Gå til innhold

Fakturert for plaster til barnet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Før mener jeg vi aldri måtte betale for helsetjenester til barn. Det er det forsåvidt nå også da vi bare betaler for forbruksvarer og ikke behandlingen, men jeg tror alt var gratis før? Kan ikke huske jeg har betalt for legevakt før. Er det noe nytt høyreregjeringen har funnet på? Jeg har fått en regning på plasteret barnet fikk på legevakten, tror aldri jeg har fått det før. 

Anonymkode: 5c038...0e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utstyr som plaster er vel ikke en del av utstyr som er godkjent inn under egenandel og skal derfor betales. 

Anonymkode: b95c0...af2

• Liker 5
Skrevet

Hvor mye kostet plasteret?

Hadde vært interessant å vite.

Anonymkode: 18d42...583

• Liker 4
Skrevet

De har hatt mulighet til det  så lenge jeg har hatt unger (eldste er 20). Men tilhører sjeldenhetene at de har gjort det for bare et plaster....

Anonymkode: d7c26...775

• Liker 3
Skrevet

Det har vært mulig, men det er ikke så mange som har giddet å praktisere det. 

Anonymkode: af692...142

Skrevet

Plaster, bandasje og lignende kommer utenom og må betales for. 

Skrevet

Har alltid vært sånn, konsultasjonen er gratis men forbruksmateriell koster. Det er dog ikke alle leger som gidder legge inn for plaster osv, derfor blir det forskjell.

Anonymkode: 94ab5...31c

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Før mener jeg vi aldri måtte betale for helsetjenester til barn. Det er det forsåvidt nå også da vi bare betaler for forbruksvarer og ikke behandlingen, men jeg tror alt var gratis før? Kan ikke huske jeg har betalt for legevakt før. Er det noe nytt høyreregjeringen har funnet på? Jeg har fått en regning på plasteret barnet fikk på legevakten, tror aldri jeg har fått det før. 

Herlig å skylde på høyreregjeringen for alt man må betale. 

Anonymkode: 5b256...937

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Materiell eller hva det nå kalles har vi alltid blitt fakturert for (sy sting, plaster, strips osv) 

Anonymkode: c5515...6a2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Herlig å skylde på høyreregjeringen for alt man må betale. 

Anonymkode: 5b256...937

😂

Skrevet

Jeg har jobbet på legevakt i over 15 år, helt normalt å fakturere for forbruksmateriell. Så latterlig med folk som skal skylde alt de ikke liker på høyre, har du ikke råd til plaster til barnet ditt burde du i grunnen droppet barn i utgangspunktet. 

Anonymkode: 1707d...7cd

• Liker 2
Skrevet

Bare et spm. Hvis man har brukket benet, betaler man for gipsen da? Sikkert dum spm

Anonymkode: 37a0a...dfa

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare et spm. Hvis man har brukket benet, betaler man for gipsen da? Sikkert dum spm

Ja, jeg måtte betale for gipsen i hvert fall.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har alltid vært sånn, konsultasjonen er gratis men forbruksmateriell koster. Det er dog ikke alle leger som gidder legge inn for plaster osv, derfor blir det forskjell.

Anonymkode: 94ab5...31c

Dette er fasitsvaret. 

Anonymkode: ab0a0...14b

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja. Gips, bandasje, plaster og sikkert en del andre ting. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ja, for gips, krykker og annet som trengs. 

Anonymkode: 1707d...7cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...