AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Kan man snakke mye og ha taletrang selvom man er deprimert? Anonymkode: db3ed...521
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Absolutt. Spesielt om man føler litt på ensomhet i depresjonen. Anonymkode: 4e218...220 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Absolutt. Spesielt om man føler litt på ensomhet i depresjonen. Anonymkode: 4e218...220 Er det du eller psykiater som mener dette? Anonymkode: db3ed...521
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 Vampira skrev (4 minutter siden): Det kan man, ja. Ja men symptomet på depresjon er jo at man er lavmælt, apatisk og lite sosial.. Anonymkode: db3ed...521 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan man snakke mye og ha taletrang selvom man er deprimert? Anonymkode: db3ed...521 Oh yes, det er meg Anonymkode: 638a1...681
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 Ja, det vil jeg absolutt mene at man kan. Også er det vel endel som veksler mellom å være maniske og depressive, og når man er i en manisk fase er det veldig vanlig å snakke masse. Er ikke fagperson, men har har noen folk rundt meg med mani og depresjon. Anonymkode: 000e0...e24
Svartfugl Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja men symptomet på depresjon er jo at man er lavmælt, apatisk og lite sosial.. Anonymkode: db3ed...521 Depresjonssymptomer er langt mer enn det. Personlighet spiller også inn. Hvis man er ekstremt sosial og utadvendt, skifter man ikke personlighet bare fordi man er deprimert. Du har jo rett i at det å bli mer stille og lite sosial kan være symptomer på depresjon,men depresjon handler jo om hvordan du føler deg. Mange føler på st alt er nytteløst, ingen håp for framtida og kjenner hverken på glede eller sorg. Mange mister også interesse for aktiviteter de ellers har likt, for eksempel hobbyer eller trening. Noen sover mer, andre mindre, noen overspiser,tar dårligere vare på seg selv,mens andre kanskje mister matlysten.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 Tror heller det går andre veien at en lukker seg mer. Min erfaring iallefall. Anonymkode: 440e4...9de
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #12 Skrevet 25. januar 2021 Hey. Bare slenger inn et nytt alternativ: bipolar blandet episode. Men da skal det litt mer til enn depresjon + pratsomhet. Var litt sparsomt med info her. F.eks. grunnstemningen er deprimert, med de kjennetegn det bringer med seg MEN opplever samtidig eller i løpet dagen/tidvis også irritasjon, å være gira/eller energisk faktisk, pratsom, kan ha noen geniale ideer som forfølges noen minutter eller timer, før man går i kjelleren igjen. Dårlig kombo å kjenne på følelsen av håpløshet/selvhat, samtidig som man blir impulsiv og rastløs 🤔 Anonymkode: a49a3...ada
Vampira Skrevet 25. januar 2021 #13 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja men symptomet på depresjon er jo at man er lavmælt, apatisk og lite sosial.. Anonymkode: db3ed...521 Du kan likevel prate mye selv om du føler deg deprimert. Depresjon kommer i forskjellige grader, det kan svinge, og mennesker er også forskjellige med ulike væremåter i utgangspunktet. En som alltid har vært stille og veldig introvert vil neppe bli en supersosial skravlebøtte av å bli deprimert, men en som er en annen type behøver ikke å bli stille og innesluttet hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #14 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja men symptomet på depresjon er jo at man er lavmælt, apatisk og lite sosial.. Anonymkode: db3ed...521 Herregud. Jeg skifter da ikke fullstendig personlighet. Hva er det med deg egentlig. Anonymkode: ed21b...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #15 Skrevet 25. januar 2021 Jeg svinger mellom å være stille og fjern og å være pratsom. Den pratsomme siden kommer frem i møte med mennesker som gir energi og som jeg vil skjule depresjonen for. Anonymkode: 7f7b7...21f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå