Gå til innhold

Noteres henvendelse til legevakt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg henvendte meg til legevakten telefonisk, i forbindelse med selvskading. Jeg trengte noen forsikringer fra dem, eller noe sånt... Poenget er at jeg kun snakket med dem på telefon - dro ikke inn på time.

Noteres henvendelsen noe sted? Kommer fastlegen til å få vite dette? Av forskjellige grunner ser jeg helst at legen ikke får kjennskap til hendelsen. 

Anonymkode: c7612...31c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste henvendelser til legevaktsentral blir notert ned i deres systemer. Det er ikke alltid kontaktinfo videresendes til fastlege. 

Anonymkode: e07c3...978

Skrevet

Hos oss gjør det det, sendes også automatisk til fastlegen.

Anonymkode: cf01c...14e

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De fleste henvendelser til legevaktsentral blir notert ned i deres systemer. Det er ikke alltid kontaktinfo videresendes til fastlege. 

Anonymkode: e07c3...978

Ok. Kommer det bare an på forskjellig praksis fra sted til sted da, eller kommer det an på henvendelsen? 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hos oss gjør det det, sendes også automatisk til fastlegen.

Har man mulighet til å reservere seg fra det? 

Takk for svar

Skrevet

Det blir notert i din journal på legevakten. 

Hvorfor ønsker du ikke at fastlegen får vite det? Er det ikke ønskelig med god oppfølging og bli frisk?

Anonymkode: 87164...fd9

• Liker 1
Skrevet

Kontakt skal journalføres, det varierer om info automatisk sendes fastlege, det er lovpålagt at man skal kunne reservere seg mot dette. 

Anonymkode: 392d4...bb7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir notert i din journal på legevakten. 

Hvorfor ønsker du ikke at fastlegen får vite det? Er det ikke ønskelig med god oppfølging og bli frisk?

Anonymkode: 87164...fd9

Ok. Egen journal der? 

Jo, jeg ønsker det men akkurat denne ene tingen er jeg veldig flau over. Jeg er henvist dit jeg skal fra før av, så det gjør ikke noe fra eller til om legen vet om akkurat siste hendelse. Men skjønner spørsmålet ditt 👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kontakt skal journalføres, det varierer om info automatisk sendes fastlege, det er lovpålagt at man skal kunne reservere seg mot dette. 

Anonymkode: 392d4...bb7

Kan man ringe og få ting slettet i ettertid? Blir kanskje veldig på detaljnivå nå men blir jo i så fall en litt klein telefonsamtale. Gidder ikke gjøre det om det ikke går på den måten. 

Skrevet

Hos oss kan man si ifra at man ikke vil ha fastlegen registrert, men man får ikke forandret det i ettertid, journal sendes morgenen etter ca kl 08.

• Liker 1
Skrevet

Dette var nytt for meg.. vil fastlegen da se det neste gang han åpnet journalen? Noen som vet om st olavs praktiserer dette?

Anonymkode: dc69d...084

Skrevet

Det er lovpålagt å journalføre alle henvendelser. Så sykepleieren må journalføre. Om det videresendes til fastlege er ulikt

Anonymkode: 562b0...b24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...