AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Jeg våkner av og til med lavt blodsukker. Våkner av at jeg skjelver mye, svetter. Klarer ikke gå skikkelig og sliter med å smøre brødskive pga skjelvinga. Går over når jeg får i meg mat. Men synes det er ekkelt å våkne slik. Får det av og til når jeg er våken også. Da merker jeg at jeg blir helt tom og begynnende skjelven. Men har nok kommet lenger de gangene jeg sover. Noen råd? Farlig? Anonymkode: 6927b...153
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Vanlig bivirkning etter slankeoperasjoner. Trodde du fikk den opplysningen før du opererte deg? Anonymkode: 4078a...a1f 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg våkner av og til med lavt blodsukker. Våkner av at jeg skjelver mye, svetter. Klarer ikke gå skikkelig og sliter med å smøre brødskive pga skjelvinga. Går over når jeg får i meg mat. Men synes det er ekkelt å våkne slik. Får det av og til når jeg er våken også. Da merker jeg at jeg blir helt tom og begynnende skjelven. Men har nok kommet lenger de gangene jeg sover. Noen råd? Farlig? Anonymkode: 6927b...153 Helt normalt, og du gjør rett; spis en skive, yoghurt eller noe. Det er ikke farlig og er "normalt" etter slankeoperasjon. Jeg har det av og til Anonymkode: c10df...ffd
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 Er det det som heter dumping? Er det det samme som føling? Anonymkode: 6927b...153
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 Når jeg spiser mye karbohydrater er dette en vanlig opplevelse selv 10 år etter operasjonen. Etter at jeg gikk over til lavkarbokost har jeg ingen slike fall i blodsukker. Årsaken er at magesekken ikke lenger porsjonerer ut maten litt og litt til tarmene, derfor vil kroppen få et sukkersjokk og pøse på med insulin. Det blir da alt for mye insulin, og blodsukkeret er for lavt. Man har nok ulik terskel for når man opplever dumping. Min ble ekstra ille når jeg blandet melkeprodukter og sukker. Men som sagt, for meg har det vært mulig å unngå ved å unngå blodsukkerstigninger (lite karbohydrat). Anonymkode: 9ccde...56a 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Årsaken er at magesekken ikke lenger porsjonerer ut maten litt og litt til tarmene, derfor vil kroppen få et sukkersjokk og pøse på med insulin. Det blir da alt for mye insulin, og blodsukkeret er for lavt. Man har nok ulik terskel for når man opplever dumping. Anonymkode: 9ccde...56a Takk for forklaring om fenomenet "dumping"! Har lest om det så mange ganger, men akkurat det du beskriver, har alltid blitt utelatt. Endelig gir uttrykket mening, godt å vite at det har den betydningen det ellers har, i denne sammenhengen også. Anonymkode: dbba4...99b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 Dumping er når maten kommer for fort ned i tarmen, feks om du drikker til mat. Da får du puls på over 120, svetter, hjertebank, svimmel eller/ og blir søvning etterpå Anonymkode: c10df...ffd
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 Jeg har fått dette etter gastric bypass. Reaktiv hypoglykemi heter det. Blodsukkeret mitt blir så lavt at jeg blir bevisstløs. Holder meg unna alt sukker og raske karbohydrater. Drikker ikke til maten. Og det siste jeg gjør er å spise før jeg legger meg. For å unngå føling om natta. Anonymkode: 9c435...1f1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå