AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Vurderer kjøpe Toyota eller Honda til ca 150 000 kr. Men ser jo at det er veldig mange andre finere biler (wolkswagen, audi, bmw osv) Jeg har ikke mulighet for elbil, men en hybrid går bra. Vet ikke prismessig forskjellen på bensin og diesel. hvor mye sparer man totalt på å velge en Toyota enn en audi? Hvor mye i året? Anonymkode: f6aad...2c2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Hva slags svar er det du venter deg? Et tall? Se for deg Honda vs Audi. Begge har dyre deler, begge har ordinær slitasje. Men du får Hondaen til 60% av prisen. I tillegg er Honda det desidert billigste merke å forsikre, over hele fjøla, mens det er så mange idi**** som kjører Audi, at du lett må ut med det dobbelte i forsikring. Så er det feil. Hondaen kan du tro går og går. Skifte bremser av og til. Audi er full av feil; noe sensor ryker, noe feilsøking på elektronikk, så er det en lyspære som for Hondaen koster 79,90 på Biltema, men hos Audi må skiftes hos forhandler for 3500kr. Så bryter Audien ned og du har 500kr egenandel på tauing og må på jobb neste dag lel. Registerreim? Si ha det til desemberlønna. Slik fortsetter det bare. Og så skal du se at blant eldre biler har markedet snudd. Folk som er så fattige vil ha Honda og Toyota, Audi er det kun unggutter uten peil som soper opp. Verditapet blir enormt, mens Hondaen holder seg litt til. Alt etter modell, størrelse, kjente feil, og om du bruker verksted eller garasjen din blir den årlige forskjellen fort en anseelig femsifret sum. Det er klart at noen mener det er verdt det for tysk bil, som er mye bedre å kjøre og har finere plast innvendig. Men da må man ha råd til det og prioritere bil ganske høyt også. 🤪 Anonymkode: 20ee0...16b 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 22.31): Hva slags svar er det du venter deg? Et tall? Se for deg Honda vs Audi. Begge har dyre deler, begge har ordinær slitasje. Men du får Hondaen til 60% av prisen. I tillegg er Honda det desidert billigste merke å forsikre, over hele fjøla, mens det er så mange idi**** som kjører Audi, at du lett må ut med det dobbelte i forsikring. Så er det feil. Hondaen kan du tro går og går. Skifte bremser av og til. Audi er full av feil; noe sensor ryker, noe feilsøking på elektronikk, så er det en lyspære som for Hondaen koster 79,90 på Biltema, men hos Audi må skiftes hos forhandler for 3500kr. Så bryter Audien ned og du har 500kr egenandel på tauing og må på jobb neste dag lel. Registerreim? Si ha det til desemberlønna. Slik fortsetter det bare. Og så skal du se at blant eldre biler har markedet snudd. Folk som er så fattige vil ha Honda og Toyota, Audi er det kun unggutter uten peil som soper opp. Verditapet blir enormt, mens Hondaen holder seg litt til. Alt etter modell, størrelse, kjente feil, og om du bruker verksted eller garasjen din blir den årlige forskjellen fort en anseelig femsifret sum. Det er klart at noen mener det er verdt det for tysk bil, som er mye bedre å kjøre og har finere plast innvendig. Men da må man ha råd til det og prioritere bil ganske høyt også. 🤪 Anonymkode: 20ee0...16b Dette er bare fordommer. German Supreme er konge Ganske nylig undersøkelse fra 2020 her: https://dinside.dagbladet.no/motor/disse-har-flest-og-faerrest-feil/72452605 Nå er selvfølgelig ikke Toyota og Honda dårlig - de er topp to, japanske merker, mens Mazda og Nissan slåss vel om tredje plassen, vil jeg si. Men tyske merker er fortsatt helt konge (BMW, Mercedes, Porsche og Audi) for å nevne noen av de kjente premium merkene og VW er også solid, spesielt diverse utgaver av Golf, Polo og de crossover SUV-ene som T-Roc / Tiguan og nå T-Cross. Mens Passat og ID.3 