AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Polet stenges.. akkurat det barn trenger som sitter hjemme med hjemmeskole og frustrerte permiterte foreldre.. mer alkohol og spetakkel. men her ser dere hvorfor det er så viktig for staten å holde polet åpent Anonymkode: c3756...613 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Blir forbanna av dette. Har selv småsøsken hos alkoholikerforeldre og som strever enormt mye nå med hjemmeskolen og det at de må være hjemme hos mor og far som har hjemmekontor på dagtid og fylla ( som oftest ender med kjefting, smelling og å ramle rundt ) på kveldstid. Anonymkode: c4e48...80d 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 Det er så hjerterått. Tenk hvor mange barn og unge som lider. Tror ikke vi kan forestille oss hvor ille forholdene er for noen. Anonymkode: 472ac...67a 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #4 Skrevet 25. januar 2021 De som har alkoholproblemer kjører bare til en annen kommune og handler. Evnt får tak i hjemmebrent. Anonymkode: 70213...d09 19
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #5 Skrevet 25. januar 2021 Så dere tror faktisk at stengte pol gjør at de som har et usunt forhold til alkohol ikke får tak i alkohol? 😂🙄 Anonymkode: 361e3...7ce 35
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #6 Skrevet 25. januar 2021 En alkoholiker kan gjøre livet til et helvete for et lite barn. En alkoholiker som ikke får tak i drikken sin, er faktisk verre. Unner ikke noen barn noen av delene, men når verden først er sånn, så er ikke det lure alternativet å stenge polet. Anonymkode: 33731...64f 24
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #7 Skrevet 25. januar 2021 Trist at et stengt pol skal skape så mye misnøye og lange køer. Greier ikke folk seg uten alkohol noen dager? Anonymkode: 933c0...b36 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #8 Skrevet 25. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Trist at et stengt pol skal skape så mye misnøye og lange køer. Greier ikke folk seg uten alkohol noen dager? Anonymkode: 933c0...b36 På tide med en realitetsorientering kanskje? Verden har ufattelig mange triste sider. Anonymkode: 33731...64f 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #9 Skrevet 25. januar 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Blir forbanna av dette. Har selv småsøsken hos alkoholikerforeldre og som strever enormt mye nå med hjemmeskolen og det at de må være hjemme hos mor og far som har hjemmekontor på dagtid og fylla ( som oftest ender med kjefting, smelling og å ramle rundt ) på kveldstid. Anonymkode: c4e48...80d Når man vet om sånne situasjoner har man ansvar for å melde til barnevernet. Anonymkode: e5b7c...2d9 18
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #10 Skrevet 25. januar 2021 Jeg har ikke erfaring med alkoholmisbrukere og tenkte først som mange andre; det er jo idioti å holde polet åpent - av alle ting! Bildene av "polfarerne" i media virker også helt koko! Hva feiler det folk?? Så har jeg lest litt ulike innspill og kommentarer, og tenkt meg litt om Kanskje er det ikke så merkelig likevel? Alkoholikere går svært langt for å få tak i det de trenger. Som å valfarte til andre kommuner og stå i lange smittekøer der. Evt drikker de ulovlige varer, smugler osv. Får de ikke tak i noe, blir det hvertfall ikke levelig hjemme! Hva man iverksetter for å ivareta de stakkars barna i de utsatte hjemmene er en annen sak. Kanskje burde innsatsen der høynes?Tydeligvis (lest også i denne kommentartråden) sitter det folk som vet om uholdbare hjemmesituasjoner for barn, uten å melde fra! Det er også en slags dugnad. Mange synes å mene at det bare er Erna og co's skyld når smittetallene øker og tiltakene strammes. De glemmer at det faktisk gjelder "meg" og min innsats også, og ikke bare alle andres. Jeg stemmer ikke høyre, men synes faktisk de har gjort en god jobb her! (Resten av de i polkøene blåser uansett i smittevern, og da er det tross alt bedre at de handler i egen kommune - uten kø).. Anonymkode: a55dc...ba3 6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #11 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En alkoholiker kan gjøre livet til et helvete for et lite barn. En alkoholiker som ikke får tak i drikken sin, er faktisk verre. Unner ikke noen barn noen av delene, men når verden først er sånn, så er ikke det lure alternativet å stenge polet. Anonymkode: 33731...64f Dette, svært bra at de våget å åpne polet igjen. Synes det er betryggende at man endre avgjørelser når man forstår at de er feil. Veldig ofte står man for avgjørelsen og lar det gå prestisje i det, og man våger ikke stå i kritikken. Klapp på skulderen for å reversere stengning av polet. Anonymkode: 92de5...050 10
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #12 Skrevet 25. januar 2021 Hvor er all denne bekymringen for disse barna i sommerferien, når skolen er stengt i flere måneder og Vinmonopolet er åpent? Anonymkode: 26a57...66b 12
Cuntzilla Skrevet 25. januar 2021 #13 Skrevet 25. januar 2021 (endret) Stengte pol kan gi økt hjemmebrenning, smugling og reise. I tillegg er nok ikke en alkoholiker med abstinenser så greit å ha hjemme heller.. 😕 Det er Helsedirektoratet som anbefaler dette, fordi det å stenge kan være å utsette personer med avhengighet for alvorlig helserisiko. Det er nettopp alkoholikerne og deres familie det tas mest hensyn til. Det er grenseløst naivt å tro at om man stenger polet så bare legger alkoholikerne fra seg flaska og sover av seg bakrusen en dag og så er alt glitter og regnbuer. "Greier ikke folk seg uten alkohol noen dager?" Folk flest ja.. men ikke de med en sykdom. For øvrig så er også avgiftene på polet øremerket tiltak innen helse. Og ikke insinuer at det er åpent fordi det er eid av staten, det er det dummeste jeg har hørt i dag. Det er jo tidlig fremdeles, men jeg tviler på noen slår deg likevel. Så lei av idioter på sosiale medier nå som nører opp under bullshit og fake news. Helt seriøst spørsmål: Kan noen av dere som følger Helsesista fortelle henne at hun driver og sysler med noe som er farlig nær en hjernedød konspirasjonsteori, og at hun snakker om noe hun ikke har greie på? Det er spesielt graverende når hun er en offentlig person som fremstiller seg som en med kompetanse på helse. Endret 25. januar 2021 av Cuntzilla 14
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #14 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor er all denne bekymringen for disse barna i sommerferien, når skolen er stengt i flere måneder og Vinmonopolet er åpent? Anonymkode: 26a57...66b Hvor er bekymringen for alkoholikere når det er helligdager og søndager? Gir ingen mening. Anonymkode: 1d9fa...43d 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #15 Skrevet 25. januar 2021 Hvis folk kunne oppføres seg og være uten polvarene sine så hadde ikke polet trengt å åpne igjen, men når folk ikke nøyer seg med øl/cider fra butikken i skarve to uker men MÅ reise land og strand rundt, så er det sånn det blir. Det er faktisk farligere å ha tusener av folk med potensiell smitte rekende til nabokommunene på polvandring enn å holde åpent der de er. Avgjørelsen om å åpne er tatt i samråd med helsemyndigheter, både mtp smittevern og tanke på de som trenger alkohol for å fungere. Alkoholabstinens er faktisk dødelig, for oss som ikke er i risiko for det kan det være greit å ha en flaske vin eller to i skapet til en annen gang det blir stengt hvis behovet er så stort. Ellers er jeg g drittlei dumme på folk i kommentarfelt og forum som snur og vender på problemstillinger og lager løgner, konspirasjoner og fake news ut av hendelser som dette. Det handler ikke om å prioritere pol over skole, fritidstilbud eller andre butikker, det handler i hovedsak om at folk ikke kan oppføre seg og at reguleringene må være deretter. Og de av dere i denne tråden som vet om barn som lider hjemme, dere har et ansvar for å si fra og skaffe barna hjelp. Uavhengig av smitteverntiltak, nedstengning og tilgang til polvarer. Anonymkode: ec7b2...a74 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #16 Skrevet 25. januar 2021 Er utrolig takknemlig for at jeg ble oppdratt til å unngå alkohol! Anonymkode: d1ca7...3e5 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #17 Skrevet 25. januar 2021 22 minutter siden, Cuntzilla said: Stengte pol kan gi økt hjemmebrenning, smugling og reise. I tillegg er nok ikke en alkoholiker med abstinenser så greit å ha hjemme heller.. 😕 Det er Helsedirektoratet som anbefaler dette, fordi det å stenge kan være å utsette personer med avhengighet for alvorlig helserisiko. Det er nettopp alkoholikerne og deres familie det tas mest hensyn til. Det er grenseløst naivt å tro at om man stenger polet så bare legger alkoholikerne fra seg flaska og sover av seg bakrusen en dag og så er alt glitter og regnbuer. "Greier ikke folk seg uten alkohol noen dager?" Folk flest ja.. men ikke de med en sykdom. For øvrig så er også avgiftene på polet øremerket tiltak innen helse. Og ikke insinuer at det er åpent fordi det er eid av staten, det er det dummeste jeg har hørt i dag. Det er jo tidlig fremdeles, men jeg tviler på noen slår deg likevel. Så lei av idioter på sosiale medier nå som nører opp under bullshit og fake news. Helt seriøst spørsmål: Kan noen av dere som følger Helsesista fortelle henne at hun driver og sysler med noe som er farlig nær en hjernedød konspirasjonsteori, og at hun snakker om noe hun ikke har greie på? Det er spesielt graverende når hun er en offentlig person som fremstiller seg som en med kompetanse på helse. Er du blant de som tror at det aldri har vært folk på månen? Anonymkode: d1ca7...3e5
Cuntzilla Skrevet 25. januar 2021 #18 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du blant de som tror at det aldri har vært folk på månen? Anonymkode: d1ca7...3e5 Er du dum? Det er vel heller de som tror at polet er åpent bare fordi staten skal håve inn penger som er konspiratoriske her. Prøv og les innlegget en gang til. 15
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #19 Skrevet 25. januar 2021 Problemet er ikke at folk drikker, de klarer tydeligvis ikke å handle på nett og bestille hjemmelevering.... Det er det regjeringen skjønte etter å ha sett køene.. Anonymkode: a90eb...242
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #20 Skrevet 25. januar 2021 Ja, en alkoholiker vil selvsagt ikke få tak i alkohol om polet stenger.. Verste alkoholikeren jeg vet om, brenner selvsagt alkohol selv. Jeg syns det er bedre at folk får tak i alkohol i kontrollerte former, enn at de skal begynne å prøve seg frem med brenning. Anonymkode: a4908...148 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå