Gå til innhold

Hvordan spørre om han er bifil?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg mistenker at han er bifil eller biseksuell. Hvordan kan jeg ta opp dette på en fin måte?

Anonymkode: 186ae...29e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor føler du behov for å ta det opp?

Anonymkode: cf22f...201

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg mistenker at han er bifil eller biseksuell. Hvordan kan jeg ta opp dette på en fin måte?

Kan du ikke bare spørre om han er heterofil? Hvis det er en du dater og vurderer noe mer med så er det vel en helt  normal- ikke noe big deal - ting  å spørre om. 

Endret av Jr.Garcon
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor føler du behov for å ta det opp?

Anonymkode: cf22f...201

Det er viktig for meg å vite det.

Jr.Garcon skrev (1 minutt siden):

Kan du ikke bare spørre om han er heterofil? Hvis det er en du dater og vurderer noe mer med så er det vel en helt  normale - ikke noe big deal - ting  å spørre om. 

Vil du si det er ett vanlig spørsmål å stille til en man dater? 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er viktig for meg å vite det.

Vil du si det er ett vanlig spørsmål å stille til en man dater? 

Hvis jeg dater og blir kjent med en dame med tanke på noe seriøst, så er det selvfølgelig normalt å vite legningen hennes ja. Regner med det samme gjelder motsatt vei. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 2
Skrevet
Jr.Garcon skrev (Akkurat nå):

Hvis jeg dater og blir kjent med en dame med tanke på noe seriøst, så er det selvfølgelig normalt å vite legningen hennes ja.

Ok, da skal jeg ta det opp.

• Liker 1
Skrevet

"Jeg har noen utdaterte fordommer mot bifile og jeg dømmer dem utfra legningen deres, så jeg vil gjerne si ifra til deg sånn at du kan dumpe meg hvis du er bifil eller har et sunt menneskesyn."

Anonymkode: 1f4c3...865

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"Jeg har noen utdaterte fordommer mot bifile og jeg dømmer dem utfra legningen deres, så jeg vil gjerne si ifra til deg sånn at du kan dumpe meg hvis du er bifil eller har et sunt menneskesyn."

Takk, skal si ordrett det du skrev her :)

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min ex var utro med en mann. Jeg har ikke bare fordommer, jeg er traumatisert. 

Skal ikke være sammen med noen som kan gjøre noe så grusomt mot meg igjen.

• Liker 9
Skrevet

Så pga din ex viste seg å være bifil/homofil, så går du rundt og tror alle du treffer potensielt skal være det samme?

Jeg vil tro veldig mange menn vil bli fornærmet av at du spør, og at det er en dealbreaker for flere. Dessverre så er menn generelt sett veldig teite og opptatt av å fremstå som usårbar, maskulin og absolutt ikke homofil. 

• Liker 1
Skrevet
anon321 skrev (1 minutt siden):

Så pga din ex viste seg å være bifil/homofil, så går du rundt og tror alle du treffer potensielt skal være det samme?

Jeg vil tro veldig mange menn vil bli fornærmet av at du spør, og at det er en dealbreaker for flere. Dessverre så er menn generelt sett veldig teite og opptatt av å fremstå som usårbar, maskulin og absolutt ikke homofil. 

Ja, Jeg er uheldigvis redd for det.

Hvorfor skulle det være en dealbreaker at jeg spør om dette ?

• Liker 4
Skrevet
anon321 skrev (3 minutter siden):

Hvis hun møter en mann som ikke tåler å bli spurt " du er heterofil? 🙂" Så er han uansett ikke en kar man taper noe på å gli slipp på.

Snakk om å være hårsår og usikker. 

• Liker 5
Skrevet

Ja, Jeg er uheldigvis redd for det.

Hvorfor skulle det være en dealbreaker at jeg spør om dette ?

Veldig mange menn vil mene at det er negativt at en kvinne tror de er homofil eller bifil. Personlig ville ikke jeg blitt fornærmet av det. Men machokulturen lever videre. Kan vel sammenlignes med hvorfor ingen homofile fotballspillere står frem. 

Jeg tenker sånn, at du har en REELL grunn til å tro at vedkommende er bifil, så er det helt okei å spørre. Men om du har tenkt å spørre alle menn du møter resten av livet ditt, så tror jeg ikke det blir en positiv opplevelse for deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Logikken din henger ikke helt på greip.

Problemet i ditt forrige forhold var utroskap, ikke biseksualitet. Hvilket kjønn han var utro med er jo fullstendig irrelevant. Heterofile er like tilbøyelige til å være utro som bifile og homofile.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Herregud så patetisk å mene på 😂😂

Skrevet
Jr.Garcon skrev (1 minutt siden):

Hvis hun møter en mann som ikke tåler å bli spurt " du er heterofil? 🙂" Så er han uansett ikke en kar man taper noe på å gli slipp på.

Snakk om å være hårsår og usikker. 

Tja, jeg er enig i det også. Men jeg ville gjettet at kanskje 70% av menn ville blitt meget fornærmet over å bli spurt om dette. 
Tenk alle rånere, bodybuildere etc. 
Umulig å vite hvilke type menn TS dater, så vanskelig å svare på det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Logikken din henger ikke helt på greip.

Problemet i ditt forrige forhold var utroskap, ikke biseksualitet. Hvilket kjønn han var utro med er jo fullstendig irrelevant. Heterofile er like tilbøyelige til å være utro som bifile og homofile.

Fortsett med å benekte statistikk og folks erfaringer du. 

Hvorfor tror du de fleste bifile menn har åpne forhold? Fordi dama naturligvis skjønner at hun ikke kan gi mannen det han tenner på seksuelt og begjærer. Hun kan gi han det andre kvinner kan, men aldri det en annen mann kan. Det er jo bare fakta. 

Anonymkode: e10fe...fe3

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at mange menn som både definerer og ser på seg selv som heterofil i rette setting kan ha sex med en mann. Det er mange binysgjerrige menn der ute.

Anonymkode: 79b56...ec0

• Liker 3
Skrevet

Fortsett med å benekte statistikk og folks erfaringer du. 

Hvorfor tror du de fleste bifile menn har åpne forhold? Fordi dama naturligvis skjønner at hun ikke kan gi mannen det han tenner på seksuelt og begjærer. Hun kan gi han det andre kvinner kan, men aldri det en annen mann kan. Det er jo bare fakta. 

Anonymkode: e10fe...fe3

Utroskap er utroskap. Spiller ingen trille HVEM det er med (mann, dame, gammel, ung). 

Så hvorfor du dytter inn ting som har med statistikk å gjøre ...?

Anonymkode: 48efe...a65

Skrevet

I vennegjengen min prater vi ofte om hvor vi ligger på hetero-homo spekteret, altså, er man i ytterkanten eller litt mer mot midten. Noen mener alltid at det ikke er noe spekter for dem, at de er 100% hetero, gjerne menn som sier slikt mens damene ofte er mer åpne for at de er 20% lesbisk for eksempel. Du kan jo begynne med å prate om hvor du selv er på spekteret, og så se hva han sier om seg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...