Gå til innhold

Hvilken baderomsvekt anbefales?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan dere anbefale en god baderomsvekt? Hadde egentlig tenkt å kjøpe kun en enkel som viser vekt, men ser jo at det er en jungel der ute. Er det funksjoner som er kjekke å ha som man kanskje ikke tenker på? Er det noen som dere er spesielt fornøyd med? 

Anonymkode: 1ea17...cd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er uødvendige, og til dels sterkt misvisende, men hvis du har lyst på en vekt med disse funksjonene, så kjøper du en med. Min vekt viser bare vekt og ferdig med det.

Anonymkode: ebfd7...d5f

• Liker 1
Skrevet

Min viser også kun vekt. Hvis du vil vite fettprosent kan du heller kjøpe en faktisk fettprosent-klype, mye mer nøyaktig enn bare noe tall som ikke helt stemmer :)

Anonymkode: 14dad...fbb

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

De er uødvendige, og til dels sterkt misvisende, men hvis du har lyst på en vekt med disse funksjonene, så kjøper du en med. Min vekt viser bare vekt og ferdig med det.

Det er ikke det at jeg nødvendigvis hadde så lyst på en vekt med flere funksjoner, men jeg var ikke klar over at det var så mye å velge i. Ønsker egentlig bare anbefalinger jeg. Om den har 15 ulike funksjoner spiller egentlig ingen rolle, men om det er til å bruke så er det jo greit nok. Er mer opptatt av hvilken vekt som folk anbefaler og er veldig fornøyd med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke det at jeg nødvendigvis hadde så lyst på en vekt med flere funksjoner, men jeg var ikke klar over at det var så mye å velge i. Ønsker egentlig bare anbefalinger jeg. Om den har 15 ulike funksjoner spiller egentlig ingen rolle, men om det er til å bruke så er det jo greit nok. Er mer opptatt av hvilken vekt som folk anbefaler og er veldig fornøyd med. 

Nei, det kan bli overveldende. Men jo flere funksjoner, jo høyere pris, og hvis du ikke er interessert i de ekstra funksjonene, og hvis pris spiller en rolle, kan det bli enklere å velge.

Jeg kjøpte min på LIDL og er sånn rimelig fornøyd, kan ikke si jeg anbefaler den, men den er grei nok og gjør jobben. Min anbefaling går derfor mer på å velge en som er innenfor din prisklasse og håpe at du ikke fikk en mandagsvekt 😆 Og fremfor alt bruke den korrekt, både fysisk og mentalt. Du vet, alltid veie seg til samme tid, og ikke gå bananas hver gang du får et overraskende tall.

Skrevet

Ikke helt det du spør om, men tips til badevekt å styre unna. Vi har en til 200-300 kr fra Clas. Anbefale ikke. Den varierer veldig. Ene minuttet er du xx,8 kg og to minutter etterpå er du xx,4 kg. Veldig unøyaktig med andre ord. 

Skrevet
Alvea skrev (1 time siden):

Ikke helt det du spør om, men tips til badevekt å styre unna. Vi har en til 200-300 kr fra Clas. Anbefale ikke. Den varierer veldig. Ene minuttet er du xx,8 kg og to minutter etterpå er du xx,4 kg. Veldig unøyaktig med andre ord. 

Takk for informasjonen. Da vet jeg hva jeg IKKE skal kjøpe :vekt:

Skrevet

Jeg tror jeg skal kjøpe meg en ny, har en digital med mange funksjoner (som ikke virker). Vekten kan vise opptil 1 kg feil. 

Vil gjerne ha tips til vekt som virker som den skal. 

Anonymkode: 72c0d...b6a

Skrevet

Når du skal veie deg må vekten ha et JEVNT underlag, pass på at "føttene" ikke står på flisefugen osv. 

Mtp type vekt, det holder å vise KG, er du for mange kg i fohold til høyden din sier det seg selv at fettprosenten er for høy. ville gått for en enkel digital en

Skrevet
Alvea skrev (11 timer siden):

Alle vekter kan ha litt variasjon. Det er anbefalt å ta 3 målinger etter hverandre også gå ut i fra gjennomsnittet til de 3 ☺️. Det lærte jeg på studiet med skikkelig dyre vekter og de fluktuerte også. 

Anonymkode: bc964...2be

• Liker 1
Skrevet
Teardrop skrev (17 timer siden):

Når du skal veie deg må vekten ha et JEVNT underlag, pass på at "føttene" ikke står på flisefugen osv. 

Mtp type vekt, det holder å vise KG, er du for mange kg i fohold til høyden din sier det seg selv at fettprosenten er for høy. ville gått for en enkel digital en

Men altså, jeg spør kun om det er noen som kan anbefale en vekt som er god...Altså om det er noen her inne som har kjøpt en vekt som de er fornøyd med og som kan anbefales.

Spør altså ikke om råd om hvordan jeg skal veie meg eller om hvordan jeg skal vite om fettprosenten min er for høy :fnise: Jeg vet hva jeg veier jeg, men jeg ønsker meg en ny vekt fordi det er på tide å bytte ut den på snart 20 år :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...