Gå til innhold

Rotfylling vs trekking av jeksel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har misofoni/ hyperacusis som betyr at jeg er oversensitiv for en del lyder, spesielt lyden av tannlegeborr.

Har gått i 5 år med hull i tennene, og nå har det blitt infeksjon i den nest bakerste jekselen og tannkjøttet oppe i kjeven.

(Jeg har trukket visdomstennene så da er det vel egentlig den 3 bakerste  jekselen) 

Hvis jeg må borre sånn som jeg har det med lyd nå, kommer jeg til å ligge rett ut med kvalme og et oversensitivt nervesystem i lang tid.

Har begynt å tenke på om jeg skal trekke den gamle tannen istedenfor, men vet ikke hvordan tannstillingen og kjeven blir etterpå?

Jeg bor på et lite tettsted med vanlig tannlege, så har ikke mulighet til å få det gjort i narkose ved en stor tannklinikk.

Noen erfaringer?

Anonymkode: 48e37...865

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan du eventuelt kan gjøre behandlingen lettere, annet enn å dope deg skikkelig ned. Men jeg vil anbefale deg å beholde tanna fremfor å trekke, om det i det hele tatt er mulig. Når du blir eldre kan det være tenner som trekkes, og du vil gjerne ha noen igjen til å tygge med.

Anonymkode: e373c...84e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...