Gå til innhold

Skammens (pol)kø!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heller mer egoisme tenker jeg. Pandemien driter i så lenge de kna kose seg med mat og alkohol. Tipper hyttekommuner kommer til å få trykk på seg selv om det er forbud mot å dra på hytta. 

Anonymkode: 3e0be...34d

• Liker 24
Skrevet

Jeg ble sjokkert 😄 Du har et problem om du står i den køen nå altså.

Anonymkode: 31745...6d4

• Liker 44
Skrevet

Den polkøen beviser godt at nordmenn på generelt grunnlag sliter mye med alkoholisme. 

Kan liksom ikke klare seg 14 dager uten polvarer. 

Avhengighet. 

Selv om det selges øl på butikken. 

Patetisk. 

Som igjen viser at regjeringens forslag for å skåne folkehelsen driter hvermansen i med å lage køkaos og risikerer smitte på banale steder som på vinmonopolet. For noen dråper rødvin, sprit og cognac.

Det kommer ikke til å nytte uansett. Folk vil kjøre til nabokommunene å handle det dem trenger. Ingenting skal stoppe en alkoholavhengig nordmann. 

Anonymkode: 7ce59...61c

• Liker 45
Skrevet

Er nok langt fler som er alkoholikere enn man er klar over. 

Anonymkode: d3cdd...cf4

• Liker 32
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ble sjokkert 😄 Du har et problem om du står i den køen nå altså.

Anonymkode: 31745...6d4

Det bør ihvertfall haste noe voldsomt, ja. 

• Liker 5
Skrevet

Mange som setter pris på god drikke til maten sin og i det hele tatt. Forstår at dette er ukjent for mange, fordi Norge er et gastronomisk uland.
Livskvalitet for folk å kunne nyte sin vin. 

Hadde det blitt stanset tilgang på Grandiosa eller smågodt, så hadde dere nok overnattet for å få tak på det

Anonymkode: 552c0...4b3

• Liker 47
Skrevet

Jeg tenker at disse menneskene har alkohol problemer, når man er så avhengige av alkohol at man må stå i evige lange køer fordi man ikke greier å gå en periode uten alkohol da har man et problem.

• Liker 42
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange som setter pris på god drikke til maten sin og i det hele tatt. Forstår at dette er ukjent for mange, fordi Norge er et gastronomisk uland.

Hadde det blitt stanset tilgang på Grandiosa eller smågodt, så hadde dere nok overnattet for å få tak på det

Folk som er veldig opptatt av vin har vel som regel noen ekstra flasker hjemme? Jeg har som regel alltid rundt 10 flasker i skapet, gjerne mer. Ingen grunn til å stå i korona-kø. 

Anonymkode: 4da0c...4a6

• Liker 43
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stakkars. Må leve 14 dager uten polvarer for å berge sin egen helse. Selv om man kan nyte vin 351 dager ellers i året. Eller resten av livet. 

Nei, dem kan for min del kutte Grandis og smågodt helt. 

Eller hva som helst.

Anonymkode: 7ce59...61c

• Liker 26
Skrevet

Nei jeg hadde nok ikke det du.

• Liker 20
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke nødvendigvis det er alkoholikere som bare må ha vodkaen sin sånn at de ikke får skjelvinger og delirium.

Det er vel mer noen glass vin til maten og TV-kvelden. Akkurat som mange av dere andre har kjøpt inn smågodt, chips, pizza osv. 

Det kombinert med at de gir litt blanke da, som en del gjør. Jeg tror egoismen eller risikovilligheten er en viktigere faktor enn alkoholismen her.

Så jo også de som sto i køer på SATS i Bærum sist det var stengt i Oslo, det er ikke nødvendigvis fordi de har et sykelig forhold til trening. De hadde lyst til å trene og ga litt faen.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 22
Skrevet

Rett og slett tragisk. Dra over kommunegrensen (som er blitt frarådet) for å få tak i alkohol.........

Da bør man jaggu meg vurdere om man ikke skal oppsøke hjelp.

• Liker 31
Skrevet

Folk som er veldig opptatt av vin har vel som regel noen ekstra flasker hjemme? Jeg har som regel alltid rundt 10 flasker i skapet, gjerne mer. Ingen grunn til å stå i korona-kø. 

Anonymkode: 4da0c...4a6

Og jeg har fire flasker rødvin som jeg fikk i julegaver, men jeg drikker ikke rødvin...  Kanskje jeg skulle lagt dem ut på Finn ? 😉

Anonymkode: a8bcb...6c2

• Liker 25
Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk som synes alkohol er så viktig ikke har et lager i disse tider. 

Uansett flaut at vi nordmenn er så ville for alkohol.

Skrevet (endret)
loveli skrev (23 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at folk som synes alkohol er så viktig ikke har et lager i disse tider. 

Uansett flaut at vi nordmenn er så ville for alkohol.

Norge lå i 2010 på 65. plass i verden i alkoholkonsum.

I en måling av OECD-land (utviklede land) i 2013 var vi på plass nr. 29 av 34.

I en 2016-måling av europeiske land var vi nr. 49 av 59.

Tror ikke det har forandret seg så mye siden da.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_alcohol_consumption_per_capita

Dette er ikke et særnorskt fenomen.

Endret av Nicathv
  • Liker 14
  • Opprett ny...