AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #21 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja barnevakt mange ganger i uken blir jo kjempe billig 🙄 Snakk om hysteri! Det er bare til å presentere kjæresten som en venn,verre er det ikke. Anonymkode: 4178f...4a2 Barnevakt kan være en bestemor eller lignende også. Jeg har barnepass av min mamma når det trengs, HELT gratis 🙃 Anonymkode: 003ea...29f 3
*Mocca* Skrevet 25. januar 2021 #22 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja barnevakt mange ganger i uken blir jo kjempe billig 🙄 Snakk om hysteri! Det er bare til å presentere kjæresten som en venn,verre er det ikke. Anonymkode: 4178f...4a2 Barn er ikke dumme, de skjønner fort forskjellen på venn og kjæreste, på måten man ser på hverandre bare. Ikke minst kan man alliere seg med venner, familie og ikke måtte kjøpe tjenester. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da hadde ingen alenemammaer funnet seg ny kjæreste da! Ikke alle som kan ha barnevakt flere ganger i uken. Anonymkode: 4178f...4a2 Såklart de kan finne seg ny kjæreste likevel, som andre har sagt, ses når barna har lagt seg, noen som passer barna osv. Mange klarer det fint uten at de må involvere unga, men man må være løsningsorientert såklart. 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #23 Skrevet 25. januar 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: Forloverse innen ett år er tragisk. Anonymkode: 9bdf6...4f4 Vi forlovet oss godt under et halvt år etter at vi ble sammen. Er fortsatt gift nå, omtrent 12 år senere. Anonymkode: c0343...9e3
Pinkee Skrevet 25. januar 2021 #24 Skrevet 25. januar 2021 Man bør være rimelig sikker på at dette er et forhold som vil vare, før man involverer barn. Så enkelt, men dog så komplisert for mange. For er mor/far forelsket/kåt, så må jo det gå foran barns behov for trygghet og forutsigbarhet. 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #25 Skrevet 25. januar 2021 *Mocca* skrev (8 minutter siden): Barn er ikke dumme, de skjønner fort forskjellen på venn og kjæreste, på måten man ser på hverandre bare. Ikke minst kan man alliere seg med venner, familie og ikke måtte kjøpe tjenester. Såklart de kan finne seg ny kjæreste likevel, som andre har sagt, ses når barna har lagt seg, noen som passer barna osv. Mange klarer det fint uten at de må involvere unga, men man må være løsningsorientert såklart. Helt uaktuelt å kun være med kjæresten de få timene sønnen min sover. Vi har heller funnet på gøye aktiviteter alle tre så kjærestem min blir kjent med sønnen min,å sønnen min kan bli bedre kjent med han. Anonymkode: 4178f...4a2
*Mocca* Skrevet 25. januar 2021 #26 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Helt uaktuelt å kun være med kjæresten de få timene sønnen min sover. Vi har heller funnet på gøye aktiviteter alle tre så kjærestem min blir kjent med sønnen min,å sønnen min kan bli bedre kjent med han. Anonymkode: 4178f...4a2 Nettopp, det er jo det flere her sier ikke er så greit. At ikke barna skal introduseres og bli kjent med ny kjæreste fort, nettopp fordi det blir ustabilt for barna å bli kjent med ny kjæreste, så blir det slutt og personen forsvinner, før det kommer ny igjen..... Potensielt flere nye.... Fordi man faktisk ikke vet tidlig om det er noen som blir i livet over lang tid. 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #27 Skrevet 25. januar 2021 *Mocca* skrev (8 minutter siden): Nettopp, det er jo det flere her sier ikke er så greit. At ikke barna skal introduseres og bli kjent med ny kjæreste fort, nettopp fordi det blir ustabilt for barna å bli kjent med ny kjæreste, så blir det slutt og personen forsvinner, før det kommer ny igjen..... Potensielt flere nye.... Fordi man faktisk ikke vet tidlig om det er noen som blir i livet over lang tid. Presenterer han jo ikke etter date nummer 2 da! Anonymkode: 4178f...4a2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #28 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vi forlovet oss godt under et halvt år etter at vi ble sammen. Er fortsatt gift nå, omtrent 12 år senere. Anonymkode: c0343...9e3 Hvorfor sånt hastverk? Det er altfor tidlig å dra barn inn i et nytt ekteskap. Anonymkode: 9bdf6...4f4 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #29 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Helt uaktuelt å kun være med kjæresten de få timene sønnen min sover. Vi har heller funnet på gøye aktiviteter alle tre så kjærestem min blir kjent med sønnen min,å sønnen min kan bli bedre kjent med han. Anonymkode: 4178f...4a2 Du virker meget ung. Anonymkode: 9bdf6...4f4 6
