Gå til innhold

Sommeren med Filippa

Fru Biscuit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Næmen du da- ikke bli deppa av ei sykemelding :fy_fy: Slik som du har slitt og hanglet i det siste. Sykemelding er jo ikke noe man gjør med glede (iallefall få vil jeg tro). Jeg håper du nyter tiden godt og får roet litt ned.

Akupunktur er absolutt verdt å prøve! Litt ubehagelig akkurat i det nålene stikkes inn, men etter en halvtime er de ute igjen. ;)

Håper dagen i dag er god for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord, Skytte, Leanora og LB :klem:

Jeg var en tur "nede i kjellern" på tirsdag. Denne siste tiden har vært mye tyngre enn hva jeg hadde forestilt meg at den skulle bli. Det er tøft å ikke ha hverken energi eller krefter, i tillegg til denne forbannede kvalmen.

Men nå har jeg prøvd å ta meg sammen litt, akseptere situasjonen og gjøre det beste ut av det. "Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det."

I tillegg har vi begynte å spre nyheten litt nå, noe som gjør at jeg blir minnet på grunnen til at ting er som de er. Folk blir så glade på våre vegne, og det er så hyggelig å snakke om en bebis igjen, og ikke bare om den dårlige formen.

Og vips! Hva tror dere skjer? I går hadde jeg ikke en eneste kvalmetokt! Må fremdeles jobbe litt med å få spist, men jeg kastet ikke opp! Og dagen i dag er foreløpig like bra :klappe:

Så jeg velger å være optimist og håpe på at dette varer :Nikke:

I kveld får jeg besøk av min beste venninne. Vi skal lage litt mat (prøve å lure i meg litt kjøtt), skravle og kanskje se en film. Det skal bli så hyggelig å se henne igjen. I morgen får jeg besøk av brodern. Mannen er nemlig bortreist og han har gitt folk beskjed om å passe på meg :hjerte: Blir helt rørt av all denne omsorgen, jeg :sjenert:

Endret av Fru Biscuit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fru Biscuit!

Kjedelig med den kvalmen, fint å høre at du har blitt bedre i allefall. Får håpe det holder seg slik!

Ha ei koselig helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :hjerte:

Herlig å høre at du føler deg bedre! Får håpe det varer lenge, og at du slipper å bli plaget igjen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, ble helt satt ut av dette med Hulderjenta :tristbla: At livet kan være så urettferdig! Også må jeg innrømme at jeg ble veldig redd på egne vegne... Man vet jo aldri...

Formen er fremdeles slapp, men jeg har gradvis sluttet å kaste opp, selv om kvalmen lurer i bakgrunnen hele tiden. Matlyst eier jeg ikke. Føler absolutt at det er liv.

Det snør ute. Jeg vil så gjerne få et barn som kan oppleve alt dette; den første snøen, lukten av nyutsprungne tulipaner, hakkespetten i furua utenfor...

*litt sentimental fru B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig trist :tristbla: Må bare tenke positivt, og fokusere på at alt kommer til å gå bra :klem: *koser på mage* :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, LB :klem:

Gårsdagens kjempehyggelige lørdagskveld endte selvfølgelig med at jeg kastet opp alt jeg hadde klart å spise :sprettoy: Det er så utrolig demoraliserende når jeg endelig har gått en hel dag uten oppkast, spist kjøtt og alt mulig, så blæææh...

Sorry detaljene. Uansett, vi hadde en veldig hyggelig kveld. Broder'n lagde lasagne til oss (venninna mi kom i går også) og vi så to filmer, Madagaskar og The Wedding Date. Helt midt på treet begge to.

Nå jobber jeg meg gjennom frokosten, det er helt utrolig hvor lite lyst jeg har på mat. Veide meg i går, og jeg har nok gått ned igjen det jeg gikk opp i begynnelsen av svangerskapet.

I morgen kommer mannen hjem igjen og det gleder jeg meg til :hjerte:

God 1. søndag i advent til alle som kikker innom! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! :)

Håper det går bra med deg!

*melder meg inn i klubben* Har også vært kvalm og uvel i magen de siste dagene. Synes det er litt tidlig å bli kvalm allerede nå. Jeg var bare kvalm en ukes tid i forrige svangerskap, og det var rundt uke 7.

