Gå til innhold

Noen som har barn med diabetes?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som har barn med diabetes?Hvordan oppdaget dere det? 
Har en datter på 2 år som i det siste har begynt å drikke veldig mye, og hun tisser også mye. Tisset gjennom flere ganger, noe hun ikke har gjort siden hun var baby. I barnehagen sier dem at hun drikker 2 flasker vann løpet av en dag. Og hjemme ber hun om drikke hele tiden. Det første hun sier på morgenen når hun åpner øynene er at hun vil ha drikke. Våkner også på natten og vil drikke. Men så er hun ikke noe slapp. Hun er ei veldig aktiv jente med mye energi. Har ikke veid henne siden tanken om diabetes begynte å slå meg, så vet ikke om hun har gått ned i vekt. Men hun er ei ganske «kraftig» jente. Hadde et tilfelle i forrige uke hvor jeg måtte hente henne fra barnehagen fordi hun kun lå på fanget til di ansatte hele tiden, og di syntes at hun skalv. Tok henne med hjem og etter hun fikk spist og sovet så var hun fin. Ble aldri noe syk. Så da lurer jeg på om det kan være diabetes, eller om jeg bare er en overhysterisk mor, og at alt egentlig er helt fint. 
Skal selvfølgelig dra til legen, men ville bare høre her inne i mellomtiden. Man blir jo litt hysterisk når det kan være noe med det kjæreste vi har. 

Anonymkode: 6e2cc...694

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det høres ut som diabetes 1. Få henne til legen så fort som mulig. Ubehandlet diabetes kan føre til store og uoprettelige skader, slik som f eks nyresvikt og netthinneløsning.

Går hun for lenge uten å få hjelp, kan hun også havne i koma.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Skrevet

Som sagt over - hun må til legen kjappest mulig. Når er det du har legetime? Har du mulighet for å låne blodsukkerapparat så du kan ta en prøve hjemme, eventuelt kjøpe? Så du i det minste får en indikasjon på hvordan det ligger an?

Anonymkode: 14f9a...901

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke barn med diabetes, men har det selv. Når det ble oppdaget så drakk jeg myyye. Ett glass vann ble erstattet av litermål med vann.. Og på toalettet.. Og drikke litt til. Gikk også en del ned i vekt.

Ble raskt lagt inn på sykehus da. 

Anonymkode: c51c1...e70

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som sagt over - hun må til legen kjappest mulig. Når er det du har legetime? Har du mulighet for å låne blodsukkerapparat så du kan ta en prøve hjemme, eventuelt kjøpe? Så du i det minste får en indikasjon på hvordan det ligger an?

Anonymkode: 14f9a...901

Ja min mor har et apparat. Så kan låne det å se i morgen. Burde jeg ta fastende da? 

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja min mor har et apparat. Så kan låne det å se i morgen. Burde jeg ta fastende da? 

ts

Ring legevakten og fortell om dine bekymringer. Ville ikke ventet til i morgen. Trenger ikke å være fastende måling. Barn med påvist forhøyet blodsukker blir innlagt som ø-hjelp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

ts

Barnet må til legen raskest mulig for å unngå komplikasjoner  Venter du, kan hun havne i koma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...