er jo et "nederlag" for de... ;)

Skrevet

Ups...

Det var meg, som ble kastet ut... (ikke fra fødestua, men fra KG...)

Skrevet

Ups...

Det var meg, som ble kastet ut... (ikke fra fødestua, men fra KG...)

Hvis det er redsel som er grunnen deres for å ønske keisersnitt, så er vel gjerne akkurat det du sier der den nærmeste løsningen. At det ikke lenger blir regnet som en selvfølge at far skal bli med inn i føderommet slik det har vært lenge nå.

Det snakkes jo så mye om keisersnitt nå for tiden, at stadig flere fødende ønsker det. Så da er det vel ikke så merkelig om noen redde fedre surfer med på bølgen...

Vi hadde vel en debatt om dette her for en stund siden.

Skrevet

Hadde aldri latt mannen min bestemme noe sånnt!

Jeg hadde en veldig tøff fødsel, og mannen min slet og hadde det ikke noe godt. Jordmor og sa etterpå at jeg kunne få keisersnitt neste gang hvis jeg ville.

Men jeg ønsker og føde normalt, og selv om selve fødselen er jævlig, så er det jo det beste etterpå. Jeg vil kunne ta meg av babyen og kose meg og være oppe og gå noen timer etter fødsel. Jeg vil og gjerne dra hjem rett etter fødselen, og den muligheten har man ikke med keisersnitt.

Skrevet

Jeg hørte også det der på nyhetene her om dagen. Grunnen de oppgavvar at de hadde vært med på veldig tøffe førstegangsfødsler. Jeg hadde heller aldri latt min mann bestemme om det skulle bli keisersnitt. Vår første kom i seteleie, og fødselen var så hard at jeg nok kunne ha mistet livet. Dårlig oppfølging fra et forferdelig helsepersjonell, førte nok til at min mann ville ha ønsket meg et keisersnitt hvis vi hadde måttet gjennom en setefødsel til. Heldigvis kom andremann riktig vei, og fødselen var en fantastisk opplevelse for både far og meg.

Det jeg vil si er at hvis en annen far hadde opplevd det min mann opplevde da jeg lå bevistløs etter fødselen, skjønner jeg om han hadde ønsket et keisersnitt ved en senere anledning.

Skrevet

Dette er noe av det sykeste jeg har hørt.....

Mannen skal bestemme keisersnitt fordi HAN, HAN syns det høres fælt ut med en fødsel????

Hva i ¤%/()/= har skjedd med militæret som gjorde mus til menn??

Skrevet

Jeg fikk forresten trumfet igjennom vaginal fødsel da jeg var seksten dager på overtid med setegutt på over fire kilo. Keisersnitt er bare for de som ikke kan føde naturlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...