AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #1 Skrevet 23. januar 2021 Hva er det med nordmenn som risikerer å ikke få børsten sin? Det må være mye skjult alkoholisme i Norges land: https://www.nrk.no/norge/stenger-lokalpolet-til-750.000-nordmenn-1.15341425 Anonymkode: 6ef48...7a2 45
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #2 Skrevet 23. januar 2021 Heller mer egoisme tenker jeg. Pandemien driter i så lenge de kna kose seg med mat og alkohol. Tipper hyttekommuner kommer til å få trykk på seg selv om det er forbud mot å dra på hytta. Anonymkode: 3e0be...34d 24
Populært innlegg Nicathv Skrevet 23. januar 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 23. januar 2021 Dette er vel ikke spesielt for nordmenn, akkurat det samme ville skjedd i alle andre land. Skjønner meg ikke helt på alle dere som skal nasjonalisere menneskelige fenomen. 51
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #4 Skrevet 23. januar 2021 Jeg ble sjokkert 😄 Du har et problem om du står i den køen nå altså. Anonymkode: 31745...6d4 44
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #5 Skrevet 23. januar 2021 Den polkøen beviser godt at nordmenn på generelt grunnlag sliter mye med alkoholisme. Kan liksom ikke klare seg 14 dager uten polvarer. Avhengighet. Selv om det selges øl på butikken. Patetisk. Som igjen viser at regjeringens forslag for å skåne folkehelsen driter hvermansen i med å lage køkaos og risikerer smitte på banale steder som på vinmonopolet. For noen dråper rødvin, sprit og cognac. Det kommer ikke til å nytte uansett. Folk vil kjøre til nabokommunene å handle det dem trenger. Ingenting skal stoppe en alkoholavhengig nordmann. Anonymkode: 7ce59...61c 45
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #6 Skrevet 23. januar 2021 Er nok langt fler som er alkoholikere enn man er klar over. Anonymkode: d3cdd...cf4 32
MarianneE Skrevet 23. januar 2021 #7 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ble sjokkert 😄 Du har et problem om du står i den køen nå altså. Anonymkode: 31745...6d4 Det bør ihvertfall haste noe voldsomt, ja. 5
Populært innlegg Selbu Skrevet 23. januar 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 23. januar 2021 Utrolig pinlig å bli fotografert i den køen. 66
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #9 Skrevet 23. januar 2021 Mange som setter pris på god drikke til maten sin og i det hele tatt. Forstår at dette er ukjent for mange, fordi Norge er et gastronomisk uland. Livskvalitet for folk å kunne nyte sin vin. Hadde det blitt stanset tilgang på Grandiosa eller smågodt, så hadde dere nok overnattet for å få tak på det Anonymkode: 552c0...4b3 47
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange som setter pris på god drikke til maten sin og i det hele tatt. Forstår at dette er ukjent for mange, fordi Norge er et gastronomisk uland. Livskvalitet for folk å kunne nyte sin vin. Hadde det blitt stanset tilgang på Grandiosa eller smågodt, så hadde dere nok overnattet for å få tak på det Anonymkode: 552c0...4b3 Haha, nei. 14 dager uten vin klarer du. Anonymkode: 946d6...6c5 63
Aragorn ll Elessar Skrevet 23. januar 2021 #11 Skrevet 23. januar 2021 Jeg tenker at disse menneskene har alkohol problemer, når man er så avhengige av alkohol at man må stå i evige lange køer fordi man ikke greier å gå en periode uten alkohol da har man et problem. 42
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #12 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange som setter pris på god drikke til maten sin og i det hele tatt. Forstår at dette er ukjent for mange, fordi Norge er et gastronomisk uland. Livskvalitet for folk å kunne nyte sin vin. Hadde det blitt stanset tilgang på Grandiosa eller smågodt, så hadde dere nok overnattet for å få tak på det Anonymkode: 552c0...4b3 Folk som er veldig opptatt av vin har vel som regel noen ekstra flasker hjemme? Jeg har som regel alltid rundt 10 flasker i skapet, gjerne mer. Ingen grunn til å stå i korona-kø. Anonymkode: 4da0c...4a6 43
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #13 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mange som setter pris på god drikke til maten sin og i det hele tatt. Forstår at dette er ukjent for mange, fordi Norge er et gastronomisk uland. Livskvalitet for folk å kunne nyte sin vin. Hadde det blitt stanset tilgang på Grandiosa eller smågodt, så hadde dere nok overnattet for å få tak på det Anonymkode: 552c0...4b3 Stakkars. Må leve 14 dager uten polvarer for å berge sin egen helse. Selv om man kan nyte vin 351 dager ellers i året. Eller resten av livet. Nei, dem kan for min del kutte Grandis og smågodt helt. Eller hva som helst. Anonymkode: 7ce59...61c 26
Aragorn ll Elessar Skrevet 23. januar 2021 #14 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mange som setter pris på god drikke til maten sin og i det hele tatt. Forstår at dette er ukjent for mange, fordi Norge er et gastronomisk uland. Livskvalitet for folk å kunne nyte sin vin. Hadde det blitt stanset tilgang på Grandiosa eller smågodt, så hadde dere nok overnattet for å få tak på det Anonymkode: 552c0...4b3 Nei jeg hadde nok ikke det du. 20
Cuntzilla Skrevet 23. januar 2021 #15 Skrevet 23. januar 2021 (endret) Jeg tror ikke nødvendigvis det er alkoholikere som bare må ha vodkaen sin sånn at de ikke får skjelvinger og delirium. Det er vel mer noen glass vin til maten og TV-kvelden. Akkurat som mange av dere andre har kjøpt inn smågodt, chips, pizza osv. Det kombinert med at de gir litt blanke da, som en del gjør. Jeg tror egoismen eller risikovilligheten er en viktigere faktor enn alkoholismen her. Så jo også de som sto i køer på SATS i Bærum sist det var stengt i Oslo, det er ikke nødvendigvis fordi de har et sykelig forhold til trening. De hadde lyst til å trene og ga litt faen. Endret 23. januar 2021 av Cuntzilla 22
MiominMio Skrevet 23. januar 2021 #16 Skrevet 23. januar 2021 Rett og slett tragisk. Dra over kommunegrensen (som er blitt frarådet) for å få tak i alkohol......... Da bør man jaggu meg vurdere om man ikke skal oppsøke hjelp. 31
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #17 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Folk som er veldig opptatt av vin har vel som regel noen ekstra flasker hjemme? Jeg har som regel alltid rundt 10 flasker i skapet, gjerne mer. Ingen grunn til å stå i korona-kø. Anonymkode: 4da0c...4a6 Og jeg har fire flasker rødvin som jeg fikk i julegaver, men jeg drikker ikke rødvin... Kanskje jeg skulle lagt dem ut på Finn ? 😉 Anonymkode: a8bcb...6c2 25
Gjest loveli Skrevet 23. januar 2021 #18 Skrevet 23. januar 2021 Jeg skjønner ikke at folk som synes alkohol er så viktig ikke har et lager i disse tider. Uansett flaut at vi nordmenn er så ville for alkohol.
Populært innlegg Selbu Skrevet 23. januar 2021 Populært innlegg #19 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Mange som setter pris på god drikke til maten sin og i det hele tatt. Forstår at dette er ukjent for mange, fordi Norge er et gastronomisk uland. Livskvalitet for folk å kunne nyte sin vin. Hadde det blitt stanset tilgang på Grandiosa eller smågodt, så hadde dere nok overnattet for å få tak på det Anonymkode: 552c0...4b3 Bullshit. Klarer du deg ikke uten alkohol i 14 dager er du alkis, ikke livsnyter. Snakk om prøve å forfine misbruket sitt. Ta deg et glass vann! 65
Nicathv Skrevet 23. januar 2021 #20 Skrevet 23. januar 2021 (endret) loveli skrev (23 minutter siden): Jeg skjønner ikke at folk som synes alkohol er så viktig ikke har et lager i disse tider. Uansett flaut at vi nordmenn er så ville for alkohol. Norge lå i 2010 på 65. plass i verden i alkoholkonsum. I en måling av OECD-land (utviklede land) i 2013 var vi på plass nr. 29 av 34. I en 2016-måling av europeiske land var vi nr. 49 av 59. Tror ikke det har forandret seg så mye siden da. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_alcohol_consumption_per_capita Dette er ikke et særnorskt fenomen. Endret 23. januar 2021 av Nicathv 14
Anbefalte innlegg