Gå til innhold

Sommeren med Filippa


Fru Biscuit

Anbefalte innlegg

Åjåj, leter etter lille gummistøvler jeg :) Håper jeg finner før høsten slår skikkelig til her i Bodø. Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tante teit er på plass :frustrert: Må si at jeg bomma ganske bra på IKM... Ja, ja - da vet jeg i hvert fall at "systemet" fungerer. Og alle symptomene må jeg vel bare forklare med reaksjoner på p-pilleslutt. Så nå er det vel bare å telle dager til neste EL. Et junibarn er vel så bra som et maibarn :Nikke:

Endret av Fru Biscuit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er endelig ferdig med mensen og teller dager til neste EL! I følge mine beregninger bør den komme rundt 5. september en gang. Satser på mye action da :sjarmor:

I helgen fikk vi vite at et vennepar av oss er gravide med nummer to. Jeg gleder meg sånn til det er vi som kan fortelle folk at vi venter barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fru Biscuit!

Dumme tanta som kom likevel :kjempesinna:

Lykke til med prøvinga denne måneden!

Håper det blir mye action og fint junibarn på dere! :)

Klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen, La Traviata og Lille Ballerina! En klem tilbake til dere :klem:

Vel, nå er det i følge beregningene like før EL, så da er det jo bare å sette igang! Mannen har fått beskjed om å være opplagt :ler: Føler oss litt kontroll-freaks som har så oversikt over når og hvor og hvordan, men sånn er vi nå bare en gang.

God helg til alle som er innom!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk vi vite at et vennepar av oss fikk en velskapt liten gutt i går :) Det er alltid så godt å høre om de gangene det går bra! Det blir spennende å følge med dem videre, de er lesbiske og har dermed blant annet en adopsjonprosess foran seg. Men de er ressurssterke og har (nødvendigvis) tatt valget om å få barn veldig bevisst.

Ellers har vi hatt en hyggelig helg. Jeg skulle gjerne ønsket meg litt mindre program, men sånn blir det bare noen ganger. I går snakket jeg bryllup med en venninne av meg som er nyforlovet - det er så koselig :hjerte: På kvelden var vi til middag hos en barndomskamerat av mannen. I dag skal jeg gå tur med bestemoren min, før jeg skal trene sammen med en venninne i kveld. Uansett deilig å gjøre noe annet enn det man gjør i løpet av ukedagene.

Har ingen tegn på EL ennå, hverken slim eller positiv EL-test. Skal teste igjen i morgen, i og med at det egentlig er "dagen." Det hadde vært så gøy om det klaffet denne måneden! Drømme, drømme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fru Biscuit!

Nå har jeg lest igjennom hele dagboken din og funnet ut at vi har helt like sykluser! Synes det var så morsomt så derfor måtte jeg bare skrive :ler:

Venter også på eggløsning i morgen,men jeg har heller ingen tegn til det :sur:

Hverken slim eller positiv test. Trodde jeg var i rute etter p-pille bruk da jeg fikk mensen dagen jeg skulle, etter å ha sluttet i juli (hadde el-slim også den mnd),men kanskje det var en "abstinens-blødning" som de kaller det. Ja,ja.... Det ordner seg vel etterhvert!

Vi får krysse fingrene for at det skjer snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL er på vei! Fikk EL-slim i går, og da skal det vel være alt fra 0 til 5 dager til EL. Jeg har ganske tydelig EL-slim (unnskyld detaljene!), så jeg dropper å teste. Kjenner dessuten på hele kroppen at noe er "i gjære".

Lurer bare på én ting: jeg synes liksom at jeg kjenner aktivitet i begge eggstokkene :overrasket: Er det ikke meningen at de skal levere egg annenhver gang? Noen som vet?

Det hadde vært koselig om det klaffet denne måneden - ikke sant, Liljeline :Nikke: Gøy at vi har samme syklus, vi får følge med hverandre! Det er jo ganske spennende, dette her! Du må skaffe deg en dagbok, forresten!

Endret av Fru Biscuit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fru Biscult!

Jeg sluttet med p-pillen i 23 august og har en del av de samme symptomene du hadde før mens. Jeg er både oppblåst og småkvalm. Men samtidig verker livmoren min veldig, så jeg har et lite håp om at det ikke bare er hormonene etter pilleslutt som lurer meg.

Tror kanskje jeg hadde EL den 30 så jeg venter spennt på å kunne teste meg.

På spørsmålet ditt om EL leste jeg dette i dag:

"Vanligvis produserer eggstokkene modne egg annenhver gang, men noen ganger løsner egg fra begge omtrent samtidig. Da kan vi få toeggede tvillinger".

Resten kan du lese her.

Lykke til med prøvingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På spørsmålet ditt om EL leste jeg dette i dag:

"Vanligvis produserer eggstokkene modne egg annenhver gang, men noen ganger løsner egg fra begge omtrent samtidig. Da kan vi få toeggede tvillinger".

:overrasket: Ojda! Dette kan bli litt mer spennende enn hva jeg hadde ønsket meg! Juhu... Puh, dette satte igang en del tanker! Nei, jeg får vente og se. Det er jo ikke sikkert det har klaffet denne måneden engang!

Venter spent sammen med deg i testingen, Fru Blå! Og takk for hyggelig (og absolutt interessant) hilsen :)

Endret av Fru Biscuit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få ned dette sånn at jeg husker det til neste måned: hadde EL-slim kun på tirsdag og "smerter" i eggstokkene (ja, begge to!) kun i går. I forrige måned varte begge deler i 3-4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg!

Spennende med EL, heier på deg! *heia, heia*

Vet ikke helt det med smerter på begge sider, pleier ikke ha så mye EL-smerter selv.

Men du får ha lykke til! Håper det klaffer for dere!

Klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Fru B!

Snublet innom dagboka di jeg! Vi har også hatt EL nesten på likt, tenk om det kunne klaffet for oss samtidig da! Hadde vært koselig med flere som skulle hatt samtidig!

Ser frem til å følge deg videre, blir spennende når de neste (uutholdelige)14dagene har gått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser frem til å følge deg videre, blir spennende når de neste (uutholdelige)14dagene har gått!

Ja, det er sjelden 14 dager har gått så treigt som nå når vi prøver :forvirret: Vet ikke om jeg har helt tro på at det har klaffet denne måneden, har foreløpig ingen symptomer. Var litt småkvalm og emosjonell i går, men det var jeg jo forrige måned også, uten at det betydde noe som helst. Tror nok bare at det er uvant med alle disse "frie" hormonene. Har jo gått på p-piller i en del år.

Nei, jeg får prøve å tenke på noe annet. Det er over en uke til jeg kan teste (IKM ca 21. september). Det er nydelig vær i dag, så etter at jeg har jobbet litt og lest litt skal jeg rusle meg en tur. I ettermiddag skal jeg se på brudekjoler sammen med en god venninne som gifter seg i februar. Det blir jo koselig da :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er utrolig at 14 dager kan ta et års tid liksom (inni hodet)!

Men vi har nå hverandre i mellomtiden! Så er det jo bare ni dager igjen til IKM ca!

Kjenner at jeg er spent ja!!

Brudekjoler hørtes veldig koselig ut ja....Så er det jo litt spesielt å dele slikt også vil jeg tro? Tar liksom ikke bare en fjern bekjent med seg på slikt!

Blir sikkert en fin venninnestund!

Ha en fin mandag du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...