*Mocca* Skrevet 25. januar 2021 #30 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Presenterer han jo ikke etter date nummer 2 da! Anonymkode: 4178f...4a2 Kanskje ikke, men åpenbart veldig mye tidligere enn det som egentlig er lurt, med tanke på barna. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du virker meget ung. Anonymkode: 9bdf6...4f4 Godt sagt! Dating blir vanskeligere når man har barn, fulltid eller delvis. Men det er fortsatt hensynet til barnet/barna som må komme først. Selv om det kan være frustrerende. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #31 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du virker meget ung. Anonymkode: 9bdf6...4f4 Ja jeg må vel være ung for å ikke vente til jeg er 18 år med å finne meg ny kjæreste 🙄 Ikke alle har mulighet til å ha barnevakt ofte. Anonymkode: 4178f...4a2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #32 Skrevet 26. januar 2021 1 år minimum før det møtes Anonymkode: cc3ba...20d 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #33 Skrevet 26. januar 2021 Ifølge eksen min kan man fint presentere barna til den nye, under datingfasen, før forholdet er fastsatt... 🤦♀️ Ifølge meg kan man klare å date en god stund uten å involvere barna før man er trygg på at det blir et ordentlig forhold. Date i flere mnd. Har man barn så er det hensynet til de som bør komme først, ikke hensynet til hvor mye mor/far trenger en ny i livet sitt. Anonymkode: d04b4...75e 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #34 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ifølge eksen min kan man fint presentere barna til den nye, under datingfasen, før forholdet er fastsatt... 🤦♀️ Ifølge meg kan man klare å date en god stund uten å involvere barna før man er trygg på at det blir et ordentlig forhold. Date i flere mnd. Har man barn så er det hensynet til de som bør komme først, ikke hensynet til hvor mye mor/far trenger en ny i livet sitt. Anonymkode: d04b4...75e Flere mnd mener jeg minimum 6 mnd, helst 1 år. Anonymkode: d04b4...75e 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #35 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mange latterlige folk som svarer her! Så vi som er alenemamma skal holde oss singel i 18 år da eller?? Å skal forholdet med en kjæreste vare så holder det ikke det å kun møtes de få gangene vi alenemammaer har barnefri. Når barnet møter kjæresten min så har jeg bare sagt at vi er venner,å finner på gøye aktiveter alle tre. Sønnen min er vant til at jeg har flere menn som er på besøk som jeg bare er venner med,så han har ikke stusset på en ny venn av mamma. Anonymkode: 4178f...4a2 Så du vil heller lure sønnen din? Anonymkode: d6278...012 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #36 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): 1 år minimum før det møtes Anonymkode: cc3ba...20d Fordi? Anonymkode: d6278...012
Ulrikke Skrevet 26. januar 2021 #37 Skrevet 26. januar 2021 Jeg/vi gjorde det på en måte jeg aldri ville anbefalt andre. Det dukket opp et hus med mange nok rom vi hadde råd til, så vi valgte å hoppe i det da vi hadde vært sammen et halvt år. Det er nå over 18 år siden, og vi bor her fortsatt. Vi er ikke forlovet, men stebarn og felles barn merker neppe forskjell. Det gikk kjempefint for oss og for alle barna involvert, de var positive fra dag 1. Men jeg ville jo aldri sagt til andre at de burde gjøre det sånn. Så av og til kan det faktisk funke.
Boblerone Skrevet 26. januar 2021 #38 Skrevet 26. januar 2021 Ulrikke skrev (53 minutter siden): Jeg/vi gjorde det på en måte jeg aldri ville anbefalt andre. Det dukket opp et hus med mange nok rom vi hadde råd til, så vi valgte å hoppe i det da vi hadde vært sammen et halvt år. Det er nå over 18 år siden, og vi bor her fortsatt. Vi er ikke forlovet, men stebarn og felles barn merker neppe forskjell. Det gikk kjempefint for oss og for alle barna involvert, de var positive fra dag 1. Men jeg ville jo aldri sagt til andre at de burde gjøre det sånn. Så av og til kan det faktisk funke. Veldig fint og bra for alle at det fungerte for dere, men personlig synes jeg det er en helt enormt stor risiko og her setter man jo ikke barna først på noen måte, det blir jo rent sjansespill. Et familiemedlem av meg gjorde det samme som dere. Fant hus som passet til både han og hennes med barn på begge kanter. De hadde ikke vært sammen lenge og det gikk skikkelig skeis. Det var fem barn det gikk ut over. Synes det er helt ufattelig egoistisk. 2
Ulrikke Skrevet 26. januar 2021 #39 Skrevet 26. januar 2021 Boblerone skrev (1 minutt siden): Veldig fint og bra for alle at det fungerte for dere, men personlig synes jeg det er en helt enormt stor risiko og her setter man jo ikke barna først på noen måte, det blir jo rent sjansespill. Et familiemedlem av meg gjorde det samme som dere. Fant hus som passet til både han og hennes med barn på begge kanter. De hadde ikke vært sammen lenge og det gikk skikkelig skeis. Det var fem barn det gikk ut over. Synes det er helt ufattelig egoistisk. Jeg er helt enig! Det skal sies at vi begge visste hva vi så etter i hverandre, vi var dønn ærlige før vi vurderte dette - men det vil nok andre si også (selv om jeg tror mange lever på en rosa sky så tidlig i et forhold). Jeg velger allikevel å si det som det er uten å være anonym engang fordi det FINNES slike historier. Selv om jeg opplevde en sånn historie selv tror jeg at det går skeis for de fleste! Men dette presiserer jeg jo også, jeg anbefaler ingen å gjøre det sånn! Barna i dette tilfellet var små, jeg tror IKKE jeg ville gjort det på samme måte med tenåringer! Men du har helt rett, det er et enormt sjansespill som dessverre barna ofte blir taperne i! 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #40 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så du vil heller lure sønnen din? Anonymkode: d6278...012 Jeg burde vel vært fratatt barnet av BV fordi jeg kommer med en hvit løgn 😂😂 Anonymkode: 4178f...4a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå