Gå til innhold

Din beste kyllingrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ha gjester, men så stengte alt ned pga. koronaen...😒

Så da sitter jeg med 3 kg kyllingfilet. 
Må fryses, men kunne tenkt meg tips til gode kyllingretter - ikke bare indisk...begynner å bli litt lei det...😉

Hva er din favoritt- kyllingrett i heimen?

Skrevet
Thomasine skrev (3 timer siden):

Skulle ha gjester, men så stengte alt ned pga. koronaen...😒

Så da sitter jeg med 3 kg kyllingfilet. 
Må fryses, men kunne tenkt meg tips til gode kyllingretter - ikke bare indisk...begynner å bli litt lei det...😉

Hva er din favoritt- kyllingrett i heimen?

Langtidstekt oljet med pepper og salt og par fedd hvitløk. 

Rotgrønnsaker som du lager i wok. Server med chreme fraice eller rømme. Eller en salat. 

Brød for de som vil ha det. 

Skrevet

Hot kyllingsuppe (oppskrift på Tine.no) Enkel å lage i store porsjoner. Pleier å lage en stor gryte og fryse ned slik at vi har 3-4 middager. Enkelt å varme opp og servere med brød til. 

Anonymkode: 8d8f9...a03

Skrevet

Kylling i mangosaus,  oppskriften på godt. no f.eks. Absolutt favoritt kyllingrett her I huset.  Bruker ofte hot mangochutny da, liker det litt spicy 😃

Skrevet

Legger inn en skive Brie, surrer bacon rundt og steker i panne. Serverer med fløtegratinerte poteter, asparges og rødvinssaus. 

Eller lager en form med grønnsaker (poteter i båter, gulerot, løk, paprika, squash, for eksempel pluss litt olje i formen) og legger filet (én til hver) rå oppå. Krydrer. Inn i ovnen, 200 grader i en time. Saus ved siden av. 

Skrevet

Jeg pleier å hakke opp grønnsaker som hvitløk, løk, gul, grønn og rød paprika.  Så steker jeg først kyllingen å har den oppi en panne med hermetiske tomater bruker 3 bokser, litt vann salt, pepper og chilly krydder. Har så stekte kyllingen oppi dette så steker jeg grønnsakene til sist og tilsetter litt sukker i tomatene. 

Til slutt tilsetter jeg fløte eller matfløte. Og lar dette småkoke til risen er ferdig. Risen setter jeg på først. Serverer med ris og hvitløksbaguetter. Har du tid så smell gjerne sammen en salat også 🙂 Barna mine elsker dette. Dette er veldig enkelt å lage og er ferdig før risen er ferdig kokt 👍 du kan bruke hvilke grønnsaker du vil og varier med forskjellig krydder. 

Gjest Blondie65
Skrevet
Meadow skrev (3 minutter siden):

Legger inn en skive Brie, surrer bacon rundt og steker i panne. Serverer med fløtegratinerte poteter, asparges og rødvinssaus. 

Varianter av det innbakte kyllingbrystet:

Bruk gjerne selbu blå eller en annen god blåmugg ost. Surr bacon rundt - eller velg spekeskinke. La kyllingbrystet bli brunt i pannen og etterstek i ovnen. Server med ris og en deilig salat. Det passer også med ovnsbakte rotgrønnsaker til denne retten.

Skrevet

Tagliatelle med kylling 😋

Den klassiske kylling, salat, ris og bearnaise 

Enchiladas 

bali kyllinggryte 

kreolsk kyllingpanne 

Anonymkode: f014b...926

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Mormors kylling tror jeg den het, fra et Rema 1000 hefte for lenge siden. Oppskriften er egentlig med kyllinglår men man tager hva man haver:

Stek kyllinglåret i steiepannen - ha i fløte og sopp og krydre sauen med pepper og salt. Serveres med ovnsteikt pommesfrites, båtpoteter eller søtpotetfries. Legg kyllingen oppå fries på tallerkenen, hell saus over og dryss mandelflak på toppen.

Endret av Blondie65
Skrevet

Arvekyllingen og arvekyllingen med en vri fra Fru Timian. Jeg lager de som regel med min egen vri: legg til en grønnsak her, fjern en grønnsak der: alt etter hva jeg har i skapet og hva jeg har lyst på. 

• Liker 1
Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg lagde en kyllinggryte etter fri fantasi forrige uke med kyllingfilet, løk, gulrot, søtpotet, bønner, chilibønner, hermetiske tomater, tomatpuré og krydder. Smakte veldig godt og fin å fryse med for lettvint middag senere.

Annonse
Skrevet

Syns marinert er godt og litt ekstra når en har gjester. Marinade med lime og honning og div. annet som passer, er veldig godt.

Hjemmelaget potetstappe og soppstuing, eller "bare" stekt sopp med rømme blir et godt måltid. 

Kan jo også servere en god salat med fetaost til. 

Skrevet

Takk, her var det mye fint. 🙂👍🏼

Fylte fileter- skjærer man helt gjennom eller bare fylle en lomme med ost?

Skrevet
Thomasine skrev (1 time siden):

Takk, her var det mye fint. 🙂👍🏼

Fylte fileter- skjærer man helt gjennom eller bare fylle en lomme med ost?

Jeg pleier å lage en lomme 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...