Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere hatt en jobb hvor vi bruker uniform. Nå har jeg fått en jobb hvor jeg skal ha på vanlige klær. Og jeg lurer litt på hva som er vanlig😅

Bruker dere samme klærne flere dager etter hverandre? Hvor mange dager i så fall? Ulike klær hver dag? Og hvor mye klær til jobb har dere? 

Dette er en uformell jobb, hvor det er vanlig med en helt grei bukse/jeans og en genser. Ikke noe fancy. Men jeg har ikke så mye klær for å være ærlig. 3-4 bukser og omtrent 10 strikkegensere (alle i samme stilen😅). 

Anonymkode: 81bc4...e9b

Videoannonse
Annonse
Gjest Føsleguri
Skrevet

Det varierer nok. Jeg legger egentlig  ikke så mye merke til hva andre har på seg. 

Jeg bruker innimellom buksa to dager på rad, men aldri samme genser, skjørt eller kjole to dager på rad.

Skrevet

Jeg har gjerne brukt samme pene jeans flere dager på rad, det er ganske vanlig. Men topp har jeg byttet daglig. Om den ikke lukter og bare er lett brukt kan jeg bruke samme genser f.eks mandag og torsdag :) 

Anonymkode: c10ad...f7a

• Liker 2
Skrevet

Bytter t-skjorte, truse, strømpebukse og ev. sokker hver dag. Bukse og genser etter noen dager hvis det er skittent eller jeg vil ha noe nytt. 

Skrevet

Om det er en uformell jobb, kler du deg bare akkurat som du gjør ellers. 

Du har jo masse klær, mer enn meg, om du har så mye 😛 

Jeg går gjerne i samme buksen mange dager på rad. Bytter topp hver dag. (men bare for å presisere: Jeg vasker dem ikke etter én eller to gangers bruk, altså.. de legges tilbake i skapet og brukes til de faktisk er skitne). 

Anonymkode: 2035f...517

• Liker 5
Skrevet
Morpheus skrev (8 timer siden):

Bytter t-skjorte, truse, strømpebukse og ev. sokker hver dag. Bukse og genser etter noen dager hvis det er skittent eller jeg vil ha noe nytt. 

Bruker du strømpebukse, er ikke du mann?

Anonymkode: 58542...710

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Bruker du strømpebukse, er ikke du mann?

Anonymkode: 58542...710

Ja. Men ikke mann nok til å gå  å fryse om vinteren. Jobber mye ute. Så da er det er must med varm strømpebukse eller stillongs. T-skjorten er også byttet ut med ulltrøye eller superundertøyoverdel som byttes daglig. Altså det innerste isolerende laget som er inntill huden hele dagen og kan bli svett byttes hver dag. Mens ytterklærne som bukse og genser osv. kan jeg ha flere dager i strekk til jeg er lei eller det er blitt møkkete. Som skrevet over. 

• Liker 4
Skrevet

Bukser kan jeg fort gå flere dager med. Så lenge man skifter overdel, annenhver dag. Går aldri i mer enn maks to dager med samme underbukse og t-skjorte.

Så lenge det ikke lukter tror jeg ingen reagerer om man f.eks bruker en genser 2 dager på rad, eller om man har brukt den samme buksa ut uken. 

Helt normalt, kle deg slik du ellers ville gjort er mitt tips ;) 

Anonymkode: 40de2...f07

• Liker 1
Skrevet

Jeg har for så vidt en uformell jobb, men jeg liker å kle meg litt penere på jobb enn hjemme. Jeg tar av meg klærne og henger opp igjen om det ikke er blitt skittent når jeg kommer hjem. Bruker under-tskjorte sånn at gensere ikke trenger vask på en god stund. 

Anonymkode: 445b7...e15

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan gå i samme bukser to dager på rad, men bytter topp. Bruker jeg skjørt bytter jeg etter én dag. Men jeg kan godt bruke klærne med et par dagers mellomrom. Jeg skifter når jeg kommer hjem, så vasker ikke klærne mellom hver gang jeg bruker dem. 

Anonymkode: 02cab...1ca

Skrevet

Etter å ha lest denne tråden og den andre som handler om klesstil og yrke, så lurer jeg på om alle andre har delt garderoben inn i jobb og fritid? Hm. Har dere veldig mye klær om dere må ha klær i ulike stiler? 

Anonymkode: 4886e...d61

Skrevet

Jobb: pene klær. Jeans, genser, skjorte, skjørt, ok sko. 

Fritid: komfortable klær. Pysj bukse, bare strømpebuksa, crocks, tights, t-skjorte, singlet, shorts. 

Anonymkode: 49805...ea4

Skrevet

Det er litt forskjellig. Pleier å bytte overdel hver dag, men hender at jeg ikke orker å finne noe nytt en dag. Da tar jeg bare den samme genseren jeg brukte dagen før. Skjørt kan jeg bruke flere dager på rad. Hvis jeg bruker kjole bruker jeg den bare en dag. 

Men hvis du har ti gensere har du masse klær 😀 Du kan gå to uker uten å bruke den samme genseren (gitt at du ikke jobber helg) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker mye av det samme tøyet hjemme som på jobb, og har ikke egne jobbklær. Hvis jeg ikke har blitt skitten eller svett kan jeg gjerne bruke samme overdel to dager på rad. Bukser tåler kanskje tre dager for min del, men som regel skiftes de også etter et par dager. 

Du har sikkert nok klær. Prøv i alle fall en stund, fram til du har gjort deg noen erfaringer med hva slags klær som fungerer på din nye arbeidsplass. Da kan du supplere etterhvert.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2021 den 22.14):

Etter å ha lest denne tråden og den andre som handler om klesstil og yrke, så lurer jeg på om alle andre har delt garderoben inn i jobb og fritid? Hm. Har dere veldig mye klær om dere må ha klær i ulike stiler? 

Jeg jobber på et kontor som jurist, og da kler jeg meg i dressbukse og bluse eller skjorte, eller kjole og fine gensere. Jeg har en treåring og en ettåring hjemme, jeg har lyst til å holde klærne mine rene mer enn fem min etter jeg kommer hjem. En dyr ullgenser tåler gulp dårlig, og det er kjedelig å måtte vaske og stryke dressbukser hver dag. Derfor skifter jeg når jeg kommer hjem. Stort sett til noe mer behagelig som tåler søl litt bedre og som er mer behagelig å krabbe rundt på gulvet med. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2021 den 22.14):

Ja, jeg har to garderober: jobb og fritid. Har to små barn som ville skitnet til eller nesten ødelagt de fine jobbklærne mine på fem minutter. Velger derfor å ha to helt separate stiler. Skifter til jobbeklær rett før vi skal dra om morgenen og til hjemmeklær med en gang jeg kommer hjem fra jobb. 

Anonymkode: 96d58...962

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, jeg har to garderober: jobb og fritid. Har to små barn som ville skitnet til eller nesten ødelagt de fine jobbklærne mine på fem minutter. Velger derfor å ha to helt separate stiler. Skifter til jobbeklær rett før vi skal dra om morgenen og til hjemmeklær med en gang jeg kommer hjem fra jobb. 

Anonymkode: 96d58...962

Interessant. Jeg har også to småbarn. Skifter ofte til litt annet tøy i hjem. Gjerne noe litt slitt, så jeg ikke bryr meg om at det blir knær i buksene osv. Men har fortsatt bare en garderobe. Sånn at stilen min ikke endres betraktelig om jeg er på jobb, besøker venner, ut og spise, til byen osv. Synes det er imponerende å klare å ha to stiler 😊

Skrevet

Jeg skiller lite på jobb- og fritidsgarderobe, men enkelte fine og litt sarte topper blir aldri med på jobben.  Jeg bruker stort sett klærne mine 3-4 dager før de vaskes, men aldri samme antrekk to dager på rad.  Noen kolleger har egen jobb-garderobe, og går igjen i det samme hele tiden, men det hadde blitt for kjedelig for meg. Jeg liker å sette sammen nye antrekk og kombinere klærne mine på ulike måter, og det betyr noe for meg å føle meg litt fin selv om jeg bare skal på jobb 😊

Anonymkode: abc0b...bac

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Interessant. Jeg har også to småbarn. Skifter ofte til litt annet tøy i hjem. Gjerne noe litt slitt, så jeg ikke bryr meg om at det blir knær i buksene osv. Men har fortsatt bare en garderobe. Sånn at stilen min ikke endres betraktelig om jeg er på jobb, besøker venner, ut og spise, til byen osv. Synes det er imponerende å klare å ha to stiler 😊

Ikke meg du siterte, men jeg har også delt jobb- og fritidsgarderobe. Enkelt og greit fordi jeg har en hund som røyter en del, så greit å ikke få jobbklærne fulle av hundehår.

Anonymkode: 76fd6...b1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg skiller lite på jobb- og fritidsgarderobe, men enkelte fine og litt sarte topper blir aldri med på jobben.  Jeg bruker stort sett klærne mine 3-4 dager før de vaskes, men aldri samme antrekk to dager på rad.  Noen kolleger har egen jobb-garderobe, og går igjen i det samme hele tiden, men det hadde blitt for kjedelig for meg. Jeg liker å sette sammen nye antrekk og kombinere klærne mine på ulike måter, og det betyr noe for meg å føle meg litt fin selv om jeg bare skal på jobb 😊

Anonymkode: abc0b...bac

Det er nettopp fordi det betyr noe for meg å føle meg litt fin på jobb, at jeg har to forskjellige garderober. Jeg bruker mye finere klær på jobb, enn hjemme. Bruker silkeskjørt og silkebluser, kasjmirgensere og dressbukser i finstrikket ull. Jeg sminker meg og setter opp håret, og har i fine øredobber og smykker. Ingenting av dette vil holde seg pent om jeg bruker det hjemme. Øredobber rives ut av ørene av den minste, og alt annet ville blitt skittent eller ødelagt på null komma niks om jeg ikke tok det av med en gang jeg kom hjem.

Jeg kan bruke jobbklær når vi går ut og spiser, eller jeg skal pynte meg av en annen grunn. Men sånn på hjemmebane og i hverdagen foretrekker jeg «bruksklær» hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...