Gå til innhold

Kattungen min stakk av!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må bare dele noe komisk og uhyre skummelt her! Samboer hadde lukket opp vinduet før han dro, jeg selv dro en time etterpå på butikken. Var borte totalt i rundt 10 min. Kom hjem og skulle kaste siggstumpen i askebegeret ved stolene/bordet utenfor soveromsvinduet. Vi har kjellerleilighet, så vi har alle tre vinduene rett ved siden av hverandre omtrent. Kattepusen vår hadde prestert å hoppe ut av vinduet når det for første gang var åpent. Og når jeg skulle kaste siggen i askebegeret, gjett hvem jeg så klamre seg fast øverst på stolryggen, kikkende inn soveromsvinduet. Hu hadde ikke klart å hoppe opp til stuevinduet igjen, så hu hoppet opp dit og ble dermed klamrende fast i stolen. Hu var så glad når jeg «came to her rescue»🤣Jeg lo og gråt om hverandre for det som skremmer meg mest er å miste et dyr. Det som skjedde kan skje den beste, men man blir fortsatt livredd. Er så glad for at hun hatet denne kulden og syntes det å være ute var skummelt!!🥰😂Nå ligger hun helt inntil halsen min og vil sutte på øreflippen for trøst og kos🤣Må ha vært enda skumlere for henne å oppleve litt av verdenen utenfor. Skal sier at hun er ikke stor nok til å ha utviklet gps’en sin enda, og hu er eundt 5-6mnd, så ganske stor, men veldig lita frøken.

Noen som har lignende erfaring? Man føler seg nesten som en grusom eier, men jeg vet at uhell kan skje. Tror dere kattunger på denne alderen faktisk hadde stukket av og mistet veien?

Skummelt var det uansett!

Anonymkode: 2dc76...9d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katten min hoppet ned fra verandaen (2. etg i en tomannsbolig) da han var rundt 4 mnd. Han pleide sitte på rekkverket og titte ned og plutselig en dag var han bare borte! Jeg hev på meg skoa og sprang ned, og i det jeg åpnet utgangsdøra kom han springende mot meg. Kan tro jeg var letta! 😊 Var livredd for at han skulle bli skremt og springe langt avgårde.

Han virka litt skremt selv etter hva han hadde gjort.

Nå må jeg finne på ett eller annet til våren/sommeren som gjør at han ikke klarer hoppe ned igjen.

Anonymkode: c01ec...e6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Katten min hoppet ned fra verandaen (2. etg i en tomannsbolig) da han var rundt 4 mnd. Han pleide sitte på rekkverket og titte ned og plutselig en dag var han bare borte! Jeg hev på meg skoa og sprang ned, og i det jeg åpnet utgangsdøra kom han springende mot meg. Kan tro jeg var letta! 😊 Var livredd for at han skulle bli skremt og springe langt avgårde.

Han virka litt skremt selv etter hva han hadde gjort.

Nå må jeg finne på ett eller annet til våren/sommeren som gjør at han ikke klarer hoppe ned igjen.

Anonymkode: c01ec...e6a

Forstår deg så godt!! Man blir så redd🥴Så bra det gikk bra med han!! Det gikk bra med ho her å, ho virka redd selv over hva ho hadde gjort!🤣Nå ligger a utstrekt og sover🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må bare dele noe komisk og uhyre skummelt her! Samboer hadde lukket opp vinduet før han dro, jeg selv dro en time etterpå på butikken. Var borte totalt i rundt 10 min. Kom hjem og skulle kaste siggstumpen i askebegeret ved stolene/bordet utenfor soveromsvinduet. Vi har kjellerleilighet, så vi har alle tre vinduene rett ved siden av hverandre omtrent. Kattepusen vår hadde prestert å hoppe ut av vinduet når det for første gang var åpent. Og når jeg skulle kaste siggen i askebegeret, gjett hvem jeg så klamre seg fast øverst på stolryggen, kikkende inn soveromsvinduet. Hu hadde ikke klart å hoppe opp til stuevinduet igjen, så hu hoppet opp dit og ble dermed klamrende fast i stolen. Hu var så glad når jeg «came to her rescue»🤣Jeg lo og gråt om hverandre for det som skremmer meg mest er å miste et dyr. Det som skjedde kan skje den beste, men man blir fortsatt livredd. Er så glad for at hun hatet denne kulden og syntes det å være ute var skummelt!!🥰😂Nå ligger hun helt inntil halsen min og vil sutte på øreflippen for trøst og kos🤣Må ha vært enda skumlere for henne å oppleve litt av verdenen utenfor. Skal sier at hun er ikke stor nok til å ha utviklet gps’en sin enda, og hu er eundt 5-6mnd, så ganske stor, men veldig lita frøken.

Noen som har lignende erfaring? Man føler seg nesten som en grusom eier, men jeg vet at uhell kan skje. Tror dere kattunger på denne alderen faktisk hadde stukket av og mistet veien?

Ja hun kunne stukket av. Så lesson learned :ikke la vinduer stå åpne

Anonymkode: 12893...34a

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja hun kunne stukket av. Så lesson learned :ikke la vinduer stå åpne

Anonymkode: 12893...34a

Nei fort gjort å glemme, men tror neppe det blir glemt igjen av samboer!🥴Vi har egentlig en regel om å kun åpne det ved siden av, ettersom hun kun kommer seg opp i det ene. Også uansett lukke alle vinduer når vi er ute! Så lesson learned helt klart, skummelt!

Skrevet

Den ene hoppet ut av vinduet i 2.etasje i et ubevoktet øyeblikk. Det gikk greit. 
Så greide en annen å komme seg ut av katteluka, som står innstilt på inn. Den satt bare på trappa. Men den trappa bruker vi ikke til vanlig, så den satt nok der en 30 minutters tid før den ble oppdaget. Snø og kaldt, men den hadde ikke ropt. 
Det blåste kraftig den dagen, så luka hadde nok ikke stengt seg når en av de store kattene kom inn der.

Anonymkode: 28c21...723

Skrevet

Noe av det samme skjedde med pusen min da hun var 4-5 måneder. Bare at hun kom seg ut en dør🙈 Dette var på våren. Prøvde å lete etter henne, men fant henne ingen steder. Så da lot jeg døra stå åpen og etter en liten stund så kom hun inn igjen 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det skjer ganske ofte så derfor er det lurt å få chipmerket kattungen med en gang man får den. Mange reagerer hvis de finner en kattunge på vidvanke og med chip er det mye enklere å finne eieren samtidig som man har bevis på eierskapet. 

• Liker 2
Skrevet

Han knotten vi har som er eldst nå, hadde klart å komme seg inn på soverommet uten at jeg så det mens jeg la nyvaskede klær i kleskapet. Så hadde han åpenbart kommet seg opp i vinduskarmen, klart å komme seg helskinnet ned på utetrappa, og stod plutselig og mjauet sårt på utsiden av døra, noe jeg hørte kun fordi jeg satt på toalettet en halvtimes tid senere.
Han hadde i det minste vett på å mjaue på døra, men jeg var skrekkslagen over hva han kunne funnet på å gjøre mens han var ute. Sjekker alltid for pusefiser på soverommet etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...