har hatt noen problemer, sistnevnte mens p.g.a. dårlig data oppdatering og noen diverse lanseringsapper, men det skal VW fikse nå for de som har ID.3 og ID.4 kommer også til å bli en storselger. Så har du diverse Skoda-er, de er også populære og er en del av VW-konsernet. Det samme er Audi, en del av VW Group. Kan også legge til Lamborgini som også er en del av VW Group, for den slags skyld. Trenger ikke å nevne hvor mange Skoda-er som Fabia, CitiGo, Octavia og Superb er med tanke på populæritet, men også en hel gjeng SUV-er / Crossovere fra Skoda den siste tiden (Karoq, nå Enyaq, Kamiq ++) Nå har TS ikke sagt hva slags "fasong" eller karosseri TS kunne tenkt seg på bilen. Jeg hadde valgt mellom bensin eller hybrid og det er også TS åpen for. Diesel er bare greit hvis man kjører mye langturer, ellers så kan partikkelfilteret tettes igjen om man bruker diesel til altfor korte turer. https://www.tv2.no/a/9989506/ TS har et bilbudsjett på ca 150.000 kr. Jeg hadde prøvd å utvide den heller til ca 200.000 kr. Da begynner man å få bra nok biler, som også er verdt pengene. Det blir ikke mye til hybrid for verken Toyota eller Honda med mindre man går for Yaris hybrid eller Honda Jazz hybrid. Det går også an å finne en eldre Toyota Auris hybrid (ca 2014 modell) eller Prius hybrid. (2012 modell) med moderat km.stand. Men hvis TS har mulighet til å utvide budsjettet mot 200.000 kr, så ville jeg heller gått for en Audi A3 Sportsback - enten vanlig bensin eller A3 E-Tron hybrid. Da får en også nyere modeller - fra 2016 - 2017 og fortsatt lav km.stand. Alternativt har en også VW Golf GTE hybrid eller vanlig bensin, Facelift fra 2017 / 2018 og motorkraft på over 200 HK på både E-Tron eller VW Golf GTE. Noen eksempler på Audi A3 E-Tron: Kr 209.900 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=205366011 Kr 209.900 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=202883904 Som du ser, så har bilene minst 12 måneder med ordentlig garanti, de er også blitt sjekket nøye, så da er det ikke noe tull fra merkeforhandlere som tross alt er autoriserte Audi-forhandlere. Du kan lese rapport fra de som klager over bruktbilkjøp og det er færrest som klager ovenfor merkeforhandlere, nettopp fordi merkeforhandlere flest sjekker bilene nøye og gidder ikke å selge tull, fordi misfornøyde kunder betyr mye dårlig omtale online. Vi snakker biler her som har hatt kun 1 tidligere eier og har ellers komplett servicehefte. Så det er ingenting som kommer til å "ramle av", slik du antyder eller at Audi-en plutselig stopper eller at feil oppstår, for hvis det skjer, så skal ikke du som potensiell kjøper dekke dette. Når man kjøper bil av merkeforhandler i denne prisklassen og med garantier på nybil-nivå i tillegg til at merkeforhandlere sjekker bilene sine som de selger ordentlig, så skal det ikke koste TS penger hvis noe feil oppstår. Selv ikke engang på såkalte "slitedeler", da bilene er tross alt blitt sjekket og godkjent at alt skal vare en god stund til. I tillegg, så står man sterkt med tanke på reklamasjon, for selv slitedeler har en estimert tid på hvor mye de egentlig er ment å vare før de skal byttes. I disse digitale tider, så lever mange merkeforhandlere basert på "online rykte", for de hadde (før korona) kunder som kom fra andre deler av landet. Det er lenge siden man sluttet med å selge biler til kun lokalt, bosatte kunder. Du har også folk som kjøper bil bare online uten engang å prøve den (spesielt nå under korona). Og da er online score helt avgjørende. Du vet, sånne plasser der man gir dem alt fra 1 til 5 stjerner - enten på Google, Facebook og andre lignende platformer, og det er ikke i en merkeforhandler sin interesse i å få lav score, fordi du aner ikke hvor mange penger og kunder de kan gå glipp av (vi snakker mange millioner av kroner), hvis de ender opp med lav, gjennomsnittelig "stjerne score" på Google eller Facebook o.l. Potensielle kunder sjekker sånne ting nå for tiden. Ellers litt mer her om Audi A3 E-Tron: https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2015/03/08/219542/audi-a3-e-tron-kan-spare-deg-for-mange-penger Jeg tviler sterkt på at "unggutter", slik du skriver, "soper opp" Audi A3 E-Tron Sportsback hybrid fra ca 2016 - 2017, det tviler jeg sterkt på at de gjør. Skjønner ikke helt hva du mener med at "verditapet blir enormt". Honda er vanskeligere å selge enn Audi A3 eller VW Golf. Det er VW Golf og Audi som er blant de som selger aller mest i bruktbilmarkedet, sammen med diverse BMW, Volvo-er, Toyota, i tillegg til Mercedes og Nissan Leaf. Honda blir på en måte utkonkurrent av sin egne "landsmenn", nemlig Toyota og Mazda. Honda har ingenting som ikke Toyota eller Mazda kan matche. Derfor sliter Honda og verditapet kan bli stort på en bruktbil fra Honda. F eks, Honda sin nyeste, Honda-E (som er elektrisk) ser ut til å være helt flopp, selv om den ser ganske morsom og moderne ut i interiøret. Men den koster minst 272.000 kr eller mer, og da møter både Honda Jazz hybrid (Fra Kr 255.000 ++) og Honda-E total brutalitets-konkurranse fra nyeste Toyota Yaris hybrid i tillegg til elektriske og nye Mazda MX-30 som er betydelig større enn Honda-E, og Mazda MX-30 koster faktisk enda mindre enn Honda-E, (Ca 255.000 kr for Mazda MX-30) selv om Mazda MX-30 er større. Sleng på også nyeste Corolla Hybrid. Så det er bare noen eksempler. Honda Civic begynner å bli litt utdatert nå, så Honda må komme med noe nytt der snart. Tror Honda kommer med en ny HR-V "SUV" nå snart, men igjen, den kommer til å møte total konkurranse fra Toyota, Mazda (CX-30 mild hybrid), for ikke å snakke om BMW, Mercedes, VW, Audi ++. Anonymkode: bd3d9...b0f 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 Interessant svar, men jeg er uenig i flere punkt. TÜV - leser du tyske nyheter og bilfagblader så har det vært en pågående trend at tyske bilmerker tilbyr "TÜV checkups" før PKKen tas. BMW, som har elendig pålitelighet, begynte med det, og mange trekker etter. Verkstedene tilbyr gode priser på det og statistikken svekkes som resultat. Likevel klarer ikke tyske biler å nå opp til Japans beste. Škoda er ikle premium, det er VW konsernets billig-og-praktisk-merke som stort sett leveres med utprøvd teknologi. Vesentlig bedre enn Audi, men langt ifra den samme kvalitetsfølelsen og ambisjonen. Piëch sa selv at Škoda skulle gå etter de kundene som Volvo etterlot da de gikk etter ABM. Folk lo på 90-tallet, men de fikk det til. Honda er det "fine" japanske merket av betydning i Norge. En e koster mer enn en MX30 fordi materialvalg og kvalitet er på et annet nivå. Jeg har selvsagt kjørt MX30 og må si at de holder en god kvalitet, fine innvendige. Så de forskjellene er ikke like synlige i dag lenger og jeg er forsåvidt enig i at Honda er for dyr. Men det har de alltid vært. Les gamle Accord-tester; aldri konkurransedyktig på pris. Ungdommen som "soper opp" gamle biler...fem år er ikke gammelt. Og det er klart at i de første fem årene skal du helst ikke oppleve mange feil. Det kommer etter hvert og der sliter Volkswagen-konsernet, og BMW og MB med. Det rette svaret i dag for de som bare vil ha en god bil er uansett nesten alltid Kia/Hyundai. Anonymkode: 20ee0...16b 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Interessant svar, men jeg er uenig i flere punkt. TÜV - leser du tyske nyheter og bilfagblader så har det vært en pågående trend at tyske bilmerker tilbyr "TÜV checkups" før PKKen tas. BMW, som har elendig pålitelighet, begynte med det, og mange trekker etter. Verkstedene tilbyr gode priser på det og statistikken svekkes som resultat. Likevel klarer ikke tyske biler å nå opp til Japans beste. Škoda er ikle premium, det er VW konsernets billig-og-praktisk-merke som stort sett leveres med utprøvd teknologi. Vesentlig bedre enn Audi, men langt ifra den samme kvalitetsfølelsen og ambisjonen. Piëch sa selv at Škoda skulle gå etter de kundene som Volvo etterlot da de gikk etter ABM. Folk lo på 90-tallet, men de fikk det til. Honda er det "fine" japanske merket av betydning i Norge. En e koster mer enn en MX30 fordi materialvalg og kvalitet er på et annet nivå. Jeg har selvsagt kjørt MX30 og må si at de holder en god kvalitet, fine innvendige. Så de forskjellene er ikke like synlige i dag lenger og jeg er forsåvidt enig i at Honda er for dyr. Men det har de alltid vært. Les gamle Accord-tester; aldri konkurransedyktig på pris. Ungdommen som "soper opp" gamle biler...fem år er ikke gammelt. Og det er klart at i de første fem årene skal du helst ikke oppleve mange feil. Det kommer etter hvert og der sliter Volkswagen-konsernet, og BMW og MB med. Det rette svaret i dag for de som bare vil ha en god bil er uansett nesten alltid Kia/Hyundai. Anonymkode: 20ee0...16b Greit nok å være uenig, men det du hevder er ikke riktig. Folk flest er veldig fornøyd med tyske bilmerker og det er disse som omsettes også i store volum (VW, Audi, BMW, Mercedes, Porsche i tillegg til Skoda som er under VW). På den "japanske siden" er det stort sett Toyota som dominerer med litt Lexus ved siden av for seg selv (som kunder også er veldig fornøyd med), så har du Nissan Leaf, og that's it, stort sett. Honda selger svært lite i Norge, markedsandelen deres var nede i 0,6% i 2019 og de måtte legge ned flere butikker. https://www.abcnyheter.no/penger/naeringsliv/2019/05/16/195578320/na-forsvinner-ni-honda-butikker-i-norge Artikkelen nevner Honda-E og de hadde store forhåpninger for den, men det ble lite salg av Honda-E i løpet av 2020. Gjett hvem som dominerte El-Bil salget for 2020? Joda, Audi E-Tron som gjerne koster mellom 700.000 - 800.000 kr. Andre og tredje plass er Tesla 3 og VW ID.3 etterfulgt av Nissan Leaf, VW Golf og andre kjente merker. Ser vi bort fra El-Bil, så ser du mye av det samme når det gjelder hybrid-bensin og "ren" bensin biler. Mye BMW, Mercedes, VW, Audi, Toyota ++. Når det gjelder hvem som er mest fornøyd med bilene sine, og da er alle biler inkludert (ikke kun el-bil, for bilparken eksisterer fortsatt aller mest av fossile biler), så er verken Honda eller Kia / Hyundai i toppen. Her ser du hvem som er på toppen av lista - se på topp 5, og det er praktisk talt uavgjort mellom Volvo, Toyota og BMW og Mercedes er også svært nære. 1) Lexus - 929 poeng 2) Volvo - 888 poeng 3) Toyota - 887 poeng 4) BMW - 886 poeng 5) Mercedes - 880 poeng https://www.smartepenger.no/forbruker/1045-kundetilfredshet-bil Hvis vi ser på Honda, så er de på 11. og 12.plass, sammen med VW, med henholdsvis 848 og 847 poeng. Mazda og Skoda er faktisk litt foran Honda og VW, (Mazda 7.plass med 873 poeng / Skoda 8.plass med 864 poeng og Audi 9.plass med 858 poeng). Alle merkene jeg har nevnt, er med andre ord, foran Honda, og VW matcher Honda, ifølge bileiere. Så nevner du Kia og Hyundai, men som du ser, er både Kia og Hyundai helt på bunnen sammen med Citroen, på 18. og 20.plass og det er ikke noe kul plass å være. Kia scorer bra på bare El-bilene sine i det siste, men samlet sett, når det gjelder alle Kia-biler, så ser det ut til at folk ikke er akkurat helt fornøyde med mange av de. Heller ikke med Hyundai. Hyundai har sluttet å selge fossile biler nå og satser desperat på Ionic-konseptet sitt. Kia har også tatt ut en del modeller ut av produksjonen, så Kia er ikke lenger billig å kjøpe. Alle nye biler hos Kia til salgs nå for tiden koster over 310.000 - 320.000 kroner som et absolutt minimum, (innstegsmodellen Kia Stonic) bortsett fra den lille Kia Picanto som starter ved 210.000 kroner. Og det er heller ikke billig - man kan få elektrisk Skoda CitiGo, eller Seat Mii Electric eller VW e-UP til den samme prisen. Kia har mistet for lenge siden argumentet de hadde, nemlig at de leverer "god kvalitet" til lav pris, for det er ikke noe "lavpris" hos Kia å spore. Iallfall ikke hos de modellene de selger her til lands. Kan være at de mener at de leverer god kvalitet, men det er ikke lenger til lavpris. For det andre, Kia sin garanti er ikke lenger så veldig "tøff" å ha, heller, for tyske premium merker tilbyr opptil 200.000 KM garanti innenfor de 5 årene, mens Kia tilbyr opptil 150.000 KM for 7 år. Hos Skoda og VW, som ikke er premium, kan du også kjøpe utvidet garanti som strekker seg til 150.000 KM innenfor 5 år mot et lite tillegg i pris. Jeg vet at jeg heller vil sette meg inn i en 6 - 7 år gammel tysk premium eller Skoda / VW / Toyota enn å sette meg inn i en 8 - 9 år gammel Kia / Hyundai. Skoda er heller ikke billig lenger, og det er som nevnt heller ikke Kia. Men Skoda selger fortsatt veldig godt når det gjelder deres bensin / diesel og lignende biler og nå er de ute med Enyaq, som er elektrisk. Også har de elektrisk CitiGo og flere andre biler skal det bli. Det kommer en ny, fossil Skoda Fabia senere i år også, som starter som 2022 modell. Nye Octavia ble nettopp introdusert sammen med Enyaq og Kamiq ble introdusert ifjor, altså 2020. Så det spiller ikke noe rolle at du mener at Honda-E har litt bedre "interiør" enn Mazda MX-30, og når Honda ikke greier å selge, så får de problemer. Det er det eneste som teller egentlig - salg og profitt av salget. Jeg vet heller ikke om du har fått med deg at Toyota har inngått tett samarbeid med Mazda den siste tiden. Toyota har også fått med Subaru med på samarbeidet. Så Toyota dominerer blant japanske merker og når de har Mazda med seg som også er veldig god kvalitet, så blir det fort trangt for Honda. Honda har i tillegg Nissan å tenke på, selv om Nissan hadde slitt hardt uten Leaf-modellen sin. Men det er nettopp det - Nissan Leaf selger, mens Honda Jazz / Honda-E selger knapt nok noe. Jeg tipper at det ikke blir bare Honda som vil fortsette å slite fremover, men også de du mener er "gode biler", Kia og Hyundai, for nå har kinesiske biler begynt å storme fremover og flere skal det bli. Nå tar Kina over når det gjelder lav pris og akseptabel, grei kvalitet, så Kia og Hyundai kommer til å bli presset fra den kanten også. Tidligere hadde Kia og Hyundai bare japanske bilmerker å tenke på når det gjelder Øst-Asia, men nå kommer Kina med full styrke og sin massive industriproduksjon og forskning. Den elektriske MG fra Kina har allerede solgt det dobbelte i 2020 i forhold til hva de trodde de skulle selge. Anonymkode: bd3d9...b0f 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Du har noen poeng der, folk kjøper bil etter smak og behag og det må de få lov til. e-tron ble en slik salgssuksess i et år der vanlige folk slet med å holde seg i arbeid, mens de med fet inntekt hadde mer til overs. Jeg vil neppe tro det skjer særlig crosshopping mellom e og e-tron, det er helt ulike klasser. Og, ja, Honda har bommet med elbilen sin, noe som mange anmeldere forutså da bilen er for dyr for størrelsen og har for kort rekkevidde. Det er likevel en svært god bil. Det er litt sånn som med SAAB i sin tid - en 9000 var en super bil, trass i forbindelsen til Alfa, men den var for dyr. Ergo, ingen salgssuksess. AutoIndex organiseres via NAF og det fører til en del skjevheter, det også. Ser du på JD Powers, så har Kia de mest fornøyde nybilkundene - i mange land, deriblant USA. Det har skjedd svært mye med koreanske biler på kort tid, og det er ikke uten grunn at de to merkene har klart seg utmerket gjennom pandemien - i et krympende marked. Til syvende og sist spør TS om prisforskjellen mellom billige og dyre biler. Skal vi sammenlikne Kia og Audi nå, eller Toyota og BMW, eller hva det måtte være, så er og forblir svaret at kostnadsforskjellen forblir betydelig. En dyrere bil betyr ikke automatisk at bilen er mer pålitelig, svært ofte betyr det det motsatte. Bare spør folk som eier Rangerover, eller folk som hadde den eneste elbilen med en tilbakekjøps-NDA, Jaguar sin. Anonymkode: 20ee0...16b 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 Toyota om du vil ha mest og best bil for pengene. Jeg synes det er rart å bruke masse ekstra penger fordi man vil at "blikkboksen" skal se litt "kul" ut. Anonymkode: 0cd62...f1b 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Toyota om du vil ha mest og best bil for pengene. Jeg synes det er rart å bruke masse ekstra penger fordi man vil at "blikkboksen" skal se litt "kul" ut. Anonymkode: 0cd62...f1b Anonymkode: 0cd62...f1b 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 Herlighet for et engasjement, kom gjerne med mer! 😄 Jeg lærer masse! ts Anonymkode: f6aad...2c2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #10 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 28.1.2021 den 18.30): Gjett hvem som dominerte El-Bil salget for 2020? Joda, Audi E-Tron som gjerne koster mellom 700.000 - 800.000 kr. Andre og tredje plass er Tesla 3 og VW ID.3 etterfulgt av Nissan Leaf, VW Golf og andre kjente merker. Anonymkode: bd3d9...b0f Er det at folk kjøper noe et tegn på at det er et økonomisk fornuftig valg? Eller smart på noe vis? Folk går man av gårde for å kjøpe hytte og båt, alkohol, tobakk og brus. Det betyr ikke at det er a) økonomisk forsvarlig å gjøre det, eller b) bra for helsen/livskvaliteten/planeten/bestemor på Gjøvik. Om jeg skal bruke mine egne penger, og har to like biler fra Honda/Toyota/Kia eller Audi/BMW/Jaguar går jeg definitivt for det første. Skal noen andre betale for det, hadde det vært kjekt å prøve Jaguar. Men da beholder jeg min gamle bil slik at jeg har noe å kjøre rundt med når Jaguaren er på verksted... Det at naboen sitter på et huslån på 30 år, har en svær båt til millionen som han bruker 2 ganger i året, og må vedlikeholde tre hytter til seg selv, svigers og bestemor på Gjøvik, i tillegg til sin Audi til 800k, betyr ikke at jeg vil leve som ham. Smarte valg og vanlige valg er langt ifra det samme. Anonymkode: 20ee0...16b 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #11 Skrevet 1. februar 2021 Mitt tips er også Toyota. Driftssikre biler som kanskje ikke er så spennende av utseende, men det er biler du kan stole på. Når du først må få fikset noe er det gjerne mye billigere bildeler enn for eksempel de tyske merkene. Anonymkode: f41a8...55b
Illuminatum Skrevet 1. februar 2021 #12 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 22.31): Folk som er så fattige vil ha Honda og Toyota, Audi er det kun unggutter uten peil som soper opp. Verditapet blir enormt, mens Hondaen holder seg litt til. Anonymkode: 20ee0...16b Så få Honda som er registrert er det vel neppe så mange som vil ha Honda, og ikke er de billige heller. Kjempedyre deler. Skal en ha rimelig bil så ville jeg i alle fall kikket på de koreanske merkene,.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå