Gå til innhold

Blitt verre med psykolog

Fremhevede innlegg

Skrevet

Behandling av Barndoms Traumer. Begynt i behandling 1 gang i uken. Jeg får flere og sterkere flashback, det ene flashbacket skrek jeg av smerte og tårene fosset ut. Jeg grubler mer, og siver dårligere.

Er dette en del av behandlingen? Jeg vil ikke bli verre, jeg vil bli bedre. 

Anonymkode: 6ca76...ba1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også blitt dårligere av behandlingen... en bivirkning av behandling... håper det blir bedre etter det har blitt verre ❤️

Anonymkode: a1d03...5bb

• Liker 2
Skrevet

Mange blir verre først, så bedre. Noen blir verre også etter behandlingen. Jeg syns du skal snakke med psykologen om det. Kanskje er det bedre å skifte behandlingsmetode, kanskje gå litt saktere fram, det finnes mange muligheter. Håper du snart blir bedre. Vondt å ha det sånn. 

Anonymkode: e0f87...b37

• Liker 2
Skrevet

Ja, man blir verre før man blir bedre. Det er fordi du nå skal konfrontere problemet, fokusere på det og ta ansvar for eget liv. Det er kjempetøft, men det blir så mye bedre jo mer jobb du gjør ❤️

Anonymkode: 26cf8...7eb

• Liker 1
Skrevet

Det er gjennom en tøff prosess når grumset må opp. Det føles vondt og nytteløst nå, men når du får jobbet deg gjennom dette vil du bli sterkere. At du reagerer så kraftig som du gjør er positivt, da det betyr at du har kontakt med følelsene dine. 
fortell psykologen hvordan du har det rundt dette. At du grubler og tenker på det mellom timene er en del av bearbeidelses prosessen. 

Anonymkode: e64c3...758

• Liker 1
Skrevet

Man undertrykker vonde ting, og hos psykolog kommer det ut igjen med i en trygg setting, slik at du får bli sett i smerten din. Det er vondt å bli minnet på traume, men det må nok komme frem slik at du får hjelp med det, og bearbeidet det.

Vær snill med deg selv ❤️ Ta vare på deg selv. Du er tøff som tar tak i det. Snart blir du bedre.

Anonymkode: 9df60...d26

Skrevet

Jeg opplevde også å bli verre, men var altså ikke bedre før det ble verre. Bare verre. Angrer ærlig talt på at jeg i det hele tatt begynte med terapi.

Anonymkode: 7a992...ef7

Skrevet

Ble bare verre med meg også. Alle traumer trenger ikke å gjenoppleves igjen og igjen av å snakke om dem i timesvis. Noen ganger er det best å legge dem bak seg og fokusere på framtiden heller. 

Anonymkode: ccc4a...276

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg opplevde også å bli verre, men var altså ikke bedre før det ble verre. Bare verre. Angrer ærlig talt på at jeg i det hele tatt begynte med terapi.

Anonymkode: 7a992...ef7

This 

Anonymkode: 22684...204

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ble bare verre med meg også. Alle traumer trenger ikke å gjenoppleves igjen og igjen av å snakke om dem i timesvis. Noen ganger er det best å legge dem bak seg og fokusere på framtiden heller. 

Anonymkode: ccc4a...276

Ikke så lurt, da vil de dukke opp igjen senere under andre livssituasjoner. Du må ha skikkelig behandling med emdr. Ikke sitte å snakke vare 

Anonymkode: e64c3...758

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...