Gå til innhold

BBC: "Det finnes over 100 kjønn".


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Eg identifiserer som eit angrepshelikopter.

Anonymkode: dfb5b...8ff

Det er jo akkurat det du er. 

Anonymkode: c3dc1...38b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå MÅ denne nye kjønnsmassepsykosen ta slutt snart! 

Anonymkode: 9fd96...04c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg identifiserer meg som katt. Født i feil art. 

Anonymkode: 9fd96...04c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biologisk sett så finnes det bare to kjønn, bestemt av kromosomene xy og yy.

Alle andre 'kjønn' er basert på følelser, ikke biologi. 

Anonymkode: d5a5f...ec8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kvinner som har noe av de mannlige kjønnsorganer eller menn som har en del kvinnelige kjønnsorganer? Fødes noen man ikke kan se om er gutt eller jente. 

Anonymkode: 512ce...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Alle andre 'kjønn' er basert på følelser, ikke biologi. 

Anonymkode: d5a5f...ec8

Hva så? 

Anonymkode: c3dc1...38b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nå MÅ denne nye kjønnsmassepsykosen ta slutt snart! 

Anonymkode: 9fd96...04c

Hvordan angår det deg negativt at enkelte velger å definere seg med en annen kjønnsidentitet enn deg?

Skjønner oppriktig ikke hvorfor dette gjør folk så sinte. Hva er dere redd for?

Anonymkode: 041d9...b56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet noe vil tenke at dette ikke kan sammenlignes, men jeg tenker at kjønn brukes litt slik som man bruker ordet forelder, altså, ofte når man sier forelder så tenker man at det er biologisk forelder, men det er ikke nødvendigvis alltid tilfellet og det er sjeldent nødvendig å skille på det eller at andre trenger å vite om en forelder faktisk er biologiskforelder eller ikke. Samme med kjønn, man har sjeldent et behov for å vite noen sitt biologiskekjønn, i hverdagen forholder man seg til folk sine kjønn på et sosialt nivå. For noen få vil verken mann eller kvinne føles rett i sosial setting, og derfor får vi noen andre kjønnsidentiteter.

Det er slik jeg forstår kjønn ihvertfall.

Anonymkode: abfb9...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølv om eg er klar over at homo sapiens grovt sett kun har to biologiske kjønn så møter eg sjølvsagt folk på ønska måte. Det finnest folk som opplever at dei er født i feil kropp, eg driter i om folk som er biologisk mann eller biologisk kvinne lever livet sitt som motsatt. Folk med psykiske helseproblemer har såklart også ein plass i samfunnet. 

Det som plager meg er bevegelsen om at «gendering is harmfull» og lar barn velja kva kjønn dei er. Snakk om å laga forvirra barn og komplisera ting unødvendig masse. Eit flott sammfunn lar barn ha like muligheter til å velja fritt, uansett kva som er tradisjonelt eller ikkje. Like muligheter!

Anna ting eg har hengt meg opp i er argument eg har sett i diverse dokumentar er at han f.eks leika masse med dukker og ville gå med kjole. «vi skjønte han var jente veldig tidlig». Kva med jentebarn som har «maskuline» interesser som likevel er hetroseksuelle eller guttebarn med «feminine» interesser som også er hetroseksuelle. Det er skremmande at interesser blir knytta opp mot kjønnsidentitet. Blant anna.

Anonymkode: dfb5b...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem...bryr seg!? Herregud det er da fjotten samma for meg om jeg kaller deg hun, han, hen, de, tre, parkbenk eller månestråle? Hva har dette å si for meg og mitt liv? Nada null nix! Bare informer meg om hva du vil bli kalt så skal jeg gladelig kalle deg det. Jeg er en person som ofte har ganske sterke meninger, men når det kommer til dette om antall kjønn så kan jeg ikke forstå hvorfor det skal være så himla viktig for andre enn de som ikke ønsker å være begrenset til to kjønn. Og hvorfor skal ikke vi andre la de kalle seg det de vil? I idrettslig sammenheng blir det jo noe annet men dette har de vel løst med nivåer av østrogen/testosteron og slikt. 

Anonymkode: c1519...6f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ifølge BBC finnes det nå over 100 forskjellige kjønn (gender), og flere oppdages til stadighet 🙃

Hvor mange av dem kan du? 😁

Anonymkode: 3d071...f38

Så hva sier dette om BBC? 

Anonymkode: 0f9a1...9ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan angår det deg negativt at enkelte velger å definere seg med en annen kjønnsidentitet enn deg?

Skjønner oppriktig ikke hvorfor dette gjør folk så sinte. Hva er dere redd for?

Anonymkode: 041d9...b56

Det påvirker mange negativt om noen krever at en skal late som eller spille med på noe en ikke kjøper eller finner støtte for, og legge om språket deretter. At noen definerer seg selv som noe som strider mot både objektive kriterier og de flestes forstand tror jeg få har særlig problemer med. Problemet oppstår når en krever at resten av samfunnet og dets innbyggere skal rette seg etter det hver enkelt føler der og da, og forkaste de objektive kriteriene og forstanden. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det folk egentlig mener kjønn er nå til dags, er at det er en mental greie? 

Da kan jo hele problemet med at kvinner blir behandlet som undermennesker i andre land løses med at disse sier at de er menn! waow, så revolusjonerende. Problem løst!

Anonymkode: 6175a...f02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 23.08):

Ifølge BBC finnes det nå over 100 forskjellige kjønn (gender), og flere oppdages til stadighet 🙃

Hvor mange av dem kan du? 😁

Anonymkode: 3d071...f38

Det er to som finnes og det er nok. Det finnes flere legninger.  Hvorfor gjøre ting så komplisert? 

Anonymkode: aca2d...fde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 14.18):

Hva så? 

Anonymkode: c3dc1...38b

Biologi triumfer følelser i et vitenskapelig og praktisk perspektiv. Hva du føler er irrelevant for kjønnet du fysisk er. 

Anonymkode: aca2d...fde

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 14.01):

Jeg identifiserer meg som katt. Født i feil art. 

Anonymkode: 9fd96...04c

Hu her er født som katt men i feil kropp.....ååååh blir så flau hver gang jeg ser denne.  Lurer på hva hun driver med nå??

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Biologi triumfer følelser i et vitenskapelig og praktisk perspektiv. Hva du føler er irrelevant for kjønnet du fysisk er. 

Anonymkode: aca2d...fde

Mennesker styres av mye mer enn biologi. 

Anonymkode: c3dc1...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes 2 kjønn, mann og dame. Alt annet er en fordreining av virkeligheten. Om man føler at man ikke er riktig kjønn, så er man fremdeles det kjønnet kroppen er fysisk født som. At samfunnet ikke klarer å inkludere folk som er litt annerledes i væremåte (feminin/maskulin) er vel grunnen til at folk føler en stor trengsel for å bytte utseende.

Anonymkode: b006c...d19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

men hele BBC er vel stort sett søppel uansett da...    

Anonymkode: 74699...440

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...