Thyra Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Baby er 11 mndr, og jeg oppdaget akkurat at hn har en liten grop i ene fortannen, som en liten fure. Kan hn ha fåtg hull i tennene allerede?? Vi pusser morgen og kveld, men er litt vanskelig å komme godt til fordi han ofte er veldig motvillig, og hn får ikke saft eller andre søte drikker. Eller kan det være at det har blitt en skade på tanna fordi han har bitt i noe hardt eller fordi han ofte skjærer tenner?
Thyra Skrevet 25. januar 2021 Forfatter #2 Skrevet 25. januar 2021 (endret) Vet jo ikke hvor lenge det har vært sånn, siden det er vanskelig å få sett tennene hans ordentlig. Men han har ikke hatt noen stygge fall eller noe. Men biter på alt han får tak i og skjærer ofte tenner. Tenkte å spørre neste gang på helsestasjonen, men lurte på om noen her har erfaring. Endret 25. januar 2021 av Thyra
Thyra Skrevet 25. januar 2021 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2021 (endret) Omtrent sånn ser det ut, helt rett spalte nederst foran. Endret 25. januar 2021 av Thyra
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #5 Skrevet 25. januar 2021 Min eldste hadde sånn helt fra tannen kom ut ved 8 måneders alder. Jeg er bittelitt hysterisk og dro raskt til tannlegen som mente dette ikke var noe å bekymre seg for. Barnet er nå 5 år og ingen problemer med den tannen 😊 Anonymkode: 7231f...94a 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #6 Skrevet 25. januar 2021 Jeg hadde en sånn spalte oppover hele den ene tannen min. Tannlegen sa det va en medfødt skade/feil i tannen som hadde vært der fra den kom ut. Har fått fikset det i voksen alder ved å legge fylling i😊 hadde ingen problemer med tannen, men du kannjo høre med tannlege så slipper du å gå å bekymre deg Anonymkode: 1dda1...0cf
Thyra Skrevet 25. januar 2021 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min eldste hadde sånn helt fra tannen kom ut ved 8 måneders alder. Jeg er bittelitt hysterisk og dro raskt til tannlegen som mente dette ikke var noe å bekymre seg for. Barnet er nå 5 år og ingen problemer med den tannen 😊 Anonymkode: 7231f...94a Godt å høre. Jeg vet som sagt ikke om tannen alltid har vært sånn, eller om den har blitt sånn. Har jo ikke lyst å dra unødig til tannlegen i disse koronatider heller..
Thyra Skrevet 25. januar 2021 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2021 Når jeg klarte å studere tennene nøyere, så jeg at hn hadde antydning på den andre tannen også. På nøyaktig samme sted. Hm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå