Gå til innhold

Sommeren med Filippa

Fru Biscuit

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på jobb og føler meg merkelig oppblåst i magen. Litt småkvalm er jeg også! Det kan da ikke være mulig!? Full klaff på første forsøk!?

Og nå må jeg vente en hel uke (eller lenger) for å få vite om jeg har fått besøk i magen! Minuttene snegler seg avgårde...

Hvordan skal jeg forklare at jeg ikke vil ta et glass vin på bursdagen min på torsdag? Hvordan skal jeg klare å la være å si noe til mamma? Å, tenk så glade de kommer til å bli alle sammen! Burde jeg nevne det for mannen at jeg er kvalm og tror at det er noe mer enn bare luft i magen? Jeg pleier jo aldri å være kvalm!

Det er nok uansett på tide med en prøve-å-bli-gravid-dagbok!

Endret av Fru Biscuit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med dagbok, Fru Biscuit!

Det blir veldig spennende om en ukes tid å se om kroppen din har rett!

Jeg følte meg veldig sikker sist måned på at jeg var gravid, men det var falsk alarm (men jeg var ikke kvalm da). Denne måneden er jeg sikker på at jeg ikke er det :tristbla: . Krysser alt unntatt beina for at det har klaffet for deg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi hi - ikke krysse beina, nei - fnis fnis :ler: Hyggelig at du stakk innom, Peony! Skal ta meg en tur innom dagboka di etterhvert.

Kvalmen kommer og går, men nå har jeg begynt å få mensmurring, så da spørs det vel om det ikke bare var psykisk alt sammen. Æsj, jeg vil jo ikke ha mensen nå! Det er jo egentlig altfor tidlig også... :forvirret: Vel, vel. Vi får se hva som skjer.

Tenkte jeg kunne fortelle litt om meg selv og mannen. Vi giftet oss i fjor sommer, etter å ha vært sammen i sju år. Han er nå 31 og jeg er 26. Vi har forsåvidt vært klare for barn en stund, men det har liksom ikke passet i forhold til studier og jobb. Nå er det derimot slutt på ventinga! Jeg kommer antageligvis til å bli studentmamma, og tror at det kommer til å bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok! :)

Håper det har klaffet for dere, blir spennende. Lykke til!

Hilsen La Traviata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Traviata! For en nydelig liten gutt du har! Smugkikket litt på bildene, jeg ;) Skal ta meg en tur innom dagboka di også!

I dag har jeg (foreløpig) ingen tegn på noen ting, men det er egentlig helt greit. Jeg har første dag i ny (deltids-) jobb i dag, så da kan jeg ha full fokus på det. Er kjempespent på jobben, det blir min første studierelevante jobb og da kreves det liksom litt mer.

Snakket forresten med mannen om kvalme og mensmurring i går. Han vil ikke helt gå med på at vi kan ha fått det til så fort, og han tror at det kvalmegreiene er mest psykisk. Ja, ja - kvalm var jeg i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt litt mensmurring (som jeg nå har skjønt kan være symptom på graviditet også), men ikke noe kvalme. Vet ikke om jeg klarer å vente helt til søndag med å teste!

Jobben gikk greit i dag, mest praktisk info og sånn nå i begynnelsen. Arbeidsoppgavene virker spennende, og hun jeg skal jobbe sammen med er hyggelig, så dette blir nok bra :)

Nyter ellers en stille og rolig hjemmekveld for en gangs skyld. Det er sjelden vi er hjemme begge to uten at en av oss har spesielle planer. Sola skinner på verandaen, humlene surrer rundt blomstene og livet er egentlig ganske bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt hva som skjer med denne kroppen! Har vært av-og-på småkvalm i dag også, men begynner å lure på om det kan være allergirelatert :forvirret: Er nemlig allergisk mot burot og den blomstrer jo nå. Er også veldig oppblåst i magen. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sjekket om "tante rød" har kommet i dag, men det er fremdeles ingenting.

I dag har jeg fått jobbet masse og tatt igjen en del timer. Tror jeg skal ta det litt roligere i morgen, må jo nyte disse siste dagene før studiene starter for fullt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg første dag på nytt studie! Bare et lite orienteringsmøte riktignok, men det blir jo spennende da!

Intet nytt ang graviditet. Har bestemt meg for å vente med å teste til søndag, med mindre jeg får mensen da. Prøver å roe det hele ned litt, så jeg ikke blir så skuffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fru Biscuit!

Stikker innom for å ønske deg en god helg! :)

Det blir spennende på søndagen da! Du må oppdatere så fort du vet noe...

Klem fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, La Traviata! Jeg skal holde dere oppdatert, ja :)

Nå er jeg så utålmodig etter å teste at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg! Morgendagen bør gå fort! Og det gjør den nok antageligvis, vi skal nemlig feire 40-årsdagen til svigerbror.

Jeg har veldig lyst til å teste i morgen, men dersom den skulle vise seg å være positiv, tror jeg det ville bli ganske vanskelig å holde maska overfor hele familien resten av dagen. Nei, vi drøyer til søndag! Det er forresten mannens bursdag, og en positiv graviditetstest hadde jo vært en fin gave :Nikke:

Nå drømmer jeg meg helt bort igjen :roll: Håpløst...

Endret av Fru Biscuit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok også ventet til søndag :Nikke:

Både fordi det da er mannens bursdag, og fordi det er større sjanse for positiv test da hvis du faktisk er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Tittet innom og leste med spenning nedover på siden her ;)

....det kan jo hende til tross for negativ test?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg!

Så dumt med negativ test da, men så lenge du ikke har fått mensen er det jo fortsatt håp!

Ikke noe ålreit å være kvalm, har du flere symptomer kanskje? Trøtthet, ømme pupper etc.?

Ha en fin søndagskveld da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peony, La Traviata og magolia: takk for oppmuntrende ord! :klem: Det er godt å ha denne dagboken (og dere "dagbokvenner") å betro seg til.

Følte meg bare så dum i dag morges. Har jo hatt en del symptomer og så var testen negativ :forvirret: Men som dere sier, så kan det jo hende likevel! Det er ingen tegn til mensen så langt og det er jo bra :) Tror jeg drøyer noen dager med å teste igjen.

Jeg har ellers hatt en veldig bra søndag; gått tur, lest hele Aftenposten, solt meg på verandaen og vært på kino. Nå er det tid for senga. Nattaklemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lisemor og Lille Ballerina: så hyggelig at dere stakk innom og velkommen hit :blomst:

Peony: jeg venter forsåvidt spent på resultater, jeg også! Har ikke testa på nytt, og har ikke fått mensen. Hvis det ikke skjer noe før i morgen eller torsdag, så tester jeg på nytt. Har vært mye mindre kvalm så langt denne uken og mensmurringene er borte. Vet ikke helt hva jeg skal tro :forvirret:

Ellers har jeg investert i nye, røde gummistøvler i dag! De er knallfine og jeg er sååå fornøyd med å være tørr på beina!

Endret av Fru Biscuit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...