God 1 søndag i advent! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da, så plaget du er med den kvalmen altså :sur:

Er det bedre i dag ? :troest:

Jeg så Madagaskar på kino med supergutt, og jeg fikk latterkrampe flere ganger :grine2: Jeg synes de hadde klart det på en så bra måte å lage en film både for barn og voksne med humoristiske poenger :ler:

I morgen går vi inn i uke 10 :hoppe: (iflg min leges termin da) Spennende altså! Og så er det bare 2 uker igjen til vi forhåpentligvis blir i litt bedre form ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 + 6

Leanora: ja, nå runder vi straks 10 uker og det føles veldig bra :) Må si jeg gleder meg til dette første trimesteret er vel overstått.

Fru Blå: jeg håper virkelig for din skyld at kvalmen forsvinner igjen og at du slipper å bli så plaget. Jeg unner ingen de ukene jeg har vært gjennom nå!

Lille Ballerina: det ble en hyggelig 1. søndag i advent, med familiemiddag og bare én kvalmetokt :ler:

Jeg tror faktisk at formen er i ferd med å bedre seg! Kaster opp mye mindre, er fremdeles slapp, men ikke kvalm :klappe: Nå håper jeg bare at det varer!

I morgen får jeg besøk av en venninne som fikk en liten tulle for bare tre uker siden. Det blir så hyggelig med litt babybesøk :babyjente:

Ellers har mannen vært utrolig flink og shina opp hele leiligheten i kveld! Jeg var utslitt etter en halvtimes utflukt til IKEA, så han har styra rundt mens jeg lå på sofaen :rodme: Nå er det i hvert fall litt mer julestemning her (og mye mye renere) :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så ille plaget enda i allefall, men kjenner litt antydning til kvalme hvis det går lenge mellom måltidene.

Så flink mann du har! ;)

Skulle ønske min mann hadde litt bedre tid til å hjelpe til i huset.. men menn.. man kan vel ikke få alt man ønsker seg..

Gratulerer med 10 uker i morgen! :hoppe:

Ha en fin tirsdagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 + 5

Har ikke orket å skrive på en stund. Var så utrolig fornøyd i begynnelsen av forrige uke, da det virket som om formen var på vei tilbake. Men den gang ei :sur: Kaster opp, er kvalm og sliten. Det er rart å tenke på at jeg nå har vært sykemeldt i fem uker :overrasket: Føles som en evighet...

Må bare få ned litt fakta sånn for min egen del:

- har gått ned 3 kilo siden uke 4

- hadde en del magesmerter (nede, på sidene) i uke 10

- tok to kvalmestillende tabletter lørdag i uke 10

- tidvis ømme bryster

Vi skulle egentlig til legen for første kontroll i morgen, men utsatte det til neste uke (den 13.) for å få hun samme legen som jeg nå har vært hos et par ganger i forbindelse med kvalmen. Hun er så hyggelig.

En fin ting er at nå vet de fleste at vi er gravide. Folk ringer og sender blomster, og det er så utrolig hyggelig :)

Mannen er en klippe. Han ordner alt i leiligheten, og gjør alt han kan for at jeg skal ha det bedre. I går hadde han lært seg anti-kvalme-massasje på internett! Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten ham :hjerte:

Takk til dere som stikker innom :klem: Jeg lover å komme sterkere tilbake etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fru Biscuit!

Jeg er også kvalm i dag (og var det i går...), og det er en nedtur når jeg har vært i bedre form en stund. Det går opp og ned...

Men det er jo et tegn på at alt er bra med de små bebisene våre! :)

Flott at du har en så snill og flink mann! Og koselig med masse blomster og hilsener, det er mange som gleder seg med dere!

Ønsker deg en fin mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Traviata: så flott at det går bedre med deg! Noen få unntaksdager må man sikkert regne med... Ja, alle sier at mye kvalme er et tegn på friske barn, men det føles mest som om folk sier det for å trøste meg :ler:

Gårsdagen var ikke noe morsom, så jeg satser på at dagen i dag blir bedre. Har så lyst til å komme meg til frisøren, men det er nok ganske utopisk. Får drøye det til formen er litt bedre.

I går kom mannen hjem - strålende fornøyd - han hadde fått tak i Sea Bands, det vil si sånne armbånd som skal hjelpe mot kvalme. Jeg tror faktisk at de hjelper litt, i hvert fall mot den mildere kvalmen :)

Ellers må jeg nok en gang gratulere Skytte med en liten spire i magen! :babysmokk: Dagens store nyhet (og en aldri så liten tåreperse for en hormonbefengt Fru B) :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...