AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Har to ganger denne men våknet opp ganske svett på leggene, som jeg nesten er 99% skyldes på at jeg var varm før jeg la meg, og det faktum at jeg sover med dyne + pledd som gjør meg ganske klam. Hvordan er symptomene på nattesvette? Er nattesvette bare liten svette om kvelden og? Anonymkode: f8579...318
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har to ganger denne men våknet opp ganske svett på leggene, som jeg nesten er 99% skyldes på at jeg var varm før jeg la meg, og det faktum at jeg sover med dyne + pledd som gjør meg ganske klam. Hvordan er symptomene på nattesvette? Er nattesvette bare liten svette om kvelden og? Anonymkode: f8579...318 Denne måneden*. Anonymkode: f8579...318
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har to ganger denne men våknet opp ganske svett på leggene, som jeg nesten er 99% skyldes på at jeg var varm før jeg la meg, og det faktum at jeg sover med dyne + pledd som gjør meg ganske klam. Hvordan er symptomene på nattesvette? Er nattesvette bare liten svette om kvelden og? Anonymkode: f8579...318 Nei, dette er ikke nattesvette. Hvorfor spør du om dette igjen? Når man har nattesvette svetter man så mye at man ofte må skifte sengetøy midt på natta. T-skjorta er kliss og håret er også fuktig. Anonymkode: d479e...cb8 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, dette er ikke nattesvette. Hvorfor spør du om dette igjen? Når man har nattesvette svetter man så mye at man ofte må skifte sengetøy midt på natta. T-skjorta er kliss og håret er også fuktig. Anonymkode: d479e...cb8 Men hvorfor er jeg svett/klam/våt på leggene da? Må inn på badet og tørke av svetten/klamheten på leggene. Mistenker som sagt det at jeg sover med dyne + pledd, og at jeg er litt varm før jeg legger meg. Men kan virkelig noe sånt påvirke det? Anonymkode: 141e6...9a0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor er jeg svett/klam/våt på leggene da? Må inn på badet og tørke av svetten/klamheten på leggene. Mistenker som sagt det at jeg sover med dyne + pledd, og at jeg er litt varm før jeg legger meg. Men kan virkelig noe sånt påvirke det? Anonymkode: 141e6...9a0 Du er varm før du legger deg, men bruker likevel pledd oppå dyna? Da hadde jeg litt svett også. Anonymkode: 27753...5b4 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er varm før du legger deg, men bruker likevel pledd oppå dyna? Da hadde jeg litt svett også. Anonymkode: 27753...5b4 Eller varm og varm. Ja, er jo -3 ute. Sover du bare med dyne når det er så kaldt? Anonymkode: 141e6...9a0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har to ganger denne men våknet opp ganske svett på leggene, som jeg nesten er 99% skyldes på at jeg var varm før jeg la meg, og det faktum at jeg sover med dyne + pledd som gjør meg ganske klam. Hvordan er symptomene på nattesvette? Er nattesvette bare liten svette om kvelden og? Anonymkode: f8579...318 Nei, det er ikke nattesvette. Hadde en kollega som fikk nattesvette, viste seg at hun hadde lymfom. Hun sa at hun måtte opp minst én gang per natt og skifte sengetøyet fordi det var klissvått. Jeg hadde blitt klam dersom jeg sov med dyne og pledd nå! Anonymkode: cacf0...e3c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, det er ikke nattesvette. Hadde en kollega som fikk nattesvette, viste seg at hun hadde lymfom. Hun sa at hun måtte opp minst én gang per natt og skifte sengetøyet fordi det var klissvått. Jeg hadde blitt klam dersom jeg sov med dyne og pledd nå! Anonymkode: cacf0...e3c Så hun hadde nattesvette hver eneste natt? Eller en gang pr natt noen ganger ila en mnd? Anonymkode: 141e6...9a0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 Jeg slet med nattesvette tidligere. Hadde to dyner i senga, sånn at jeg kunne bytte dyne i løpet av natten når jeg våknet og dyna var våt. Hadde madrassbeskytter på senga, den ble missfarget etterhvert. Dette var selv om jeg sov i ett kaldt rom. Jeg våknet hver natt, enten at jeg var kald, eller at jeg var våt av svette. Om du er varm før du legger deg, sove med både dyne og pledd, og blir svett, så er det mest sannsynlig så enkelt som at det er for varmt, og ikke nattesvette. Anonymkode: a82a9...66f 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg slet med nattesvette tidligere. Hadde to dyner i senga, sånn at jeg kunne bytte dyne i løpet av natten når jeg våknet og dyna var våt. Hadde madrassbeskytter på senga, den ble missfarget etterhvert. Dette var selv om jeg sov i ett kaldt rom. Jeg våknet hver natt, enten at jeg var kald, eller at jeg var våt av svette. Om du er varm før du legger deg, sove med både dyne og pledd, og blir svett, så er det mest sannsynlig så enkelt som at det er for varmt, og ikke nattesvette. Anonymkode: a82a9...66f Hvordan løste du problemet ditt? Svettet du mindre når du byttet dyne? Anonymkode: 141e6...9a0
Ullvott Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Eller varm og varm. Ja, er jo -3 ute. Sover du bare med dyne når det er så kaldt? Anonymkode: 141e6...9a0 Eh, ja.... Det du har er ikke nattesvette. Ditt problem er at du dekker deg til med for mye når du er varm fra før. Du har jo stilt samme spørsmål for kun kort tid siden. Ble du ikke fornøyd med svarene du fikk da? Endret 24. januar 2021 av Ullvott 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 Ullvott skrev (20 minutter siden): Eh, ja.... Det du har er ikke nattesvette. Ditt problem er at du dekker deg til med for mye når du er varm fra før. Du har jo stilt samme spørsmål for kun kort tid siden. Ble du ikke fornøyd med svarene du fikk da? Ja, men jeg er jo ikke svett før jeg legger meg. Men jeg har en tendens til å være på PCen endel timer før jeg legger meg, og jeg blir ofte varm fra det, pga lysstyrken/romtemperaturen som gjør en litt varm. Men så det er helt uvanlig å sove med dyne + et lite pledd under altså? Selv når det er kaldt? Anonymkode: 141e6...9a0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #13 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller varm og varm. Ja, er jo -3 ute. Sover du bare med dyne når det er så kaldt? Anonymkode: 141e6...9a0 Ja, helt klart. Og vinduet på gløtt. Anonymkode: 27753...5b4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #14 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller varm og varm. Ja, er jo -3 ute. Sover du bare med dyne når det er så kaldt? Anonymkode: 141e6...9a0 Det har da ikke noe å si hvor kaldt det er ute. Det som teller er temperaturen i soverommet ditt. Og den er tydeligvis høy nok til at du ikke trenger pledd i tillegg til dyna. Jeg har aldri mer enn dyne, selv når det er -20 ute. Men jeg har det ikke spesielt kaldt på soverommet, og dundyna mi varmer godt. Anonymkode: a4782...008
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå