Gå til innhold

Babydrømmen

Gjest 1_Ava_1

Anbefalte innlegg

1_Ava_1 skrev (1 minutt siden):

Når begynte dere å få «skikkelige» symptomer?

Jeg kjente aldri noe før jeg var godt ut i sv.uke 6. Hadde jeg ikke manglet mensen og fått positiv test ville jeg aldri gjettet at jeg var gravid. Først rundt uke 6 kom det litt ømme bryst og en kvalme begynte å gjøre seg gjeldene. På 2 av mine 3 barn i alle fall. Med nr. 3 hadde jeg ikke et eneste symptom før uke 16 og jeg kjente det første sparket. Var heelt sykt. Så folk og svangerskap er forskjellig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow, jeg må bare legge igjen en kommentar til deg her etter å ha lest gjennom hele dagboken din nå ❤️ For en berg-og-dalbane av følelser du har vært gjennom - og som jeg kjenner på etter å ha lest nå. Kjenner meg veldig igjen i så mye hos deg, vi begynte også å prøve omtrent samtidig ser det ut til. Som du fortjener at dette skal gå veien! Det virker jo absolutt veldig lovende nå ❤️ Heier på deg og skal følge spent med her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ømme bryst fra ikm og utover. Fra 4+2/3 var jeg helt utslitt, men bare hvis jeg gjorde noe på dagtid, jobb fks. Er 5+1 i dag og har slitt med kvalme siden 4+6, men bare på kvelden. 

Du skal se at dette går helt fint :) 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Amatariel skrev (4 timer siden):

Jeg kjente aldri noe før jeg var godt ut i sv.uke 6. Hadde jeg ikke manglet mensen og fått positiv test ville jeg aldri gjettet at jeg var gravid. Først rundt uke 6 kom det litt ømme bryst og en kvalme begynte å gjøre seg gjeldene. På 2 av mine 3 barn i alle fall. Med nr. 3 hadde jeg ikke et eneste symptom før uke 16 og jeg kjente det første sparket. Var heelt sykt. Så folk og svangerskap er forskjellig. 

Oi, da skjønner jeg virkelig hva du mener med at alle svangerskap er forskjellige🤗 høres litt sykt ut at det første tegnet på nr 3 var et spark ja😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Neutral90 skrev (3 timer siden):

Jeg hadde ømme bryst fra ikm og utover. Fra 4+2/3 var jeg helt utslitt, men bare hvis jeg gjorde noe på dagtid, jobb fks. Er 5+1 i dag og har slitt med kvalme siden 4+6, men bare på kvelden. 

Du skal se at dette går helt fint :) 🤞

Det med å være utslitt kjenner jeg meg igjen i, jeg er så innmari trøtt hele tiden😅 jeg er 4+3 i følge Flo-appen, så vi følges rimelig tett vi to iallfall.

Takk skal du ha☺️💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Eira2020 skrev (3 timer siden):

Wow, jeg må bare legge igjen en kommentar til deg her etter å ha lest gjennom hele dagboken din nå ❤️ For en berg-og-dalbane av følelser du har vært gjennom - og som jeg kjenner på etter å ha lest nå. Kjenner meg veldig igjen i så mye hos deg, vi begynte også å prøve omtrent samtidig ser det ut til. Som du fortjener at dette skal gå veien! Det virker jo absolutt veldig lovende nå ❤️ Heier på deg og skal følge spent med her!

Tusen takk💕 ja, det er lett å kjenne seg igjen i hverandres tanker og følelser her inne! Jeg fant dagboken din nå og skal lese den🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1_Ava_1 skrev (2 minutter siden):

Oi, da skjønner jeg virkelig hva du mener med at alle svangerskap er forskjellige🤗 høres litt sykt ut at det første tegnet på nr 3 var et spark ja😂😂

Ja ikke sant. Før dette syns jeg alle som gikk gjennom et svangerskap uten å vite om det var helt koko eller løgnere (du vet, slike crazy serier som I did'n know I was pregnant o.l) Men etter mitt tredje barn kan jeg til en viss grad forstå at det er mulig. Ettersom man er så forskjellig. For hadde jeg ikke vært prøver så ville jeg jo blitt -veldig- overrasket over at det plutselig sparket :Knegg: Men jeg var jo nettopp prøver og hadde både testet og vært på tre ultralyder innen uke 16, så jeg visste det jo. Var bare at jeg ikke -kjente- det på kroppen før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det veldig likt som Neutral90 ift. Symptomer. I starten mest ømme bryster og trøtt, deretter kom kvalmen snikende og den har blitt mer og mer framtredende for hver uke. Nå i uke 6 har jeg hatt veldig intens kvalme (Ikke noe oppkast), som kan vare lengre og komme og gå, og itillegg sovet sykt mye. Bare i går sov jeg først hele natta så fra jeg våkna og gikk på do (rundt seks) til ca 11, og deretter igjen fra etter middag i syv tiden til jeg la meg halv 11 🙈  8t våkentid det 😅 Noe oppe imellom også såklart, men mest for å få i meg mat og gå på do..

Endret av Atticmess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

Testegalskapen er fortsatt til stede og jeg følte et sterkt behov for å brenne av en ny CB + i dag tidlig som heldigvis var veldig positiv🙏🤞🏻Jeg fikk også melding av fastlegen min rett før helgen om at jeg gjerne måtte komme innom for å ta en ny urinprøve da den jeg tok sist torsdag var svakt positiv. Dro derfor opp til legekontoret i dag og i følge dama der var streken sterk i dag😃🤞🏻

11BFF548-F1B6-4A9F-95C2-3877CDD3F074.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

Våknet plutselig med mindre ømme pupper enn tidligere i dag. I tillegg kjennes det ut som at jeg kommer til å begynne å blø hvert øyeblikk🤔 ingen spesielle kramper, men samme følelsen som når mensen akkurat kommer uten at jeg helt greier å beskrive det. Har vært på toaletter x antall ganger allerede i dag for å sjekke om spottingen har begynt. Jeg håper i det lengste at det ikke er noe å bekymre seg for, men følelsen er dårlig🥺 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker den første uken etter positiv test, pluss gjerne noen dager, så hadde jeg noen timer her og der uten symptomer. De stresset meg. Hadde itillegg endel spotting på denne tiden, altså en ukes tid etter ikm eller noe sånt. Likte ikke dette. Var da jeg begynte å ta en spontan strimmel her og der. Sååå deilig å se hvor mye sterkere de var blitt, så innfant meg med at sålenge jeg ikke hadde smerter, så var det en bra ting 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

Takk for svar @Niny💕 jeg kjenner jeg blir litt smårar i hodet av alt dette🙈 heldigvis kom strimlene jeg hadde bestilt fra babyplan i dag, så jeg fikk tatt en på utvannet urin rett etter jobb nå😃 18 dpo og teststrek like sterk som kontrollstrek😭❤️

92D25BEB-3AD4-4C5C-B34D-C2B958FEB089.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Gjest 1_Ava_1

19 dpo og i følge Flo så er jeg 5+0 i dag😭❤️
 Herlighet, dette er så sjukt uvirkelig! Jeg vet at det fortsatt er veldig tidlig, derfor har jeg ikke laget en dagbok på gravid-forumet enda, mye kan enda gå galt.

Jeg har fremdeles lite symptomer, men puppene er ømme, tarmsystemet er litt på utur og av og til får jeg lette kvalmebyger kastet på meg. I tillegg er jeg mye trøtt. Jeg har lest mye på nett at for mange så kommer ikke symptomene for fult før etter uke 6, og for å si det sånn; jeg tar gledelig i mot flere symptomer! Da føler jeg iallfall at ting går riktig vei🤞🏻❤️
Jeg tok min andre CB-digital i dag, den viste heldigvis økning i tråd med strimmeltesten jeg tok i går😃 jeg lurer litt på hvor langt på vei dere som allerede er gravide eller har født var da dere fikk 3+ på CB-digital?

3C05C4C3-A765-4CA3-B76A-E419B496CB54.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde at som 19 dpo så er du bare 4+5? Alltid lært at EL dagen er du 2+0, så fikk ikke regnestykket til å gå opp her 😜😅

Jeg fikk 1-2 på 12 dpo / 3+5. Ventet en full uke før jeg testet på nytt. Fikk da opp 2-3 på 19dpo/4+5 og 3+ på 26dpo/5+5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Niny skrev (3 minutter siden):

Trodde at som 19 dpo så er du bare 4+5? Alltid lært at EL dagen er du 2+0, så fikk ikke regnestykket til å gå opp her 😜😅

Jeg fikk 1-2 på 12 dpo / 3+5. Ventet en full uke før jeg testet på nytt. Fikk da opp 2-3 på 19dpo/4+5 og 3+ på 26dpo/5+5. 

hahah, jeg tok bare utgangspunkt i Flo-appen som sier jeg er 5+0😅🙈 men dette kan jeg ingenting om så meget mulig du har helt rett😊

Men da venter jeg til 26 dpo og håper på 3+ hvis alt går bra frem til da🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for nok en fin test 😁 Kjekt med disse digitaltestene altså 😊

Jeg fikk min 3+ på 21 dpo 😊 Men skader ikke å vente lengre heller tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...