Gå til innhold

Overbygg/ pergola på veranda

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har så lyst på et lite tak over verandaen min! Noe enkelt i denne stilen: https://gjoerdetselv.com/terrasse/overbygd-terrasse

Noen som har gjort dette selv, alene? Og som IKKE er spesielt nevenyttig? Evt hva kostet det hvis du betalte noen?

Blir den brukt? Bor i nordnorge, så har lyst å ha en forlengelse av stuen. Og en del av veranda som ikke blir våt så jeg slipper å ta inn møblene.

Anonymkode: 7be03...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dessverre ikke noe svar til deg, men har veldig lyst på det samme. Og veldig lite handy... 

lurer veldig på pris hvis noen vet for materiellere og arbeidet?  

Anonymkode: ecac6...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tak over terrassen min, og vått blir det, om du da ikke bor på et sted der det aldri regner og blåser samtidig. 

Anonymkode: fd1a7...daf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har tak over terrassen min, og vått blir det, om du da ikke bor på et sted der det aldri regner og blåser samtidig. 

Anonymkode: fd1a7...daf

Men da har du åpning da? Ikke seil eller glasstak ?

Anonymkode: ecac6...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bygge pergola til våren, men med skråtak.  Etter hvert vil vi sette inn gjennomsiktige takplater og glass i vegger hvor vinden tar, men det blir ikke i år.  
Du finner mye info om hvordan grunnarbeidene må gjøres på nett (feste av stolper i grunnen o.l.)  Det samme om hvordan du snekrer og sammenføyer. En pergola skal tåle vær og vind, så kunnskap er viktig.  Vi har valgt å gjøre grunnarbeidene selv, men å leie snekker for å gjøre det resterende.  Har kalkulert med 10.000 kr i materialer over bakken.  Har ingen anelse om hvor mye snekkerarbeidet vil beløpe seg til, men sikkert 10.000 kr.  

Jeg ser mange som bygger pergola med altfor små dimensjoner på materialer.  Husk at her må det ikke spares!  En pergola må se kraftig ut og passe til huset.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Annonse

AnonymBruker

Bare husk at en pergola ikke har tak. Fastmonterer du tak, som for eksempel plastplater, er det et tilbygg eller frittstående åpent overbygget areal, og da skal det regnes med i BYA for eiendommen din. 

Anonymkode: 2877b...d8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...