Gå til innhold

Analkløe

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har et lite problem som jeg ikke tør gå til legen med. 

Jeg har de siste par månedene slitt voldsomt med analkløe. Dette er ikke et problem jeg har hatt tidligere i det hele tatt. Jeg tørker meg godt bak, og jeg dusjer en gang for dag (det hender det blir annenhver dag, men er sjeldent) og da vasker jeg meg godt bak. Har brukt samme type intimsåpe i et halvt år. Jeg har ikke begynt å bruke nytt undertøy og jeg har generelt ikke begynt med noe nytt som kan ha påvirket ting der bak. Kløen kan komme litt i løpet av dagen, men det er ikke slik at jeg MÅ klø meg der. Men når jeg går på do klør jeg alltid der bak med toalettpapir. Det er verst på kvelden og morgenen. Ja, jeg har mistenkt bendelorm og slik småmark, men jeg har sjekket på dopapir, sett på avføringen i do, jeg har til og med sett der bak med lys og speil. Åpningen ser ut som den alltid har pleid (ikke spør hvordan jeg vet hvordan det ser ut der bak, hehe), hudområdet er ikke tørt eller rødt eller noe ting! 

Har bestilt noen kremer fra apoteket og håper det hjelper. Men hva kan dette være? Kløen er spesielt plagsom på natt og morgen, men da er jeg også veldig klam og svett i sprekken. Dette er også noe som er nytt for meg, jeg har ikke brukt å bli våt i rumpesprekken, men har blitt det de siste månedene. 

Som sagt er det ikke så hinsides plagsomt at jeg egentlig trenger å gå til lege med. Det er overkommelig, og det er ikke slik at det ødelegger livskvaliteten min. Det hender det er blod på papiret når jeg tørker meg når jeg er ferdig på do, da friskt blod, så mistenker kanskje rift eller hemoroider? Men jeg verken ser eller kjenner disse hemoroidene, så de må sitte litt opp tenker jeg? 

Anonymkode: 2ce37...f37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må også legge til at jeg er ikke seksuelt aktiv for tiden, har ikke barn, bor alene, vasker undertøy på 60 grader... Altså ja, jeg skjønner ikke hva som er problemet her eller hvordan dette har oppstått. 

Skrevet

Kanskje du har innvendig hemoroide? Kjøp scheriproct på apoteket 👍🏻👍🏻

Anonymkode: a0131...b52

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje du har innvendig hemoroide? Kjøp scheriproct på apoteket 👍🏻👍🏻

Anonymkode: a0131...b52

Det kan hende. Visste ikke at man fikk det reseptfritt. Jeg skal prøve det, takk for svar! Men klør det på utsiden når problemet ligger på innsiden? Er det vanlig? 

Skrevet

Ikke bruk intimsåpe! 

Anonymkode: 9169e...a92

• Liker 1
Skrevet

Bruk hvitt dopapir, mange reagerer på limen i resirkulert grått dopapir.

Anonymkode: 6e3e7...99a

Skrevet

Jeg hadde det akkurat likt - klødde konstant i over ett år (mest på kveld/natt)

Kjøpte til slutt reseptfri hydrokortison 10 mg/g krem og smurte i en uke. Ikke vært plaget siden (et halvt år)

Anonymkode: c48a9...bd8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke bruk intimsåpe! 

Anonymkode: 9169e...a92

Hvorfor skal jeg slutte med det når jeg har brukt det i 15 år? 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bruk hvitt dopapir, mange reagerer på limen i resirkulert grått dopapir.

Jeg bruker det der ekornpapiret, det er hvitt. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde det akkurat likt - klødde konstant i over ett år (mest på kveld/natt)

Kjøpte til slutt reseptfri hydrokortison 10 mg/g krem og smurte i en uke. Ikke vært plaget siden (et halvt år)

Anonymkode: c48a9...bd8

Er det slik krem? Hvor lenge brukte du den før det sluttet å klø? https://www.farmasiet.no/catalog/allergi-og-astma/eksem/hydrokortison-evol-krem-10mg-20,5000074/?gclid=Cj0KCQiA0rSABhDlARIsAJtjfCf1gMylcQk7nvb_nvGgZJDvyH8Kaj1TwwpvGz7EK-UpUSNRqQQr8IIaAuZlEALw_wcB 

Skrevet

Ikke bruk resirkulert dopapir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...